روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۱ شهريور - شماره 4670

دومین بانوی منصوب فرزانه صادق؛

نسرین وزیری سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت راه شد

 در وزارت راه و شهرسازی برای نخستین بار رییس مرکز ارتباطات از میان بانوان دانش آموخته رشته ارتباطات منصوب و پیش از ادغام دو وزارتخانه، در وزارت مسکن و شهرسازی یک دوره مسولیت اداره کل روابط عمومی بر عهده بانوان قرار گرفته بود.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حکم فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، نسرین وزیری به عنوان سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه منصوب شد.
وزیر راه و شهرسازی خطاب به نسرین وزیری در حکم خود آورده است: نظر به مراتب تخصص، تعهد و تجربیات ارزنده سرکار عالی به موجب این حکم به عنوان سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی منصوب می‌شوید.
در این حکم آمده است: انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، تدوین و نشر پیوست رسانه‌ای پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده و در دست اجرا در ابعاد مختلف در دستور کار قرار گیرد و ضمن تعامل با جامعه بزرگ رسانه‌ای کشور اطلاع رسانی کلیه فعالیت‌ها به طور مستمر به مردم عزیز کشورمان انجام شود.
نسرین وزیری دارای دکتری علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی(در حال دفاع) بوده و سابقه ریاست مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور را دارد.
وزیری، در سوابق خود نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسات ستاد اقتصادی وزارت امور خارجه، مسئول اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل و عضو هیئت رئیسه سازمان نقشه‌برداری کشور را دارد.
وی پیش از این نزدیک به ۱۷ سال سابقه فعالیت رسانه ای در خبرگزاری ها و روزنامه های متعدد داشته است.
وزیر راه و شهرسازی در حکمی اطهره نژادی را به سمت  مشاور عالی خود منصوب کرد و نسرین وزیری به عنوان سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه منصوب شد.

با رای شورای عالی بورس؛
صیدی به جای عشقی
وارد بورس شد
  حجت‌اله صیدی با رای اکثریت اعضای شورای عالی بورس، به عنوان عضو هیات مدیره و چهاردهمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شد.
به گزارش کائنات، اعضای شورای عالی بورس، در نشست فوق‌العاده به حجت‌اله صیدی، به عنوان عضو هیات مدیره و رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار رای اعتماد دادند.
صیدی، دانش‌آموخته رشته حسابداری در دانشگاه علامه طباطبایی است. رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، هر سه مدرک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی خود را در رشته حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده است و از سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیأت مدیره بانک صادرات ایران و معاون بین‌الملل، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، نایب رئیس هیأت‌مدیره شرکت ایران خودرو، سرپرست حسابرسی در مؤسسه حسابرسی بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بانک صادرات ایران اشاره کرد. وی همچنین دارای مدارک حرفه‌ای Business Accountant و CIMA از انجمن حسابداران خبره انگلستان است.

خارج کردن
بیش از ۵ هزار یورو از کشور چه عواقبی دارد؟
  مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران از رسیدگی به یک پرونده خروج ۲۲ هزار دلار آمریکا از کشور خبر داد. به گزارش کائنات، حمید القاصی مهر گفت: شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرری به پرونده قاچاق ۲۲ هزار دلار آمریکا به ارزش هفت میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال رسیدگی کرد. مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران، افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و پس از کسر معادل پنج هزار یورو ارز مجاز همراه مسافر ارز کشف شده را ضبط و متخلف را به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۴۵۱ میلیون ریال جریمه معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارز قاچاق محکوم کرد.
القاصی مهر گفت: با گزارش پلیس فرودگاه حضرت امام (ره) پیرامون کشف ارز قاچاق از مسافر پروازهای خروجی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
به استناد بند ت ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خروج ارز از کشور بیش از پنج هزار یورو و معادل آن با سایر ارزها قاچاق محسوب و خروج مسافر تا تعیین تکلیف شدن تخلف و پرداخت کامل جریمه ممنوع می شود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه