روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۱ شهريور - شماره 4670

روایت‌ اسرائیلی را بازگو نکنید!

   دفتر رسانه‌ای دولت غزه در نامه‌ای، به رسانه‌های سعودی «العربیه» و «الحدث» به دلیل نحوه پوشش اخبار مربوط به جنگ غزه، که بر اساس دروغ‌پردازی و دفاع از روایت‌های دروغین اشغالگران صهیونیست است، اعتراض کرد.
دفتر رسانه‌ای دولت غزه در این نامه، از پوشش رسانه‌ای غیر عینی دو شبکه تلویزیونی سعودی الحدث و العربیه نسبت به نسل‌کشی فلسطینیان در باریکه غزه، تحلیل‌ها، روش نشر اخبار و اصطلاحات مورد استفاده از سوی آن‌ها و همچنین حرکات بدن مجریان این ۲ رسانه سعودی به شدت ابراز انزجار کرد.
در این نامه آمده است: پوشش رسانه‌ای این دو شبکه به صورت ناعادلانه و غیرمنصفانه انجام می‌شود در حالی که از چنین رسانه عربی انتظار می‌رود ظلم و ستم بر مردم فلسطین را به تصویر کشد و از آن‌ها حمایت کند، اما این‌گونه نیست بلکه در مقابل فلسطین ایستاده‌اند. همچنین شایسته است که این رسانه در روایت اخبار جنگ غزه، مستقل عمل کند اما همچون رسانه‌ای مغرض، اشغالگری و جنایات اسرائیل را به گونه‌ای دیگر روایت می‌کند و به جای همدردی با فلسطینی‌ها، آن‌ها را تحقیر می‌کند.
این دفتر در نامه خود که در ژوئیه گذشته برای مدیریت این دو شبکه ارسال و روز دوشنبه منتشر شده، گفته است: «این دو شبکه به طرز تکان‌دهنده‌ای نسبت به روایت اخبار به نفع رژیم جنایتکار اسرائیل تعصب دارند. حال آن که تا زمان نگارش این نامه، جنگ غزه منجر به شهادت 38983 نفر از مردم فلسطین و مجروح شدن 89727 نفر شده است.»
در این نامه، ابراز امیدواری شده که هر دو شبکه سیاست پوشش رسانه‌ای خود درباره موضوع فلسطین و جنگ نسل‌کشی در باریکه غزه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند تا شبکه‌ای مغرض نسبت به آرمان فلسطین و سرکوب مردم ما نباشند بلکه برای آزادی و رهایی مردم فلسطین از چنگال اسرائیل تلاش کند. ضمن این که همه سازمان‌های بین‌المللی و قوانین بین‌المللی تأکید کرده‌اند که اشغال سرزمین‌های فلسطینی باید پایان یابد.
این نامه می‌افزاید: اگر این دو شبکه عربی نمی‌تواند حامی فلسطینی‌ها باشند، دست‌کم روایت اشغالگران و ارتش «اسرائیل» را به این شکل زشت، نپذیرند و ارائه ندهند.
این دفتر بار دیگر از وضعیت انحطاط شدید رسانه‌ای در عملکرد شبکه‌های العربیه و الحدث و همسویی آنها با اشغالگری «اسرائیل» که چنین ظلم بزرگی را علیه مردم فلسطین روا می‌دارند، ابراز تعجب کرد، چراکه این دو شبکه بدون هیچ موضع‌گیری در برابر جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر و نسل‌کشی علیه مردم فلسطین و شهروندان غیرنظامی، برعکس سیاست تکان‌دهنده حمایت از رژیم را در پیش گرفته‌اند. در این نامه آمده است پیشتر این دفتر نسبت به انتشار برخی مطالب و تحلیل‌های رسانه‌ای جدی مؤثر بر موضوع فلسطین در پلت‌ فرم “X” نسبت به حمایت از ترور رهبران فلسطینی اعتراض نموده که منجر به حذف توییت در آن زمان شده است.
این دفتر اعلام کرد که انتظار دارد ازین پس هر دو شبکه به اخلاق حرفه‌ای در رسانه پایبند باشند.
این دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین به جهان عرب و جهان اسلام نسبت به سیاست‌های شبکه‌های سعودی العربیه و الحدث هشدار داد و از مردم عرب و مسلمانان خواست که هنگام دیدن برنامه‌های این ۲ شبکه نسبت به ارائه روایت اشغالگران صهیونیست از سوی العربیه و الحدث هوشیار باشند.ش


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات:
مجلس، پیگیر اعتراض‌ داوطلبان کنکور است
  رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پیگیر اعتراض‌های داوطلبان کنکور است. فرصت برای تغییر در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باقی است.
علیرضا منادی سفیدان در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران در خصوص اعتراض داوطلبان کنکور نسبت به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تاثیر قطعی معدل دانش آموزان در کنکور چند سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است. البته ما در مجلس مایل بودیم در مورد همه بخش‌های کنکور مانند قانون سهمیه‌ها هم شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد شود.
وی ادامه داد: شورای انقلاب فرهنگی تنها تاثیر معدل بر نتایج کنکور را مصوب کرد و سهمیه را به مجلس شورای اسلامی واگذار کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال نیز یک نمره میانگین معدل (دانش‌آموزان) افزایش یافت. البته برخی (کارشناسان) معتقدند این امر نتیجه تاثیر قطعی معدل در کنکور بوده است و برخی آن را متاثر از قانون رتبه‌بندی معلمان می‌دانند که کیفیت آموزش ارتقا یافته است.
منادی سفیدان اظهار داشت: اعتراض‌ها نسبت به کنکور کماکان وجود دارد و ما در مجلس پیگیر آن هستیم که چه تصمیمی گرفته می‌شود.
وی تاکید کرد: هم اکنون فرصت تغییر قانون (تا زمان تصمیم‌گیری برای کنکور سال ۱۴۰۴ تا پیش از پایان شهریور ۱۴۰۳) وجود دارد و باید در این بازه زمانی (در صورت موافقت) تغییرات انجام شود. اگر این بازه زمانی تغییر کند نمی‌ توانیم اقدامی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه