روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۰ شهريور - شماره 4669

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

برای تضمین امنیت غذایی و مدیریت آب قاطعانه ورود می‌کنیم

  رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این کمیسیون برای تضمین امنیت غذایی و مدیریت آب و محیط زیست قاطعانه ورود می‌کند.
به گزارش کائنات، محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در دوره جدید برای نظارت میدانی بر عملیاتی‌سازی قوانین در سه حوزه کشاورزی، آب و محیط زیست جدی بوده و قاطعانه ورود خواهد داشت تا امنیت غذایی تضمین و آب و محیط زیست مدیریت شود.»

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین:
بانک مرکزی در اوج التهابات سیاسی، بازار ارز را کنترل کرد
 رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به ثبات قیمت دلار طی یکسال اخیر و پیش‌بینی‌هایی غلط مبنی بر قیمت ۱۲۰ هزار تومانی دلار گفت: اگر شما یکسال پیش دلار خریداری کرده بودید تقریبا چیزی عایدتان نشده بود اما شاهد آن هستیم که در همین مدت نرخ سود بانکی بازدهی بالاتری نسبت به دلار داشته است.
به گزارش کائنات، مجید رضا حریری، ریس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه بانک مرکزی به درستی توانسته هیجانات را در بازار ارز کنترل کند گفت: در گذشته برای نرخ دلار پیش‌بینی‌هایی تا ۱۲۰ هزار تومان نیز وجود داشت و این در حالی بود که اتفاقاتی مانند جنگ غزه و تحولات اخیر رخ نداده بود.
وی افزود: خوشبختانه بانک مرکزی به خوبی توانست نرخ ارز و انتظارات را مدیریت کند و این شرایط نشان می‌دهد که دست بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز بسته نیست.  حریری گفت: اتفاقات اخیر می‌توانست اثر زیادی بر بازار ارز داشته باشد اما با مدیریت مناسب این اتفاق نیافتاد.
وی ادامه داد: اگر شما یکسال پیش دلار خریداری کرده بودید تقریبا چیزی عایدتان نشده بود اما شاهد آن هستیم که در همین مدت نرخ سود بانکی بازدهی بالاتری نسبت به دلار داشته است.

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد؛
رشد ۱۶۲ درصدی متقاضیان تسهیلات ازدواج در سال جاری
  دیوان محاسبات اعلام کرد: افراد در صف تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در پایان مرداد ماه به ترتیب ۳۵۳ هزار و ۹۸۴ نفر و ۴۱۷ هزار و ۵۶۴ نفر هستند که نسبت به افراد در صف پایان سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۶۲ و ۴۸ درصد رشد داشته است.
به گزارش کائنات، بررسی های این نهاد نظارتی نشان می دهد، با توجه به عدم افزایش سرجمع حداقل مبلغ در نظر گرفته شده برای تسهیلات قرض الحسنه در بند (ث) تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور نسبت به سال قبل و افزایش مبلغ تسهیلات فردی ازدواج و فرزندآوری در سال جاری، عملکرد بانکها موید آن است که افراد در صف تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در پایان مرداد ماه به ترتیب ۳۵۳ هزار و ۹۸۴ نفر  و ۴۱۷ هزار و ۵۶۴ نفر هستند که نسبت به افراد در صف پایان سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۱۶۲ و ۴۸ درصد رشد داشته است.
در این خصوص علیرغم اقدام بانک مرکزی نسبت به افزایش سهمیه برخی از بانک ها از محل کاهش و آزاد سازی سپرده قانونی به منظور کاهش افراد در صف، ضرورت دارد بانک مرکزی در راستای وظایف و اختیارات تعیین شده در قانون بانک مرکزی و جز (۶) بند (ث) تبصره مذکور، نسبت به تقویت اقدامات نظارتی بمنظور بهبود عملکرد بانک ها اقدام نماید.

خسروشاهی به سمت ریاست کل بیمه مرکزی منصوب شد
  با پبشنهاد وزیر اقتصاد، پرویز خوشکلام خسروشاهی به سمت ریاست کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. به گزارش کائنات، پیشنهاد عبدالناصر همتی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی،  پرویز خوشکلام خسروشاهی به عنوان رئیس کل جدید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.
در جلسه هیئت دولت، پرویز خوشکلام خسروشاهی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی معرفی شد که با  رای هیئت وزیران رسما به این سمت منصوب شد.
گفتنی است؛ خسروشاهی از مدیران سابق صنعت بیمه است و سابقه قائم مقامی بیمه مرکزی در دوره‌های ریاست عبدالناصر همتی و مجید بهزادپور را بر عهده داشته است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه