روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور - شماره 4668

دولت قبل به علت همراهی نکردن مردم ادامه نیافت

 معاون پارلمانی دولت سیزدهم با اشاره به خدمات دولت شهید رییسی، گفت: ادامه فعالیت‌ دولت سیزدهم به علت این‌که نتوانستیم مردم را با خود همراه کنیم در انتخابات میسر نشد که چرایی و علت‌های آن باید بررسی شود.
سید محمد حسینی روز یکشنبه در نشست اعتلای استادان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر در بروجرد اظهار کرد: برخی دوستان دولت سیزدهم خوب عمل نکردند و از خود دولت چند نفر برای انتخابات نامزد شدند، تعدادی از آنان بدون اینکه شرایط لازم را داشته باشند برای انتخابات ریاست حمهوری نام‌نویسی کردند و این‌ها همه ضعف‌های ما است که نیاز به آسیب شناسی دارد.
وی در عین حال تاکید کرد: البته اقدام‌های بزرگی در دولت شهید رییسی انجام شد، ولی برخی نگذاشتند اطلاع رسانی شود و بیشتر نقدها نیز غیرمنصفانه شد، چرا که اجازه ندادند با تبیین شرایط و اطلاع رسانی درست خدمات انجام شده دولت سیزدهم، کام مردم را شیرین کند.
حسینی تصریح کرد: مباحثی مانند تورم و دیگر مشکلات را شهید رییسی مستمر و با دلسوزی پیگیری می‌کرد و رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور شهید را با امیرکبیر مقایسه کردند.
معاون پارلمانی دولت سیزدهم در ادامه با بیان اینکه رسالت خطیری بر دوش همه است، گفت: در ایران اسلامی زمینه‌های فرهنگی زیادی وجود دارد که آشنایی جوانان و دانشجویان با آنها بسیار مهم و موثر است.
وی با اشاره به اینکه مفاخر، عالمان و فرزانگان کشور را باید معرفی کنیم، افزود: مفاخر فراوانی در شهر بروجرد زیسته و پرورش یافته‌اند که باید در گستره ملی ابعاد مختلف شخصیتی آنان به جوانان و دانشحویان معرفی شود.
استاد دانشگاه تهران بیان کرد: گرامی‌داشت و تجلیل از بزرگان باید همیشه در اولویت باشد، این‌ها همیشه بر محیط پیرامون خود اثرگذار بوده و تغییر ایجاد کرده‌اند.
حسینی اضافه کرد: افزون بر این دوران دفاع مقدس را هم باید برای جوانان امروز تبیین کرد، تک تک ما مسوولیت داریم تا به رشد و پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها کمک کنیم.
استاد دانشگاه تهران یادآور شد: استادان در این مسیر نقش موثری دارند تا با اثرگذاری بر جوانان آنها را در مسیر رشد کشور قرار دهند، بدون شک نگاه ما باید فراتر از وضع موجود باشد تا بتوانیم جوانان و دانشجویان را با خود همراه کنیم.
حسینی یادآور شد: گوش دادن به حرف جوانان و دانشجویان و مجهز بودن به علم روز برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و نقدهای آنان باعث همراهی و قانع شدن این گروه می‌شود.
وی تاکید کرد: همه ما باید هزینه و تبیین کنیم، بحث تقوای سیاسی همواره باید رعایت شود، گاهی بی‌تقوایی و تصمیم اشتباه یک مسوول یا مدیر اثرهای اجتماعی منفی بسیاری در پی‌دارد.
معاون پارلمانی دولت سیزدهم گفت: در مسائل سیاسی تقوا بسیار مهم است و هر شخصی می تواند در معرض آسیب باشد گاه ممکن است منافع شخصی ارجحیت داده شود که خود نوعی بی‌تقوایی است.‌
حسینی افزود: گاهی تقوای سیاسی همین است که مسایل شخصی اولویت داده نشود، ولایت مداری نشانه تقوای سیاسی است، متولیان فرهنگی باید بر مبنای مصلحت جامعه اقدام کنند.
استاد دانشگاه تهران یادآور شد: زمان ارزیابی باید وضع موجود و وضع زمان تحویل دولت را در نظر گرفت؛ شهید رییسی که در شرایط عالی دولت را تحویل نگرفت بلکه مشکلات بزرگی بود که آنها را حل کرد.
حسینی تاکید کرد: دولت صادقانه در حال فعالیت بود اما در انتخابات ادامه آن میسر نشد، چون نتوانستیم جامعه را با خود همراه کنیم، چرایی و علت این ناکامی را باید به صورت کارشناسی بررسی شود؛ برخی دوستان دولت سیزدهم خوب عمل نکردند و از خود دولت چند نفر نامزد شدند، برخی بدون اینکه شرایط لازم داشته باشند برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند، این‌ها همه ضعف های ما است که نیاز به آسیب شناسی دارد.
استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: یک استاد در این گونه آسیب شناسی ها می‌تواند بسیار موثر باشد، این‌که مردم ما در مقایسه با گذشته بی‌تفاوت تر شده‌اند هم باید مورد توجه قرار گیرد، باید جریان سازی و الگوهای دینی و اسلامی را معرفی کرد.
حسینی ادامه داد: کاستی‌ها و ضعف‌های آموزش و پرورش و وزارت علوم باید شناسایی و با هر فرد به فراخور تمایل‌ها و علایق او صحبت کرد، کسی که دغدغه دینی یا هویتی دارد همه باید به زبان خودشان با آنها صحبت تا آنها را همراه کنند.
وی ادامه داد: باید درستی وضعیت موجود را تبیین کرد، این تصور که آمریکا می‌آید و همه چیز را درست می‌کند واقعیت ندارد ولی باید بدانیم این‌گونه نیست که آمریکا می‌تواند منجی باشد.
استاد دانشگاه تهران یادآور شد: ضعف دیگر ما این است که خودمان توقع‌ها را بالا می‌بریم، ایام انتخابات نامزدها تنها به بیان مشکلات و نارسایی ها پرداختند که این تاریکی و سیاه نمایی در ذهن مردم ایجاد می‌کند، نباید کارهای انجام شده را نادیده گرفت.
حسینی با اشاره به موضوع وفاق ملی افزود: وفاق ملی بحث روز ماست که معیارهایی دارد نه اینکه هر کسی شاخصی ارائه دهد و باید بر اساس سیاست های کلی نظام باشد.
وی به موضوع فعالیت شبکه‌های اجتماعی هم اشاره و تاکید کرد: حاکمیت بر فضای مجازی باید وجود داشته باشد؛ امروز شاهدیم حتی در آمریکا «تیک تاک»، در فرانسه «تلگرام» و در ترکیه «اینستاگرام» را محدود و فیلتر می‌کنند، این سکوها و برنامه‌ها باید قوانین و شرایط هر کشوری را رعایت و لحاظ کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه