روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور - شماره 4665

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

عملیات اربعین با جابه‌جایی بیش از نیم میلیون زائر پایان یافت


  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از پایان عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۳ با رکورد جابه جایی بیش از ۵۰۰ هزار زائر خبر داد. محمد محمدی‌بخش در نشستی با مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی درخصوص پروازهای اربعین، جابه‌جایی بیش از نیم میلیون زائر در ایمنی و امنیت کامل را نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: عملیات بزرگ اربعین با وجود همه محدودیت ها، با رکورد بی‌سابقه و با رعایت ایمنی و امنیت همچنین با تلاش‌های همه دست اندرکاران مسئولیت پذیر در صنعت هوانوردی به اتمام رسید.
وی گفت: با درایت و هوشیاری خانواده بزرگ صنعت حمل و نقل هوایی، در عملیات پروازهای اربعین امسال شاهد آرامش و رضایت مندی قابل قبول مسافران بودیم.
محمدی بخش در ادامه تصریح‌کرد: عملیات پروازهای اربعین ۱۴۰۳ با رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود و ۵۲۸ هزار و ۸۲۸ زائر توسط چهار هزار و ۱۷۴ پرواز از ۳۴ فرودگاه کشور جابه‌جا شدند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به صدرو بیش از پنج‌هزار مجوز پرواز، گفت: در عملیات پروازی امسال، رشد ۲۸ درصدی جابه‌جایی زائران به عتبات عالیات به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه عملیات پروازی اربعین امسال از ۳۴ فرودگاه کشور انجام شده است، افزود: متوسط زمان تاخیر پرواز در بازه زمانی مذکور در حدود ۳۴ دقیقه گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد؛
تحویل ۸۴۰ پروژه تامین
 خدمات زیر بنایی  و روبنایی در محلات هدف
 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و تحویل ۸۴۰ پروژه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری ایران خبر داد.
محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و تحویل ۸۴۰ پروژه تامین خدمات زیر بنایی و روبنایی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد.
آیینی گفت: در دولت چهاردهم نیز احداث و تکمیل ۴۰۵ پروژه دیگر علاوه بر پروژه‌های جدید که در قالب برنامه جامع اقدام مشترک اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار هستند، شروع خواهد شد.
وی ادامه داد: تعداد دقیق پروژه‌های جدید بعد از تصویب در اولین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با حضور رئیس جمهور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:
صنعت ساختمان پیشران اقتصاد کشور است
  مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان، این صنعت را یکی از صنایع پیشران اقتصاد کشور خواند و بر نقش مهم آن در رفع مشکل مسکن کشور تاکید کرد.
به گزارش کائنات و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان در بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت ساختمان و حضور در غرفه‌های شرکت‌های تولیدی و صنعتی فعال در عرصه ساخت و ساز، گفت: حضور فعال این شرکت‌ها علاوه بر آثار مثبت آن در عرصه صنعت مسکن و ساختمان، در ایجاد اشتغال در کشور هم تاثیرگذار است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن، کشور را به یک کارگاه بزرگ ساخت مسکن تبدیل کرده است، افزود: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم.
مالکی در بخش دیگری از بازدید خود به نقش تعاونی‌ها در صنعت ساخت و ساز در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: قطعا با ظرفیت‌های موجود در تعاونی‌ها و با کمک اتاق تعاون ایران، تعاونی‌های خوش‌نام می‌توانند وارد عرصه تولید شده و نقش مهمی در این صنعت ایفا کنند.
بیش از ۸۶۰ شرکت داخلی و خارجی و پاویون های ۷ کشور به صورت مستقیم و نمایندگی و همچنین ۱۷۰ هیات تجاری از ۱۷ کشور در این نمایشگاه شرکت دارند.
گفتنی است در این بازدید اعضای هیات مدیره و معاونان سازمان ملی زمین و مسکن، مالکی را همراهی می‌کردند.

نرخ بهره بین بانکی اعلام شد
 براساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته اول شهریور به ۲۳.۷ درصد رسید. به گزارش کائنات، داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در پایان هفته اول شهریور ماه سال جاری، حاکی از افزایش ۰.۰۱ درصدی است.
براساس این آمار، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته اول شهریور  ماه به ۲۳.۷ درصد رسیده است که در قیاس با آمار نرخ بهر بین بانکی در هفته قبل از آن (۳۱ مردادماه) که به محدوده ۲۳.۶۹ درصد رسیده بود، ۰.۰۱ درصد افزایش داشته است که بالاترین سطح از نرخ بهره بین بانکی را در سال جاری نشان می‌دهد.
گفتنی است؛ نرخ بهره بین بانکی در تاریخ سوم مرداد ماه به ۲۳.۶۸ رسید که در هفته‌های پس از آن و تا پایان مرداد ماه به ترتیب در نرخ‌های ۲۳.۵۷ درصد، ۲۳.۵۹ درصد، ۲۳.۶۱ درصد و ۲۳.۶۹ دردص در نوسان بود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت:
تخصیص ارز واردات مواد اولیه
مشروط به ثبت اطلاعات تولید شد
  مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت هرگونه ثبت سفارش و تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواد اولیه و سوخت را منوط به ثبت اظهار تولید در سامانه جامع تجارت دانست.
به گزارش کائنات، مهرداد خسروی، مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای که خطاب به دبیر انجمن خودروسازان، مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور، دبیر انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان کشور، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو کشور، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران و مدیران کل سازمان صمت ۳۱ استان و جنوب کرمان بر لزوم ثبت اطلاعات تولید واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت، تخصیص ارز مواداولیه و سوخت را منوط به ثبت اطلاعات تولید اعلام کرده است.
این مقام مسئول در وزارت صمت ضمن گلایه از عدم ثبت آمار تولید و نهایی کردن برنامه تولید در سامانه جامع تجارت توسط برخی واحدهای تولید آن هم علیرغم پیگیری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم، تصریح کرده است: پیرو نامه‌ی ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ منضم به نامه‌ قبلی (مورخ ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲) مشاور عالی و دستیار ویژه مقام عالی وزارت صمت، موضوع اظهار و ثبت برنامه تولید واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت، تاکید می‌شود که با توجه به گزارشات واصله و نتایج پایش داده‌ها در سامانه جامع تجارت، علیرغم پیگیری‌ها و اطلاع رسانی‌های به عمل آمده، تاکنون برخی از واحدهای تولیدی نسبت به ثبت آمار تولید و همچنین نهایی کردن برنامه تولید مبادرت نکرده‌اند.
وی ادامه داده است: بنابراین از آنجایی که هرگونه ثبت سفارش، تخصیص ارز و تعیین سهمیه مواداولیه و سوخت منوط به ثبت اظهار تولید و همچنین برنامه تولید در سامانه جامع تجارت است، قابل تذکر است که «کلیه تبعات ناشی از عدم درج اطلاعات مربوطه بر عهده واحدهای تولیدی و متوجه آن اداره کل خواهد بود».
خسروی در انتهای این نامه خاطرنشان کرده است که خواهشمند است دستور دهید مراتب به نحو مقتضی به کلیه واحدهای تولیدی منعکس و اقدامات لازم در اسرع وقت از سوی آن اداره کل صورت پذیرد.
گفتنی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در اطلاعیه‌ای، خطاب به کلیه واحدها بر ضرورت ثبت آمار تولید در سامانه جامع تجارت تاکید و اعلام کرده است که عدم ثبت آمار در سامانه مذکور، موجب محدودیت تخصیص ارز به‌ ویژه برای سهمیه پاییز خواهد شد و هیچگونه مسئولیتی متوجه اداره کل سازمان صمت استان تهران نخواهد بود.

عملکرد چشمگیر بانک ملت
 در پرداخت تسهیلات جهش تولید مسکن
  بانک ملت در 5 ماهه نخست سال جاری با انعقاد قرارداد 113,549 واحد از پروژه های جهش مسکن به مبلغ 384,676 میلیارد ریال، بیشترین مشارکت و رتبه نخست را در اجرای قانون جهش تولید مسکن در میان بانک های تجاری کشور داشته است.
به گزارش کائنات، این تسهیلات برای کمک به خانه دار شدن عموم افراد جامعه و اجرای قانون جهش تولید مسکن و تحقق شعار سال در بانک ملت پرداخت می شود.
علاوه بر تسهیلات تولید مسکن، بانک ملت در ۵ ماهه ابتدایی امسال، مبلغ ۷۸,۳۴۹ میلیارد ریال در قالب تسهیلات کمک ودیعه مسکن مستاجران به ۹۲,۴۶۴ خانوار پرداخت کرده است.

 

11
مشاور مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران خبر داد؛
برگزاری نشست توجیهی برای مشاغل حساس در بیمه ایران
مشاور مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران اعلام کرد: اولین نشست توجیهی و حفاظتی برای همکاران متصدی مشاغل حساس در بیمه ایران برگزار شد. به گزارش کائنات، مهدی شریعتی مدیرکل حراست و مشاور مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با اعلام این خبر افزود: این جلسه در جهت وظایف ذاتی اداره کل حراست، که صیانت از همکاران در برابر آسیبهای امنیتی تعریف شده و با هدف آموزش حفاظت گفتار و مقابله با تخلیه تلفنی متصدیان مشاغل حساس  و برگزار شد.
وی افزود: این دوره آموزشی مخصوص همکاران ستاد و استان تهران و با دعوت از یکی از کارشناسان خبره حراست کل کشور انجام شد اما در استانها نیز با هماهنگی اداره کل حراست این دوره آموزشی در دستور کار قرار دارد.
گفتنی است نشست یادشده با حضور مدیران کل ستادی بیمه ایران، مدیران شعب استان تهران و معاونین آنها در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی  این شرکت برگزار گردید.

 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه