روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور - شماره 4661

توضیحات عضو مجمع تحلیلگران ساترا درباره غربت و جوکر ۲؛

ساترا با «جوکر» مردان مشکل دارد نه زنان

  عضو مجمع تحلیلگران ساترا درحالی که گفت اطلاعیه ساترا درباره برنامه جوکر ۲ ربطی به جوکر زنان ندارد، ابراز امیدواری کرد سریال «غربت» با اعمال اصلاحات شورای صدور مجوز ساترا در هفته‌های آینده از توقیف خارج شود.
انتشار بدون مجوز برنامه «جوکر ۲» و سریال «غربت» در روزهای گذشته با برخی حواشی همراه بوده است. برخی با انتقاد از محتوای نامناسب این دو برنامه خواستار توقیف این دو اثر شدند و برخی هم در نقطه مقابل خواستار اصلاح این دو برنامه و ادامه انتشار آن شدند.
مهران ده نمکی، عضو مجمع تحلیلگران ساترا درباره اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در خصوص جوکر ۲ و سریال غربت گفت: سریال غربت ایرادهای زیادی دارد که فعلاً بخشی از آن در همین سه قسمت اول برجسته شد و باعث اعتراض عرب‌زبان‌های کشور شد. اگر این سریال امروز توسط دادستانی توقیف نمی‌شد، وضعیت بسیار بدتری در قسمت‌های آینده رقم می‌خورد که حتماً شاهد اعتراضات جدی‌تری در کشور بودیم اما هیچ‌کس از توقیف یک اثر هنری در کشور خوشحال نیست و امیدواریم این سریال با اعمال اصلاحات شورای صدور مجوز ساترا در هفته‌های آینده از توقیف خارج شود، هر چند شاید الان برای اعمال اصلاحات دیر شده باشد چون طبق اعلام دادستانی این سریال امروز توقیف شد.
این عضو شورای راهبری مجمع رصتا در ادامه درباره برنامه جوکر ۲ گفت: اطلاعیه ساترا درباره برنامه جوکر ۲ ربطی به جوکر زنان ندارد و در حقیقت ساترا اعلام کرده است چنانچه برنامه جوکر ۲ مردان اصلاح نشود طبق اطلاعیه قبلی که صادر کرده بود ناچار است از طریق مراجع قضایی جلوی ادامه روند انتشار جوکر ۲ را بگیرد و اگر محتوای جوکر مردان اصلاح شود، ادامه انتشار جوکر زنان هم در شورای صدور مجوز ساترا بررسی خواهد شد و احتمالا با اصلاحیه اندک موفق به دریافت مجوز خواهد شد.

دنزل واشینگتن مطرح کرد؛
فیلم‌های کمی هست که بخواهم بازی کنم
 دنزل واشینگتن که یک بازی تاثیرگذاری در فیلم جدید «گلادیاتور» دارد، گفته است فیلم‌های کمی هست که علاقه داشته باشد در آنها بازی کند.
به گزارش هالیوود ریپورتر، دنزل واشینگتن که در فیلم «گلادیاتور ۲» به کارگردانی ریدلی اسکات، در برابر پل مسکال و در نقش ماکرینوس بازی ‌کرده است، می گوید انتخاب‌های کمی برای ادامه کار دارد.
این سخنان طرفداران وی را به فکر واداشته که آیا سخنان اخیر وی که در مصاحبه با مجله امپایر مطرح شد به معنی نزدیک شدن وی به بازنشستگی است؟
در این مصاحبه، بازیگر برنده اسکار درباره دلیل خود برای پیوستن به فیلم «گلادیاتور ۲» که حدود ۲۰ سال پس از فیلم اصلی ساخته شده، صحبت کرد و افزود: فیلم‌های کمی هست که به ساخت آنها علاقه‌مند باشم، و باید وقت کار از فیلمساز الهام بگیرم، و من به شدت از ریدلی الهام گرفتم. ما در اولین دور کارمان («گانگستر آمریکایی» در ۲۰۰۷) یک همکاری عالی داشتیم و حالا اینجا هستیم.
در حالی که واشینگتن با تونی اسکات، (برادر ریدلی) که سال ۲۰۱۲ درگذشت، در چند فیلم محبوبش از جمله «دژاوو» و «مردی در آتش» و «توقف ناپذیر»همکاری کرده بود، همچنان هیجان‌زده بود که سال‌ها پس از تجربه همکاری در فیلم «گانگستر آمریکایی» دوباره با ریدلی اسکات همراه شود. واشینگتن افزود: بدیهی است که هر ۲ فیلمسازان بزرگی هستند. نمی‌شود آنها را از دست بدهی. کار با هم در «گلادیاتور ۲» برای من یادآور همان انرژی است که سر فیلمبرداری «روز تعلیم» وجود داشت.
وی درباره ریدلی اسکات افزود: او برای زندگی و فیلم بعدی‌اش هیجان دارد. او الهام‌بخش است. همه ما باید در ۸۶ سالگی بتوانیم چنین احساسی داشته باشیم.
واشینگتن که در «گلادیاتور ۲» در نقش یک دلال اسلحه ثروتمند که می‌خواهد امپراتور شود و حاضر است هر کاری انجام دهد تا به این جایگاه برسد، بازی کرده، نگفت ممکن است در چند فیلم‌ دیگر در آینده بازی کند.
«گلادیاتور ۲» با بازی پل مسکال، پدرو پاسکال و جوزف کوین از ۲۲ نوامبر اکران می‌شود.

مستندساز مشهور مدال گرفت؛
تجلیل دیوید آتنبرو برای حمایت از طبیعت
  دیوید آتنبرو برای حمایت از حیات وحش و طبیعت در طول بیش از ۶۰ سال تجلیل شد.
به گزارش یاهو نیوز، سِر دیوید آتنبرو مستندساز مشهور، به پاس حمایت‌هایش از فدراسیون خیریه «وایلدلایف تراست» در طول ۶۰ سال گذشته، مدال گرفت.
این طبیعت شناس و مستندساز مدال روچیلد این سازمان را در جشن کوچکی که در منطقه حفاظت شده پارک حیات وحش لندن در روز پنجشنبه برگزار شد، دریافت کرد.
آتنبروی ۹۸ ساله که سازنده مستندهای بی‌بی‌سی مانند مجموعه «سیاره زمین» و «سیاره آبی» و رئیس بازنشسته «بنیاد حیات وحش» است، این جایزه را افتخاری بزرگ خواند.
مدالی که به دیوید آتنبرو اهدا شد به نام محافظان پیشگام حیات وحش چارلز روچیلد و دخترش میریام است. روچیلد انجمن حمایت از ذخایر طبیعی را تاسیس کرد که بعدها به «بنیاد حیات وحش» بدل شد و میریام، دانشمندی بود که زندگی خود را وقف دنیای طبیعی کرد.
او در بیانیه‌ای با اشاره به این که نام «روچیلد» در بسیاری از زمینه‌ها مشهور است و بیش از همه از نظر مالی شناخته می‌شود، گفت: اما وی به خاطر خدماتش در جهان تاریخ طبیعی احترامی ویژه دارد. آتنبرو طبیعت شناسی است که به مدت ۶ دهه از فعالیت‌های «بنیاد حیات وحش» در سراسر بریتانیا بازدید و از آن‌ها حمایت کرده و زمانی رئیس این بنیاد هم بود و پس از آن مدیر افتخاری آن باقی ماند.
سر دیوید آتنبرو فعالیت خود را در حمایت از حیات وحش بریتانیا از سال ۱۹۸۵ شروع کرد و با جمع‌آوری میلیون‌ها پوند برای خیریه‌ها به این امر کمک کرد.
آتنبرو فیلم‌سازی را از سال ۱۹۵۴ برای تلویزیون بی‌بی‌سی آغاز کرد و تاکنون در ده‌ها مستند درباره حیات وحش به عنوان مجری، تهیه‌کننده، نویسنده یا راوی حضور داشته ‌است. از مستندهای پخش شده از وی در تلویزیون ایران می‌توان از «زندگی پرندگان»، «زندگی پستانداران»، «زندگی»، «سیاره زمین» و «آفریقا» یاد کرد.

2.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه