روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور - شماره 4661

تجلیل از مقام خبرنگار و اهالی رسانه توسط شركت نفت و گاز مسجدسلیمان

 در راستای تجلیل و تکریم مقام خبرنگار و اهالی رسانه، با حضور رییس روابط عمومی شرکت‌بهره برداری‌نفت و گاز مسجدسلیمان در دفتر کار این افراد از زحمات و خدمات آنها در اطلاع رسانی و آگاه سازی افکار عمومی تقدیر به عمل آمد. قاسم صالحی مورکانی در ابتدا با همراهی دانوش صالحی متصدی واحد رسانه این روابط‌عمومی به منظور رعایت ادب و احترام به خبرنگاران پیشکسوت و قدیمی جامعه‌ی خبری مسجدسلیمان با حضور در منزل آقای داریوش باقرفر خبرنگار روزنامه‌اطلاعات از ایشان و آقایان عزت اله قاسمی،هوشنگ فرجی‌فر، سعید مرادی و خانم سحر طاهری نیز که در آن محل حضور داشتند تقدیر نمود. در ادامه این رویکرد از سایر خبرنگاران جامعه‌ی رسانه شهرستان مسجدسلیمان که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای تأییدیه و مجوز فعالیت می‌باشند نیز تقدیر گردید.

شرکت پایانه های نفتی ایران
حامیِ محیط زیستِ استان بوشهر
  مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: این شرکت در راستای تعهد به مسئولیت های اجتماعی خود حمایت از محیط زیست جانوری را به عنوان یک اولویت ملی در دستور کار قرار داده است.
 عباس غریبی افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت پایانه های نفتی ایران در راستای صیانت از محیط زیست استفاده مناسب از ظرفیت های موجود در حمایت از اماکن زیست جانوری، گسترش فضای سبز و همچنین تنوع محیطی گیاهان سازگار با طبیعت هر منطقه است. وی با بیان این که در اجرای طرح جایگزینی درختان بومی و شهری سازگار با محیط زیست به جای درختان کنوکارپوس در مناطق عملیاتی این شرکت، کاشت درختان مثمر در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: در این مناطق به صورت مرحله ای کاشت درختان مرکبات مانند پرتقال، نارنج، لیمو و .... صورت گرفته است. غریبی به دامنه قله بیرمی استان بوشهر با داشتن آبخوان های خوب به عنوان مامن و پناهگاه حیواناتی همچون بز و قوچ کوهی، روباه، پلنگ، کبک و گیاهان و درختان مختلف اشاره کرد و گفت: متاسفانه این زیست بوم که عمارت تاریخی شیرینه را نیز در دل خود جای داده است در سال های اخیر دچار خشکسالی شده که پایانه میعانات گازی پارس جنوبی در کنار پویش مردمی نجات بیرمی با نظارت سازمان حفاظت از محیط زیست استان بوشهر نسبت به ایجاد آبشخور، مخزن ذخیره آب، پمپ و ست اتوماتیک، کابل کشی و برق رسانی به منظور تامین آب شرب پایدار جانداران منطقه در راستای حفظ هرم غذایی گونه در خطر انقراض پلنگ زاگرس و منطقه امن زیست پرندگان شکاری منطقه اقدام کرده است. گفتنی است کوه بیرمی در استان بوشهر با ارتقاع 1950 متر به عنوان بلندترین قله و بام استان محسوب شده که از گونه های گیاهیِ محیط زیست آن می توان به پوشش گیاهی نظیر بنه، کلخنگ، بادام کوهی، تنگز، درمنه، آویشن، قیچ، گنزه و گونه های جانوری نیز به پلنگ، کل، بز، قوچ، میش، شغال ، و گرگ و ... اشاره کرد. همچنین پرندگانی مانند انواع پرندگان شکاری، کبک دری، بلدرچین، هوبره، کبک و .....  نیز در این محیط زندگی می کنند.

استفاده از امكانات جدید آموزشی
در شركت نفت و گاز مسجدسلیمان
  در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش کارکنان و جامعه‌ی هدف اداره آموزش،امکانات جدید آموزشی در این اداره به کار گیری شد.
رییس اداره آموزش با اعلام این خبر اظهار داشت: بُردهای هوشمند، فناوری جدید هستند که جایگزین وایت بُردهای آموزشی گردیده و برای نوشتن مطالب و ترسیم نمودارها به ماژیک نیازی ندارند. رسول احمدی افزود: کاهش آلودگی های شیمیایی و در نتیجه حفاظت از محیط زیست، توانایی پخش همه نوع آموزش دیداری و شنیداری، قابلیت ذخیره دروس ارایه شده، قابلیت استفاده همزمان استاد و شاگرد از طریق پلتفرم‌های بی سیم و تبادل اطلاعات از مزایای این امکانات جدید آموزشی می‌باشد.
وی ادامه داد: طی اقدامی مبتنی بر اهتمام به بهبود مستمر فرایند‌های عملیاتی و ارتقاء اثربخشی آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان، کلیه کلاس‌های آموزشی این اداره به آخرین نسخه بُردهای هوشمند و چیدمان مبله صندلی‌های آموزشی مجهز گردیدند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه