روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور - شماره 4661

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم هند شد

  در چارچوب تقویت دیپلماسی اقتصادی، رئیس‌کل ‎بانک مرکزی به منظور شرکت در کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور و تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی، پولی و بانکی با اعضای اصلی گروه بریکس، تهران را به مقصد بنگلور هند ترک کرد.
به گزارش کائنات، محمدرضا فرزین همچنین در این سفر که هیاتی فنی، وی را همراهی می‌کنند، در راستای افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با شرکای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در حاشیه این اجلاس به رایزنی و گفتگو می‌پردازد. بَنگَلور مرکز ایالت کَرناتَکه، یکی از شهرهای مهم و بزرگ هندوستان است و بیش از ۱۲ میلیون جمعیت دارد. بَنگَلور در سال های اخیر به عنوان مرکز فناوری اطلاعات هند نیز شهرت پیدا کرده است.

نرخ بهره بین بانکی اعلام شد
  براساس آمار بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان مرداد ماه به ۲۳.۶۹ درصد رسید. به گزارش کائنات، داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در مرداد ماه سال جاری، حاکی از افزایش ۰.۰۸ درصدی در آخرین روز مرداد ماه است.
براساس این آمار، نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی مرداد ماه به ۲۳.۶۹ درصد رسید که در قیاس با آمار نرخ بهره بین بانکی در هفته قبل از آن که به محدوده ۲۳.۶۱ درصد رسیده بود، ۰.۰۸ درصد افزایش داشته است که بالاترین سطح از نرخ بهره بین بانکی را در سال جاری نشان می‌دهد.
گفتنی است؛ نرخ بهره بین بانکی در تاریخ سوم مرداد ماه به ۲۳.۶۸ رسید که در هفته‌های پس از آن به ترتیب در نرخ‌های ۲۳.۵۷ درصد، ۲۳.۵۹ درصد و ۲۳.۶۱ درصد در نوسان بود.

به مناسبت هفته دولت صورت می‌گیرد؛
پاسخگویی مدیران ارشد بانک مسکن به تماس‌های مردمی
  به مناسبت هفته دولت، مدیران ارشد بانک مسکن به منظور شفاف‌سازی خدمات این بانک، آماده پاسخگویی مستقیم به سوالات و پیشنهادهای مردم در حوزه خدمات و تسهیلات مسکن هستند.
به گزارش کائنات، مدیران ارشد بانک مسکن همزمان با هفته دولت با هدف شفاف‌سازی خدمات و صیانت از حقوق شهروندی، آماده پاسخگویی مستقیم به سوالات و پیشنهادهای مردم در خصوص خدمات و تسهیلات بانک مسکن از طریق شماره تماس ۶١٠٨٨-٠٢١ هستند. پاسخگویی مدیران ارشد بانک مسکن به تماس‌های مردمی به مدت ۶ روز کاری تا روز یکشنبه یازدهم این ماه و از ساعت ٩ تا ١١ ادامه دارد و مردم ضمن تماس با واحد ارتباطات مردمی، از طریق فهرست مربوطه، امکان گفت وگوی مستقیم با مدیران ارشد بانک مسکن را دارند. با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، مردم می‌توانند در دوشنبه پنجم شهریور تسهیلات، سه‌شنبه ششم شهریور خدمات بانکی و روزهای شنبه و یکشنبه دهم و یازدهم شهریور در زمینه بخشنامه‌ها ، مسائل حقوقی و وصول مطالبات، سوالات خود را مطرح کنند.

برنامه افزایش سرمایه 1.4 هزار میلیارد تومانی بانک سینا
  بانک سینا از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 35 درصدی معادل 1.4 هزار میلیارد تومان از دو محل سود انباشته و اندوخته خبر داد.
به گزارش کائنات، بانک سینا از برنامه افزایش سرمایه 35 درصدی از دو محل سود انباشته و اندوخته ها خبر داد.
بر اساس این گزارش، «وسینا» در نظر دارد سرمایه فعلی را از 4 به 5.4 هزار میلیارد تومان برساند. افزایش سرمایه این بانک بورسی از دو محل سود انباشته و اندوخته ها به منظور افزایش کفایت سرمایه و بهبود نسبت های احتیاطی اعمال خواهد شد.

مدیرکل رفاه آموزش و پرورش مطرح کرد؛
خدمات بیمه معلم؛ موجب آرامش خاطر زائران اربعین
  مهدی نیک‌فر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش، از قرارگاه بیمه معلم در کربلا بازدید کرد.  به گزارش کائنات، طی این  بازدید، نیک‌فر ضمن تقدیر از خدمات ارزنده این شرکت برای زائران حسینی، افزود: مایه مباهات است که شرکت بیمه معلم به‌ عنوان بخشی از جامعه فرهنگیان، توفیق خدمت به عاشقان امام حسین (ع) را یافته است. مدیرکل رفاه آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت خدمات بیمه‌ای در این ایام، تأکید کرد که این اقدامات نه تنها موجب آرامش خاطر زائران می‌شود، بلکه نشان‌دهنده همدلی و همبستگی در حمایت از ارزش‌های دینی و معنوی است. او با اعلام اینکه بیمه معلم توانسته در عرصه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی درخشان عمل کند، از تمامی دست‌اندرکاران این دستاورد قدردانی کرد.  بیمه معلم به عنوان بیمه گر بخشی از جامعه فرهنگیان در تلاش است با ارائه خدمات جامع و اختصاصی به زائران، تجربه‌ای امن و خاطره‌انگیز را برای همه عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) فراهم آورد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه