روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور - شماره 4661

وعده مهم معاون پزشکیان درباره افزایش تعداد زنان در دولت چهاردهم

  زهرا بهروز آذر در خصوص پیگیری وعده رئیس جمهور برای افزایش سهم زنان در هیأت دولت، به خبرنگار جماران گفت: آقای رئیس جمهور و اعضای شورای راهبری، دولت را فقط هیأت وزیران در نظر نگرفته بودند. تاکنون خانم شینا انصاری رئیس سازمان محیط زیست، خانم فرزانه صادق در جایگاه وزارت راه و شهرسازی و بنده به عنوان معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور؛ سه نفر خانمی هستیم که در کابینه حضور داریم. و ان شاءالله اخبار خوشی در روزهای آتی خواهیم داشت. وی افزود: باور دولت، به استفاده از ظرفیت و توان همه سرمایه‌های فکری و تخصصی و انسانی در کشور در سطوح دوم و سوم تصمیم گیری و تصمیم سازی است. از این رو تأکید رئیس محترم جمهور و معاون اول به تمام وزیران است که در ترکیب شورای معاونین خودشان حتما از ظرفیت زنان و جوانان  و اقوام استفاده شود؛ در این مسیر پیشنهاد شده است، مشابه فرایند معرفی وزرا، کارگروه‌های تخصصی در دستگاهها ایجاد و فرایند انتصابات  به صورت تخصصی و مبتنی بر شایستگی‌ها صورت گیرد.


وزرای دولت چهاردهم در نخستین روزهای کاری چه گفتند؟
 محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت: افزایش قیمت بنزین فعلا در برنامه دولت نیست.
 ستار هاشمی، وزیر ارتباطات: وضعیت موجود فیلترینگ قابل قبول نیست و حتما باید تغییر رویکرد داشت. رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ را با هماهنگی وزارت صمت حل می‌کنیم.
 محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت: اولین اقدام ما حل فوری مشکل کمبود دارو خواهد بود. بودجه بدهی پرستاران در هیئت دولت محاسبه و تصویب شد و به تدریج پرداخت خواهد شد. جمع مطالبات پرستاران حدود ۷.۵ همت (۷.۵ هزار میلیارد تومان) است این موضوع با آقای دکتر پزشکیان و آقای دکتر عارف مطرح و مصوب شده که تمام حق و حقوق و مطالباتشان در اسرع وقت پرداخت شود.
 سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه: به دنبال مدیریت تنش‌ها با واشنگتن و احیای روابط با اروپا هستیم؛ اما مشروط بر این که رویکرد خصمانه را کنار بگذارند. خنثی سازی تحریم ها به کلیت دولت و رفع تحریم ها وظیفه اختصاصی وزارت امور خارجه است. درگیر مذاکرات فرسایشی نخواهیم شد. باید با وفاق به دنبال رفع تحریم ها باشیم. عجله ای برای شروع گفت‌وگوها نداریم. برجام به شکل فعلی قابل احیا نیست ولی حتما اشکال دیگری برای توافق وجود خواهد داشت که ما دنبال خواهیم کرد.
 سید عباس صالحی، وزیر ارشاد: اگر مناسبات دولت-ملت تجدید نگردد و اعتماد بازسازی نشود، صرف اینکه دولت و ارکان حاکمیت کنار هم بنشینند و صمیمی باشند مسئله‌ای را حل نمی‌کند.
 فرزانه صادق مالواجرد، وزیر راه: خدمت‌رسانی به بیش از ۳ میلیون زائر کربلا باید به بهترین نحو انجام شود.
 عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد: سازمان‌های تابعه، بانک‌ها، بیمه‌ها، معاونت‌ها، شرکت‌های دولتی و … از ارسال مکاتبات حاوی پیام تبریک، تاج گل و انتشار آگهی در این موضوع خودداری کنند.
 احمد میدری، وزیر کار: منابع مورد نیاز خانواده‌هایی که معلول دارند را باید تامین کنیم. قوانین بسیاری خوبی در سالهای قبل تصویب شده است. در برنامه هفتم توسعه نیز قانون حمایت از حقوق معلولان هم وجود دارد که اجرایی نشده است. باید همانطور که رئیس جمهوری مطرح کردند قانون را اجرا کرده و آنها را فعال کنیم.
نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی: حق قانونی کشاورز است که قیمت تضمینیِ خرید گندم برای سال بعد را بداند تا برای کشت پاییزه برنامه‌ریزی کند. کشاورز حاضر است برق خانه‌اش قطع بشود ولی برق چاه‌ آب قطع نشود. مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور پرداخت می‌شود
علی آبادی وزیر نیرو: هم اکنون در اواخر فصل گرم سال هستیم و از دوره اوج بار مصرف برق عبور خواهیم کرد، اما باید تلاش کنیم مصرف برق را به طور جدی کاهش دهیم. این امر تنها مربوط به امسال نیست و باید تدابیر مدیریت مصرف در سال آینده نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این امر جز با کمک و همراهی مردم امکانپذیر نخواهد بود.
اسکندر مومنی وزیر کشور: قرار شد کاروان‌های حج و زیارت بتوانند در تمام سال از مرز خسروی تردد کنند. اوّلین وظیفه ما در وزارت کشور آن نکته‌ای است که امام فرمودند وصیتی که به همه استانداران و وزرای کشور در اعصار و تاریخ آینده داشتند و ملاک‌هایی را که برای انتصاب استانداران در نظر گرفتند انشاالله تلاش کنیم آن را جامه عمل بپوشانیم.
حسین سیمایی صراف وزیر علوم: مهمترین برنامه من پیشرفت علم و فناوری برای پیشرفت کشور است. امیدواریم خداوند یاری بکند از پس موانع بر بیاییم و بتوانیم همه با تلاش و امید حرکت کنیم که خواست رهبر انقلاب هم همین است. یک نگرانی رهبر انقلاب همیشه این است که چرا دانشگاه نشاط ندارد. باید دانشجویان یک اقدام و عمل از ما ببینند تا امید و نشاط در آنها ایجاد شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه