روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۳ دوشنبه ۵ شهريور - شماره 4661

راهپیمایی جاماندگان اربعین در ایران

حسرتی‌ که بر‌ دل‌ها‌ ماند

 هر چند انبوه عاشقان شهید عاشورا امسال به میعادگاه اربعین شتافتند، اما بسیاری از زیارت‌نرفته‌ها از راه دور، دل‌های خود را راهی کربلا کردند؛ از ساعات اولیه دیروز در برخی شهرهای ایران ‌گروه‌های مردمی ‌از کودکان خردسال، نوجوانان، جوانان تا میانسالان، برخی‌ سجاده به دست، بعضی‌ها هم کتاب دعا به دست ‌آمده بودند تا ارادت خود را ‌به مولایشان، امام حسین (ع) از راه دور ابراز کنند؛ بغض در گلو و اشک در چشم ، حکایت جاماندگان حسینی است، جا ماندن از مسیر عاشقی، اما آنها هم هم‌نوا با زائران امام حسین (ع) آمدند.
دیروز همه خیابان‌های مشهد و علی الخصوص خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در تکاپوی برپایی موکب‌های مسیر پیاده‌روی برای خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین حسینی بود تا با آنچه در توان دارند با جان و دل پذیرای زائرین حضرت اباعبدا... الحسین(ع) در شهر امام مهربانی‌ها باشند.
مردم تهران نیز مراسم باشکوهی را برای عزاداری امام حسین (ع) تدارک دیده‌ بودند. این مراسم از ساعت حدود 6 صبح در تهران آغاز شد و بیش از 1400 موکب به ارائه خدمات پرداختند. صبح  دیروز آیین پیاده‌روی جاماندگان و دلدادگان حسینی از میدان آیینی امام حسین (ع)، میدان جمهوری، امامزاده حسن (ع)، باقرشهر و جاده ورامین به سمت حرم عبدالعظیم (ع) با قرائت زیارت اربعین آغاز شد و همزمان با عزاداران مسیر نجف تا کربلا، دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی با صلابت خاصی در آیین پیاده‌روی شرکت کردند. در بسیاری از شهرها اکثر خیابان‌ها برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) آب‌پاشی شده بود و صدای مرثیه‌خوانی از گوشه گوشه شهر به گوش می‌رسید؛ می‌شد رنگ و بوی ارادت موکب‌داران و زائران حسینی را به شهید کربلا با جان و دل استشمام کرد. به هر سمت و سویی که می‌رفتی دلت مشتاق‌تر می‌شد تا حال و هوای جاماندگان اربعین را ببینی.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه