روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد - شماره 4660

نمایندگان مجلس به همه وزرای پیشنهادی رای مثبت بدهند


 رئیس جمهور گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس به ما کمک کنند و به همه وزرای پیشنهادی رای بدهد.
مسعود پزشکیان روز سه شنبه در حاشیه حضور در جلسه علنی مجلس در گفت وگویی در پاسخ به سوالی درباره اولویت‌های دولت گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس کار خوبی کرده و تقریباً برنامه و عملیات هر وزارتخانه را درآورده و ما را خیلی جلو انداخته است.
وی افزود: اولین بحث این است که وزرایی که به دولت می آیند، همین چارچوب برنامه را در اختیارشان قرار می‌دهیم و آنها باید در وزارتخانه پیگیر باشند.
رئیس جمهور بیان کرد: هر معاونتی بسته به رسالت و مسئولیتی که دارد باید بتواند برنامه عملیاتی برای آنچه که قانون برنامه مشخص کرده را طراحی کند و بنویسد و ما یک زبان را نگاه مشترک در ارتباط با آن سیاست و برنامه بین خودمان و بین مجلس و آن اهدافی که باید انجام دهیم را داشته باشیم.
پزشکیان ادامه داد: امیدوارم بتوانیم حرف‌هایی که بیان کردیم و تعهداتی که در قانون وجود دارد در حدی که در توانمان است انجام دهیم و ان شاءلله مجلس هم کمک کار ما است و همان راهی را که گفتیم ادامه خواهیم داد.
وی در ارزیابی خود از پیش‌بینی رای اعتماد به اعضای کابینه گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس به همه وزرای پیشنهادی رای بدهد زیرا ما هیچ وقت انکار نمی‌کنیم که بی‌عیب هستیم حتما عیب‌ها و نقص‌هایی داریم اما برای وفاق و همدلی اگر با هم باشیم و دست به دست هم بدهیم مطمئناً می‌توانیم بسیاری از موانع را خیلی راحت از پیش رو برداریم ، اما اگر با اختلاف جلو برویم حتی قوی هم باشیم مشکل پیدا می‌کنیم.
در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این سوال که تعامل با دولت را چگونه دیدید، گفت: من فکر می‌کنم تعامل مجلس و دولت که ان شاءلله همینطور تداوم پیدا کند شبیه دوران دفاع مقدس است. وی خاطرنشان کرد: یعنی همان فرهنگ جهادی است بدون هیچ‌گونه تشریفات، یعنی هر موقع کاری یا مطلبی یا جلسه‌ای داریم وقت و بی‌وقت انجام می‌دهیم، امیدواریم در طول ۴ سال اگر عمری باقی باشد اینگونه باشد.


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد
جزئیات ایراد اخیر شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب
  نماینده مردم فومن و شفت و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به ارائه توضیحاتی درباره آخرین تغییر و تحولات درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداخت و گفت: شورای نگهبان در آخرین اظهارنظر خود درباره لایحه عفاف و حجاب به یکی از تبصره‌های این لایحه ایرادی وارد کرد که این تبصره در جلسه اخیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس که هفته گذشته برگزار شد، مورد اصلاح قرار گرفت و لایحه مجدداً جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شد.
سید کریم معصومی درباره جزئیات تبصره مورد ایراد شورای نگهبان اظهار کرد: در یکی از تبصره‌های لایحه عفاف و حجاب بحثی درباره تذکر به افراد بی‌حجاب یا بدحجابی است که هویت‌شان نامعلوم است یا بنایی به همکاری در این خصوص ندارند؛ در مصوبه مجلس ابهامی وجود داشت و نوشته شده بود که در این شرایط دلالت شود به نیروی انتظامی که این موضوع به درستی از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفت. این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: در اصلاحیه کمیسیون حقوقی آمده است که در اینگونه موارد نیروی انتظامی حق دخالت ندارد و باید حتماً با اجازه دادستان یا جانشین او اقدام انجام شود.

تقدیر پزشکیان از زحمات معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری
  مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در دفتر دولت در مجلس حاضر شد و از فعالیت‌های شبانه‌روزی معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری در ایام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.
رئیس‌جمهور در این بازدید که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت ضرورت تلاش مضاعف این معاونت در تقویت وفاق و همدلی بین دولت و مجلس را مورد تأکید قرار داد.
قالیباف نیز با قدردانی از حضور فعال شهرام دبیری در کسوت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد سطح همکاری و هم‌افزایی دو قوه بیش از پیش ارتقا یابد.
حضور معاون اول رئیس‌جمهور در دفتر ویژه دولت در مجلس شورای اسلامی
همچنین معاون اول رئیس‌جمهور در دفتر ویژه دولت در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و از نزدیک با معاونین امور مجلس به گفت‌وگو نشست. در جریان حضور معاون اول رئیس‌جمهور در دفتر دولت، شماری از نمایندگان نیز از نزدیک با وی رایزنی و درخصوص وزرای پیشنهادی و مسائل حوزه انتخابیه خود گفت‌وگو کردند.
 

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه