روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد - شماره 4660

وزیر پیشنهادی کشور:

باید نگاه ‌ویژه مناطق کمتربرخوردار داشته باشیم


  وزیر پیشنهادی کشور ضمن دفاع از برنامه‌های خود برای این وزارتخانه، با بیان اینکه قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه پنج‌ساله هفتم و دیگر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای تمام هدف‌گذاری‌ها، تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود، اظهار داشت: می‌خواهیم با نظارت و کمک مجلس، الگویی از وفاق ملی که شعار محوری رئیس‌جمهور است، برای سربلندی ایران عزیز باشیم.
اسکندر مومنی افزود: وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد و در گامی بلندتر با تسهیلگری، مشارکت‌جویی و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی، فرصت‌سازی کند تا انشالله افق‌های جدیدی برای تحلیل و تقلیل مشکلات کشور بگشاید.
مومنی ادامه داد: وزارت کشور می‌تواند و باید نماد همبستگی و حضور همه فرزندان میهن پهناورمان در صحنه باشد و با تکیه بر سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش‌بنیان، پیشرفت متوازن و عدالت‌محور را محقق سازد. البته به این منظور با اجتناب از تمرکزگرایی باید نگاه جامع به همه کشور به‌ویژه مناطق کمتربرخوردار داشته باشیم. شوراهای اسلامی شهر و روستا در این مسیر جایگاه برجسته‌ای دارند و باید در پیشبرد همه برنامه‌ها فعالانه حضور داشته باشند.
مخالفان وزیر پیشنهادی کشور
مصطفی پوردهقان، نماینده اردکان، از وزیر پیشنهادی کشور خواست که در حوزه‌های اجتماعی و در مواجهه با تنش‌ها و ناهنجاری‌ها با استفاده از رویکردهای فرهنگی و اجتماعی برخورد کند و همچنین به مسائل معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه داشته باشند.
وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی در وزارت کشور و در بین فرمانداران و بخشداران گفت: با عینک سیاسی به استان‌ها نگاه نکنید و استانداران و فرمانداران را براساس دانش‌ آنها انتخاب کنید.
همچنین حمیدرضا گودرزی، نماینده الیگودرز در مجلس، با اشاره به تجربه خود در وزارت کشور گفت: وزارت کشور وزارت گسترده‌ای است که همه نظم و انضباط داخل کشور به این وزارتخانه برمی‌گردد. درخواست ما این است که در انتخاب استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همچنین در سازمان شهرداری و دهیاری‌ها دقت فراوان شود.
محمد باقری، نماینده مردم بناب، نیز اظهار داشت: آقای مومنی در حوزه‌های تخصصی مورد نیاز وزارت کشور نه تجربه‌ و نه علم دارد.
موافقان وزیر پیشنهادی
عباس صوفی، نماینده مردم همدان در مجلس، با بیان اینکه کارنامه مومنی مثبت است، گفت: وقتی در دهه ۸۰، یعنی حدود ۲۰ سال پیش، سالانه ۲۸ هزار تلفات جاده‌ای داشتیم، آقای مومنی برنامه‌ای را اجرا کرد که این تلفات تا ۱۶ هزار نفر کاهش یافت. این یعنی در عملکرد موفق کارنامه سردار مؤمنی دو نکته وجود دارد؛ اول اینکه این فرد برای جان انسان‌ها اهمیت قائل است و در چنین شرایطی دلیل ندارد ما دنبال افرادی برویم که کارنامه درستی ندارند، دوم اینکه به هر حال وی مدیر موفقی است که در هر جایگاهی موفق عمل کرده است. محمد میرزایی، نماینده مردم شاهین‌دژ، نیز با اشاره به اینکه بررسی شخصیت و برنامه‌های آقای مومنی  بیانگر آن است که رئیس‌جمهور بهترین گزینه را برای وزارت کشور انتخاب کرده‌ است،‌ تصریح کرد: وظیفه نمایندگان است که با رای بالا از این انتخاب حمایت کنند تا انشاءالله وزیر پیشنهادی با قدرت، مسئول مدیریت و رهبری امور سیاست داخلی کشور شود.  همچنین نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس، گفت: وزیر پیشنهادی کشور برنامه مشخصی در حوزه‌های مختلف دارد که از جمله آنها می‌توان به موضوع اتباع اشاره کرد.
حسن هاشمی، نماینده بیرجند، هم اظهار داشت: وزیر پیشنهادی کشور رویکردی تعاملی، اقناعی و مشارکتی به مسائل دارد که می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه