روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۳۰ مرداد - شماره 4659

ضرورت نوسازی شبکه توزیع آب در بافت تاریخی بوشهر


  ابوالحسن عالی در توضیح این خبر اظهار داشت : شبکه توزیع آب در این منطقه با قدمتی حدود ۷۰ سال ، به اواخر دهه ۳۰ و ابتدای دهه ۴۰ شمسی باز می‌گردد که با توجه به فرسودگی بالا نوسازی آن امری ضروری است .
وی با اشاره به مشکلات موجود در فرآیند نوسازی شبکه توزیع آب در بافت قدیم بوشهر بیان کرد : عرض کم معابر و عدم امکان تردد ماشین‌آلات عمرانی ، دشواری و هزینه بالایی را برای اجرای این پروژه به همراه دارد .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر همچنین به اهمیت نوسازی شبکه توزیع آب اشاره کرد و گفت : فرسودگی این شبکه نه تنها منجر به هدررفت قابل توجه آب می‌شود ، بلکه باعث کاهش کیفیت آب و افزایش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری نیز خواهد شد .
وی افزود : با توجه به محدودیت منابع آبی در استان بوشهر ، جلوگیری از هدررفت آب از طریق نوسازی شبکه توزیع امری ضروری و فوری است .
عالی همچنین به اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه اشاره کرد و گفت : چند سال پیش شبکه فاضلاب این بافت اجرایی شد ، اما متأسفانه به دلیل تنگناهای اعتباری ، نوسازی شبکه توزیع آب همزمان با اجرای شبکه فاضلاب صورت نگرفت .
وی تصریح کرد : حدود ۵۰۰۰ خانوار با جمعیتی قریب به ۱۵۰۰۰ نفر در این منطقه بوشهر سکونت دارند و مطالعات آن صورت گرفته است و در صورت تأمین اعتبار فرآیند نوسازی شبکه توزیع آن آغاز خواهد شد .
عالی ادامه داد : نوسازی این شبکه نه تنها به کاهش هدررفت آب و ارتقای کیفیت آن منجر می‌شود، بلکه نقشی اساسی در تأمین پایدار آب برای ساکنان این منطقه تاریخی ایفا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه