روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد - شماره 4658

راه‌اندازی بخش تعمیرات کنتورهای بازاربرق در برق منطقه‌ای خوزستان


 سرپرست دفتر بازار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تعمیر تعدادی از کنتورهای بازار برق معیوب این شرکت خبر داد.
قدرت‌الله رادش بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ با راه اندازی بخش تعمیرات کنتورهای بازاربرق تعداد ۳۰ دستگاه کنتور بازاربرق از نوع MK۶E وACE۶۰۰۰ را که در طول سالیان گذشته در اثر حادثه و اعمال اضافه ولتاژ و جریان نامتعارف شبکه آسیب دیده بودند تعمیر کرده است. وی افزود: هم اکنون تعداد ۸ دستگاه از این کنتورها در سطح شبکه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای خوزستان پس از تست و کالیبراسیون نصب و در حال بهره‌برداری است. سرپرست دفتر بازار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش صرفه جویی و بازگشت سرمایه این اقدام تا کنون ، ۲۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود، تصریح کرد: این شرکت آمادگی دارد تا تجربیات خود را در اختیار شرکت‌های برق منطقه‌ای همکار قراردهد. شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد
بهره‌برداری محور بجنورد - سنخواست - میامی با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: محور بجنورد - سنخواست - جاجرم - میامی با ۲۰۰ میلیارد تومان پول نقد به بهره‌برداری خواهد رسید.
سید علی میرکریمی با اشاره به اینکه محور یادشده، محور توسعه خراسان شمالی است، اظهار کرد: با اعتبارات قطره‌چکانی و ناچیز، ساخت این محور به پایان نمی‌رسد.
وی با بیان اینکه یک سال است که اجرای این پروژه توسط پیمانکار تعطیل شده است، ادامه داد: اکنون پروژه ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارد و علت تعطیلی کار این امر است. ۱۶ کیلومتر از محور سنخواست به بجنورد و ۵۰ کیلومتر از جاجرم تا میامی آماده شده است و با ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی زیر بار ترافیک می‌رود. به گفته وی، ساخت هر کیلومتر راه اصلی به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. او درباره پروژه راه‌آهن اسفراین به بجنورد، بیان کرد: باید کریدور این پروژه تغییر پیدا کند چون محور اسدلی، محوری صعب‌العبور است و با چالش‌های زیادی مواجه است. وی تاکید کرد: از آنجا که بخشی از این مسیر از جوین به اسفراین ساخته شده، اما پروژه اکنون تعطیل است و باید تمام همت خود را به کار ببندیم تا این پروژه در مسیر اسفراین به نقاب به بهره‌برداری برسد.

اجرای مستمر طرح «داناب» در راستای افزایش ‌مطالبه گری‌ دانش آموزان
  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان گفت: اجرای مستمر طرح داناب زمینه فرهنگ سازی برای حفاظت از آب را در بین دانش آموزان فراهم خواهد کرد.
آرش آریانژاد با تأکید بر اجرای مستمر طرح داناب گفت: طرح نجات آب اگر به صورت مستمر هر ساله برگزار شود، منجر به فرهنگ‌سازی شده و می‌تواند این موضوع اثرگذاری خود را در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان و مدارس نشان دهد.
وی طرح داناب را طرح ارزشمند و ضروری برای نسل دانش آموز دانست و بیان کرد: آب نعمتی است که امروزه در استان ما و در کشور ما به خوبی قابل استفاده است و در حالی که این نعمت در بسیاری از کشورها در دسترس نیست و باید از آن بهینه و درست استفاده کنیم تا بتوانیم نیازهای خود را برطرف نمائیم.  آرش آریانژاد با بیان اینکه نعمت آب تمام شدنی است و باید در استفاده صحیح از این مایه حیات مراقبت همه جانبه داشته باشیم، تصریح کرد: محدود و ارزشمند بودن این نعمت باید به نسل جدید انتقال داده شود و این اجرای طرح فرصت مناسبی در این زمینه است. آریانژاد خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی یکی از رسالت‌های اصلی این شرکت بوده و هرجا احساس شود که نیاز به فرهنگ‌سازی است مجموعه کارکنان تلاشگر شرکت آب منطقه‌ای کردستان به خصوص حوزه روابط عمومی، به صورت آنی و جهادی اقدام می‌کنند و این طرح نیز به صورت گسترده با پشتیبانی رسانه‌ها انجام می‌شود و امیدوارم که بتوانیم به صورت مستمر در سال‌های آینده نیز شاهد اجرای ثمربخش این طرح باشیم و اهمیت، ارزش و جایگاه استفاده از آب، حفاظت از آن و جلوگیری از بحران را به دانش‌آموزان، انتقال دهیم. وی افزود: کار خلاقانه‌ای که امسال توسط روابط عمومی این شرکت در اجرای طرح داناب صورت گرفت، برپایی موکب خدمت‌رسانی به زائرین و استفاده از این ظرفیت جهت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب، به زوار گرامی اربعین حسینی در محل مرز باشماق شهرستان مریوان بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه