روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد - شماره 4658

مدیرکل آموزش و پرورش استان كرمانشاه بيان نمود:

امسال ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر کلاس اولی داريم


  كرمانشاه – ليلا حياتی- به مناسبت روز خبرنگار نشست خبري با حضور سلمان محمدي، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اصحاب رسانه در اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه برگزار گرديد.
سلمان محمدی با بیان اینکه اول مهر ۲۶ هزار معلم در استان راهی کلاس درس می‌شوند، گفت: در تلاشیم با برنامه‌ریزی مناسب، اول مهر هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم و هیچ معلمی بدون کلاس درس نماند.
محمدی افزود: پیش‌بینی می‌شود اول مهر ۳۷۰ هزار دانش آموز استان راهی کلاس درس شوند که ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر آنها کلاس اولی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی استان در ناحیه سه شهر کرمانشاه کمتر از دیگر نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان است، گفت: به دلیل تراکم بالای آپارتمان‌نشینی در ناحیه سه شهر کرمانشاه با کمبود فضای آموزشی در محله‌های ۲۲ بهمن و دیگر محلات زیرمجموعه ناحیه سه شهر کرمانشاه مواجه هستیم که همین مسئله سبب شده آمار دانش‌آموزان کلاس‌های درس این محلات بالا باشد. محمدی با بیان اینکه بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت دانش آموزان است، از خانواده‌ها خواست دانش‌آموزان را در نزدیکترین مدرسه محل سکونتشان ثبت نام کنند.
محمدی در ادامه با بیان اینکه از مدارس خواسته شده هنگام دریافت کارنامه و ثبت نام دانش آموزان برای دریافت شهریه به خانواده‌ها سخت گیری نکنند، گفت: دریافت شهریه حین دریافت کارنامه و ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست، اما انتظار داریم خانواده‌ها با مشارکت داوطلبانه مدارس را یاری دهند.
محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی سرویس مدارس نیست، گفت: خانواده‌ها باید برای استفاده از دانش‌آموزان از سرویس مدرسه در سامانه «سپند» ثبت نام‌ کنند.
محمدی تاکید کرد: در مورد روپوش دانش‌آموزان هم از مدیران مدارس خواسته شده به دانش‌آموزان سخت‌گیری نکنند.
محمدی با اشاره به اهتمام مجموعه آموزش و پرورش برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان در استان، گفت: سال گذشته ۲۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته برای بازگرداندن دانش آموزان به فرایند تعلیم و تربیت، ۱۸۰۰ نفر آنها به مدارس بازگردانده شدند.
محمدی افزود: ۷۰۰ نفر دیگر لزوما بازمانده از تحصیل نیستند، چون تعدادی از این دانش‌آموزان ممکن است به دلیل مهاجرت به دیگر استانها و یا حتی خارج از کشور رفته باشند.
وی با بیان اینکه امسال ۵۰ سهمیه استخدامی برای جذب معلم آموزش ابتدایی برای استان در نظر گرفته شده، گفت: در دو سال اخیر قریب چهار هزار نفر جذب آموزش و پرورش استان شده‌اند که تلاش شده در گزینش مبتنی بر شایسته گزینی تنها افراد توانمند جذب آموزش و پرورش شوند.
محمدی افزود: هم اکنون در استان ۲۶ هزار فرهنگی داریم که حدود ۲۰ هزار نفر آنها معلم هستند که از این تعداد یک چهارم آنها استخدامی جدید هستند.
وی با بیان اینکه از سال گذشته قریب ۳۷ زمین چمن مصنوعی در مدارس مناطق کم برخوردار استان ساخته شده، گفت: همچنین ۱۴ استخر دانش‌آموزی در دست ساخت بوده و ۱۷ سالن ورزشی و کلاس درس تربیت بدنی با اولویت مدارس دخترانه در استان در دست ساخت است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه