روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد - شماره 4658

مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران:

سند راهبردی مدیریت انرژی و کربن شرکت ملی گاز تدوین می‌شود


 مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران از آغاز مراحل تدوین سند راهبردی مدیریت انرژی و کربن در این شرکت با هدف تحقق روندی پایدار و هوشمند در حوزه انرژی خبر داد.
به گزارش کائنات و به‌نقل از شانا، ساجد کاشفی دراین‌باره توضیح داد: مدیریت بهینه منابع انرژی و کربن شرکت ملی گاز در دنیا که بحران‌های زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی به یکی از چالش‌های جدی جوامع تبدیل شده‌اند، بیش از پیش حائز اهمیت است، از این‌رو، شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان یکی از نهادهای کلیدی در این حوزه، اقدام به اجرای این پروژه راهبردی کرده است.
وی ادامه داد: این سند راهبردی، به‌عنوان یک نقشه ‌راه، نه‌تنها چشم‌انداز بلندمدت شرکت را مشخص می‌کند، بلکه به‌دنبال ایجاد هماهنگی میان اهداف کلان و سیاست‌های ملی، برای انجام اقدام‌های مؤثر همسو با بهینه‌سازی مصرف گاز و کاهش انتشار کربن است.
به گفته مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران، در مراحل ابتدایی این پروژه، مرور اسناد بالادستی، قوانین و مقررات مرتبط با مدیریت انرژی و کربن انجام و اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی سازمان برای ذی‌نفعان به‌دقت تحلیل شده است، ضمن آنکه تدوین مأموریت و چشم‌انداز مشخص برای این حوزه، گامی مؤثر برای کاهش چالش‌های موجود خواهد بود.
کاشفی تصریح کرد: شناسایی عوامل محیطی داخلی و خارجی و ارزیابی موقعیت کنونی این مدیریت که از طریق ایجاد ماتریس SWOT (ترسیم مسیری برای کسب بیشترین سهم بازار و رسیدن به جایگاه بهتر) انجام شده است، اهداف کلان و شاخص‌های عملکردی را به‌وجود می‌آورد که زمینه‌ساز پایش پیوسته و بهینه‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌ها خواهد بود.
وی با بیان اینکه تدوین این سند نه‌تنها بر بهبود عملکرد و کارایی در مدیریت انرژی تأثیر می‌گذارد، بلکه با کاهش کربن و کمک به حفظ محیط‌ زیست، به تحقق اهداف و مسئولیت‌های شرکت ملی گاز در توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد، گفت: از این‌رو کارشناسان شرکت ملی گاز بر این باورند که این اقدام‌ها نه‌تنها به بهبود تصویر بین‌المللی کشور در عرصه انرژی کمک می‌کند، بلکه فرصت‌هایی تازه برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در زمینه کاهش شدت انرژی کشور نیز فراهم می‌کند.
مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران  بیان کرد: با توجه به اهمیت این پروژه در تداوم و پایداری آینده‌نگری ملی، امید است که همکاری و هم‌افزایی همه ذی‌نفعان در این زمینه، به اقدام مؤثر اجتماعی و اقتصادی منجر شود، زیرا این سند می‌تواند به‌عنوان یک الگو برای دیگر صنایع نیز عمل و حرکت به سوی استفاده مسئولانه‌تر از منابع انرژی را تسهیل کند.
کاشفی یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران با عزم راسخ در اجرای این پروژه و با استفاده از تجارب و دانش تخصصی کارشناسان خود تأکید دارد که مدیریت انرژی و کربن را به‌عنوان اولویتی اساسی در دستور کار خود قرار دهد و گام‌های مؤثری به‌منظور ایجاد آینده‌ای پایدار و سبز برای کشور بردارد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه