روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد - شماره 4658

طحان نظیف خبر داد

اساسنامه ۲ سازمان‌ منطقه آزاد به تایید شورای نگهبان رسید


سخنگوی شورای نگهبان از تایید اساسنامه سازمان‌های منطقه آزاد تجاری - صنعتی مازندران و دوغارون توسط شورای نگهبان خبر داد.
  هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
«‏اساسنامه دو سازمان‌ منطقه آزاد تجاری - صنعتی مازندران و دوغارون تأیید شد.»

هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس مشخص شد
  اعضای هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.انتخابات کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه (۲۸ مردادماه) برگزار شد و سیدحاجی محمد موحد نماینده کهگیلویه و بویراحمد نایب رئیس اول کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی شد.حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به عنوان نایب رئیس دوم و علی کشوری نماینده قائمشهر به سمت سخنگوی کمیسیون انتخاب شدند.همچنین محمدامیر نماینده اهواز به عنوان دبیر اول و محمد معتمدی زاده نماینده مردم سیرجان به عنوان دبیر دوم کمیسیون اصل نود مجلس انتخاب شدند.پیش از این حجت الاسلام نصرالله پژمان فر به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود مجلس انتخاب شده بود.بر اساس اصل ۹۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قوه قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.کمیسیون اصل ۹۰ یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که وظیفه محول شده به مجلس در اصل ۹۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را انجام می‌دهد.
 
عراق کاردار سفارت انگلیس در بغداد را احضار کرد
 وزارت امور خارجه عراق با احضار کاردار سفارت انگلیس در بغداد، یادداشتی اعتراضی تحویل وی داد.به گزارش خبرگزاری عراق، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، روز یکشنبه روث کاوردیل کاردار سفارت انگلیس در بغداد را به علت حضور «استفن هیچن» سفیر انگلیس در خارج کشور احضار کرد و در اعتراض به اظهارات هیچن در نقض حاکمیت امنیتی و سیاسی عراق به گونه‌ای که تصویر تیره و تاری از کشور، حکومت و تشکل‌های این کشور ارائه می‌دهد انتقاد کرد و آن را دخالت در امور داخلی و خروج از وظایف دیپلماتیک واگذار شده به سفیر می‌داند.

آماده باش نیروی زمینی ارتش برای تامین امنیت زوار اربعین
  معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: امنیت کامل زائران در مرزهای کشور توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش، تأمین شده است.
 امیر سرتیپ یوسف قربانی در بازدید از قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش، روند خدمات‌رسانی کادر بیمارستان صحرایی ارتش به زائران اربعین را مورد ارزیابی قرار داد.
امیر سرتیپ قربانی، در این بازدید ضمن خداقوت به دلیرمردان نیروی زمینی ارتش برای ارائه خدمات شایسته و مستمر به زائران اباعبدالله الحسین(ع) گفت: نیروی زمینی ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح، برای خدمت به زائران اربعین حسینی پای کار است.
وی افزود: بیمارستان صحرایی نیروی زمینی در مرز چذابه، با کادر مجرب در بخش‌های مختلفی نظیر اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، بخش مردان و زنان و همچنین اورژانس هوایی توسط بالگردهای هوانیروز، آماده خدمت‌رسانی به زائران است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به استقرار یگان‌های نزاجا در مناطق مرزی، خاطرنشان کرد: امنیت کامل زائرین در مرزهای کشور توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش، تأمین شده است و تمامی یگان‌های تابعه به صورت شبانه‌روزی و مستمر، آماده مقابله با هرگونه تلاش برای برهم زدن آرامش و امنیت زائران اربعین حسینی(ع) هستند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه