روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد - شماره 4658

بیعت با زائران فلسطینی زیر خیمه امام حسین (ع)


 زائران فلسطینی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و حرم امام حسین (ع) با استقبال دیگر زائران روبرو می‌شوند.
ظهر یکشنبه جمعی از فلسطینی‌ها به حرم امام حسین (ع) مشرف و با استقبال زائران ایرانی و عراقی روبرو شدند. برخی از زائران آن‌ها را در آغوش می‌کشیدند و از ایشان درخواست می‌کردند که در مقابل دشمن صهیونیستی، مقاومت کنند. بعضی از زائران نیز با زائران فلسطینی دست می‌دادند و با گفتن کلمه «بیعت بیعت»، با ایشان اعلام همبستگی می‌کردند. با توجه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و همبستگی آزادگان جهان با فلسطینی‌ها، شعار پیاده‌روی امسال «کربلا، طریق الاقصی» انتخاب شده است. بر همین اساس زائرانی از غزه و فلسطین در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و حرم امام حسین (ع) دیده می‌شوند که پرچم‌های کشور فلسطین را با خود حمل می‌کنند.
علاوه بر این، برخی از زائران ایرانی در مسیره پیاده‌روی اربعین پرچم‌هایی از فلسطین را با خود حمل می‌کنند یا به کیف خود متصل کرده‌اند. همچنین در مسیر نجف به کربلا، دیوارنوشته‌ها، بنرها و تصاویر زیادی که به همبستگی با مقاومت فلسطینی‌ در برابر رژیم صهیونیستی اشاره دارد، دیده می‌شود. بعضی از موکب‌های عراقی نیز در کنار ورودی خود، شعارهایی را علیه اسرائیل نصب کرده‌اند. در شهر کربلا نیز بنرهایی دیده می‌شود که تصاویر رهبر معظم انقلاب در کنار یحیی سنوار (دبیر کل جدید حماس) نمایش داده شده است و البته تصاویری از اسماعیل هنیه با چفیه فلسطینی نیز در مسیر دیده می‌شود.
طبق برنامه‌ریزی‌های ستاد برگزاری اربعین و در هماهنگی با عراقی‌ها، قرار است برنامه‌های مشترکی با حضور زائران فلسطینی، ایرانی، عراقی و چند کشور دیگر برگزار شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه