روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد - شماره 4658

باید آگاهانه به استقبال از تغییرات در نظام بین الملل برویم

عراقچی: سرباز ولایت پاسخگوی مجلس و حافظ منافع ملتم


  دیروز در مجلس عباس عراقچی وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه سیاست خارجی ضمن دفاع از برنامه های خود برای این وزاتخانه، برخی «بایدها» در روابط خارجی را برشمرد و گفت: اگر می خواهیم در برابر تهدیدات بایستیم و کانون های خطرآفرین را خنثی کنیم و از فرصت ها بهره ببریم.
 اگر می خواهیم مرزها، هویت، استقلال و آزادی ایران عزیز در امنیت باشند؛ اگر می خواهیم هزینه تقابل با ایران را افزایش دهیم؛ اگر می خواهیم قدرت های بزرگ با ما با احترام و از موضع برابر گفتگو کنند.
اگر می خواهیم اقتدار بین المللی خود را افزایش دهیم و اگر می‌خواهیم قدرت‌های بزرگ با ما با احترام و از موضع برابر گفتگو کنند و اگر می‌خواهیم اقتدار بین‌المللی خود را افزایش دهیم و اگر می‌خواهیم با تعامل با دیگر کشورها قدرتمند عمل کنیم، باید عزتمندانه، حکیمانه و مصلحت اندیشانه با جهان تعامل کنیم و باید آگاهانه به استقبال از تغییرات در نظام بین الملل برویم و از تمامی فرصت ها استفاده کنیم.
 باید همگان از دوقطبی های کاذب و هزینه ساز در سیاست خارجی فاصله بگیریم و دغدغه اصلی ما تنها سربلندی ایران و اسلام باشد.
وی خطاب به نمایندگان گفت: اگر به عنوان وزیر امور خارجه به اینجانب اعتماد کردید، من، سید عباس عراقچی، سرباز ولایت، وزیر دولت، پاسخگوی مجلس و حافظ منافع ملت و نماینده شایسته آنان در خارج از کشور خواهم بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه