روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۹ مرداد - شماره 4658

رئیس‌جمهور بلاروس:

آماده حمله هسته‌ای هستیم

  رئیس‌جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو ضمن هشدار در خصوص تحرکات اوکراین در نزدیکی مرز این کشور تأکید کرد که برنامه‌های دفاعی بلاروس در مرز غربی در صورت نیاز به برنامه تهاجمی تغییر شکل خواهد داد.
، لوکاشنکو با اشاره به این‌که پهپاد‌های اوکراین، به طور مکرر مرز بلاروس را در جنوب شرقی این کشور نقض می‌کند، ادامه داد «بیش از ۱۲۰ هزار سرباز اوکراینی در مرز بلاروس و اوکراین حضور دارند. بلاروس ارتش خود را در سراسر مرز مستقر کرده است».
رئیس‌جمهور بلاروس در خصوص حملات اخیر ارتش اوکراین به منطقه کورسک روسیه گفت که تنش‌های کی‌یف در کورسک در حقیقت «تلاش این کشور برای تحریک روسیه به استفاده از تسلیحات از جمله تسلیحات هسته‌ای است».
وی ادامه داد «کی‌یف نیروی قدرتمندی را با استفاده از مشارکت مزدوران برای حمله به منطقه کورسک تشکیل داده است».
با این‌حال، لوکاشنکو ابراز اطمینان کرد که ارتش روسیه «ارتش اوکراین را از منطقه کورسک بیرون خواهد کرد».
این مقام ارشد بلاروس در خصوص آمادگی کشورش برای مقابله با هرگونه تحرک و حمله گفت «موشک‌های اسکندر در بلاروس آماده انجام حملات با کلاهک هسته‌ای است».
رئیس‌جمهور بلاروس با تأکید بر این‌که اوکراین در صورت عدم مذاکره با روسیه از بین خواهد رفت، گفت «بیایید پشت میز مذاکره بنشینیم و به این نزاع که نه مردم اوکراین، نه روس‌ها و نه بلاروسی‌ها به آن نیاز ندارند، پایان دهیم.. اقدام درست این است که مذاکرات را از آن‌جایی که در استانبول پایان یافت، آغاز کنیم».

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه