روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد - شماره 4654

مدیرکل هنرهای نمایشی:

پیرامون تئاترشهر با انتقال دستفروشان پاکسازی شد


  مدیرکل هنرهای نمایشی گفت محیط تئاتر شهر پاک‌سازی شد و با تدابیر ویژه‌ استانداری و فرمانداری شهر تهران دستفروشان اطراف این مجموعه به مکان دیگری منتقل می‌شوند.
به گزارش اداره کل هنرهای نمایشی، حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره محیط پیرامونی مجموعه تئاتر شهر توضیحاتی ارائه داد.
حمید نیلی گفت: در راستای مطالبه‌ به حق هنرمندان و مخاطبان فرهیخته‌ تئاتر در راستای ساماندهی وضعیت‌ دستفروشان‌ محوطه‌ تئاترشهر طی سه ماه گذشته از طریق استانداری، فرمانداری تهران و شورای تامین پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و خوشبختانه به نتیجه‌ مطلوبی رسیدیم.
او افزود: امیدوارم از امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه دیگر شاهد حضور دستفروشان در اطراف تئاترشهر نباشیم؛ چراکه با تدابیر استاندار محترم و همکاری فرمانداری و شهرداری تهران دستفروشان عزیز به مکان درخور شان در نزدیکی چهارراه ولیعصر منتقل می‌شوند.
گفتنی است، یکی از جذاب ترین و خاطره انگیزترین بخش‌های خیابان ولیعصر(عج) به عنوان طولانی ترین خیابان خاورمیانه چهارراه ولیعصر(عج) است. جایی که تئاتر شهر به عنوان قلب تپنده اجراهای نمایشی و البته رویدادهای فرهنگی هنری با آن ساختمان نمادین میزبان هنردوستان شده است. دستفروشی و سدمعبر معضلی است که طی سالیان اخیر گریبان این چهارراه خاطره انگیز را گرفته است. با توجه به کارکرد فرهنگی این چهار راه هنرمندان انتظار دارند انتقال دستفروشان هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

یک ماموریت غیرممکن دیگر؛
تام کروز المپیک پاریس
 را با رنگ و بوی هالیوودی تمام کرد
  تام کروز در مراسم اختتامیه المپیک از سقف ورزشگاه دو فرانس پایین پرید و در ادامه به هالیوود رفت تا پرچم المپیک را به لس‌آنجلس و خانه بعدی بازی‌ها ببرد.
به گزارش ورایتی، تام کروز در مراسم اختتامیه المپیک پاریس با فرود از بالای ورزشگاه دو فرانس و موتورسواری با رنگ و بویی هالیوودی، پرچم المپیک را به لس‌آنجلس میزبان برگزاری مراسم در سال ۲۰۲۸ داد.
وی در این مراسم از پشت بام استادیوم استاد دو فرانس که بزرگترین استادیوم فرانسه است، با طناب فرود آمد و با عبور از صف بازیگران پرچم المپیک را گرفت و با آن روی صحنه رفت و پس از آن که کارن باس، شهردار لس‌آنجلس، پرچم المپیک را از آن هیدالگو شهردار پاریس دریافت کرد، او پرچم را گرفت و سوار بر موتورسیکلت صحنه استودیوم را ترک کرد تا یادآور ماموریت غیرممکنی بشود که باز هم ممکن می‌شود و از استادیوم خارج شد تا تحویل نمادین پرچم به لس‌آنجلس را انجام دهد. بقیه عمیات او از پیش ضبط شده پخش شد در حالی که وی با موتورش مانند ماموریت غیرممکن ویراژ می داد، از برابر برج ایفل گذشت و خارج از شهر مستقیم سوار هواپیمایی شد و پس از مدتی با پریدن با چتر نجات از هواپیما، در کنار تابلوی هالیوود فرود آمد و ۵ حلقه المپیک را به نماد هالیوود بر بلندی‌های لس‌آنجلس نصب کرد. کروز در المپیک امسال پاریس به طور منظم حضور داشت و در مراسم افتتاحیه آن هم همراه چهره‌های مشهور دیگری چون استیون اسپیلبرگ، آریانا گرانده، سارا جسیکا پارکر و متیو برودریک به تماشای برخی از مسابقات نشست. او یک روز پیش از مراسم افتتاحیه با دریافت نشان شوالیه لژیون دونور از وزیر فرهنگ فرانسه، تجلیل شده بود. در مراسم تحویل پرچم به لس آنجلس نیز شماری از چهره‌های موسیقی مانند بیلی آیلیش، اسنوپ داگ و رد هات چیلی پپرز حضور داشتند.
در صفحه رسمی اختتامیه آمده بود: این یک پرنده است. این یک هواپیما است. این تام کروز است!

درگذشت بازیگر «صورت زخمی»
  «آنجل سالازار» ستاره فیلم «صورت زخمی»که در نقش دستیار مورد اعتماد آل پاچینو در این فیلم کلاسیک بازی می‌کرد، در سن ۶۸ سالگی درگذشت.
این بازیگر که در طول سال‌ها از مشکلات قلبی رنج می‌برد، در خانه یکی از دوستانش در بروکلین، نیویورک درگذشته و نماینده و دوست نزدیک اش، وینگسونگ نیز این خبر را تایید کرده است.
این هنرپیشه کوبایی-آمریکایی در سال ۱۹۵۶ به دنیا آمد و اولین بار در سال ۱۹۸۳ در نقش چی چی در فیلم «صورت زخمی» اثر برایان دی پالما بازی کرد و در ادامه در سال ۱۹۸۸ در کنار تام هنکس در فیلم «پانچ لاین» و سپس در سال ۱۹۹۳ در نقش والبرتو در فیلم «راه کارلیتو» مقابل دوربین رفت.
به گزارش ایندی‌پندنت، سالازار هرگز بازیگری را متوقف نکرد و از زمان موفقیتش در فیلم «صورت زخمی» تقریباً هر سال در فیلم‌ها ایفای نقش می‌کرد. از دیگر آثار برجسته او می‌توان به «شب‌های بلوار»، «سیلوستر» و «پلیس دیوانه ۲» اشاره کرد. او قرار بود امسال در فیلم «بروکلین پریمیر» ظاهر شود. سالازار علاوه بر بازیگری، کمدین موفقی بود که در تعدادی برنامه کمدی ویژه HBO از جمله «آخرین کمدین ایستاده» حضور داشت، با این حال، به احتمال زیاد طرفداران او را بیشتر به‌عنوان همدست تونی مونتانا در فیلم «صورت زخمی» به خاطر می‌آورند.
فیلم «صورت‌زخمی» به کارگردانی برایان دی پالما، نویسندگی الیور استون و بازی آل پاچینو محصول سال ۱۹۸۳ است که خود بازسازی فیلمی به همین نام ، محصول سال ۱۹۳۲ است. این فیلم به داستان زندگی شخصیت تونی مونتانا (آل پاچینو) یک پناهنده کوبایی و چگونگی تبدیل شدن او به مهمترین گانگستر میامی می‌پردازد.

کشف ساختمان‌های ۷۰۰۰ساله
  باستان‌شناسان با کاوش در منطقه‌ای از جمهوری چک بقایای ساختمان‌های ۷۰۰۰ساله را کشف کردند.
‌باستان‌شناسان جمهوری چک یک سکونتگاه نوسنگی تقریبا سالم را در نزدیکی شهر «کوتنا هرا» کشف کردند.
«انشنت اوریجینز» ‌ نوشت، ‌ این محوطه که گمان می‌رود حدود ۷۰۰۰ سال قدمت داشته باشد، اطلاعاتی ارزشمند از زندگی برخی از نخستین جوامع کشاورزی این منطقه را ارائه می‌دهد. این سکونتگاه به نام «Dobřeň» هم‌نام یک روستای مجاور نامگذاری شده است و محققان را شگفت‌زده کرده است.
این محوطه در جریان پروژه کاوشی شناسایی شد که طبق روال برای اطمینان حاصل کردن از نابود نشدن آثار تاریخی، پیش از آغاز ساخت و ساز از سوی باستان‌شناسان بررسی شد.
این محوطه به طور فوق‌العاده‌ای سالم باقی مانده است، که البته در این منطقه نادر است، چراکه بسیاری از مکان‌های نوسنگی توسط سکونت‌گاه‌های بعدی پوشانده شده‌اند یا توسط شیوه‌های کشاورزی بعدی ویران شده‌اند. این اکتشاف منحصربه‌فرد فرصتی بی‌سابقه برای باستان‌شناسان فراهم کرده است تا یک جامعه نوسنگی را بررسی کنند. به گفته کارشناسان به نظر می‌رسد این سکونتگاه پیش از آنکه رها شود فقط توسط چند نسل مورد استفاده قرار گرفته باشد. در نتیجه این محوطه پس از گذشت هزاران سال همچنان سالم باقی مانده است.
از جمله مهم‌ترین یافته‌های کاوشگران در این محوطه می‌توان به بقایای چهار خانه بزرگ اشاره کرد که با در نظر گرفتن قدمتشان به طرز غافلگیرکننده‌ای قابل شناسایی هستند. این سازه‌ها که از جنس چوب ساخته شده بودند، از مدت‌ها قبل تجزیه شده بودند، اما پایه‌های سنگی آن‌ها هنوز باقی مانده‌ است. همچنین در این محوطه چاله‌هایی کشف شد که در ابتدا برای استخراج خاک ایجاد شده است و سپس برای دفن زباله استفاده شده‌اند. افزون بر این، اشیاء‌ تاریخی که در این مکان کشف شده است، اطلاعات قابل توجهی درباره زندگی روزانه و توانایی‌های این ساکنان قدیمی اروپایی ارائه می‌کند. باستان‌شناسان از این محوطه بقایای سفال، ‌ تیغه‌های سنگ چخماق، ابزارهای سنگی صیقل‌داده شده را کشف کردند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه