روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ دوشنبه ۲۲ مرداد - شماره 4653

حسین نعیم آبادی، فعال اقتصادی:

تقویت تولید ملی، تنها راه افزایش قدرت چانه زنی خارجی است

  حسین نعیم آبادی، فعال اقتصادی با بیان این که از آنجایی که رئیس جمهور نگاه به درون دارد، باید تولید کالای ملی را تقویت کند، گفت: واقعیت این است که این تنها راه افزایش قدرت چانه‌زنی خارجی است، ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی یکی از دستاوردهای تقویت صنایع و کالای ایرانی است و تاثیر آن در تعاملات بین‌المللی نیز خود را نشان خواهد داد.
این فعال اقتصادی در خصوص انتخاب وزرا و گمانه‌زنی های مطرح شده درباره آن گفت: اگر وزرای امور خارجه، صمت و رییس بانک مرکزی به تولید ملی به اندازه کافی اعتقاد نداشته باشند صنایع در میان وعده‌ها، بخشنامه‌ها و اظهارنظرها بازی می‌خورند و آنچه آسیب می‌بیند اقتصاد کشور است.
حسین نعیم آبادی افزود: افراد مهم هستند اما مهمتر از آن رویکردهایی است که منجر به تقویت یا تضعیف تولید داخلی می‌شود. از آنجایی که آقای دکتر پزشکیان نگاه به درون دارد، باید تولید کالای ملی را تقویت کند؛ واقعیت این است که این تنها راه افزایش قدرت چانه‌زنی خارجی است.
مدیرعامل شرکت شهاب ادامه داد: ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی یکی از دستاوردهای تقویت صنایع و کالای ایرانی است و تاثیر آن در تعاملات بین‌المللی نیز خود را نشان خواهد داد.
وی ایجاد کار و اشتغال را از مهمترین دستاوردهای توجه وزرای دولت جدید به تولید ملی دانست و تاکید کرد: رئیس جمهور محترم اگر وزرایی را به مجلس معرفی کند که حامی کالای ایرانی باشند؛ نتیجه طبیعی آن این است که آمارهای اشتغال روند صعودی خواهد داشت و تاثیر مستقیم آن را در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز خواهیم دید.
نعیم آبادی به برخی انتقادات درباره حمایت از کالای داخلی پرداخت و گفت: واقعیت آن است اگر این حمایتِ مشروط با قدرت انجام شود و چندصدایی در این باره در دولت نباشد، شاهد «افزایش ابتکارات تولیدکنندگان» نیز خواهیم بود. کدام محصول خارجی از روز اول جایگاه امروزش را داشته؟ هرچند در خصوص برخی کالاها باید انتقادات را هم بپذیریم و اتفاقاً این به نفع تولید نیز خواهد بود.
این فعال اقتصادی اظهار کرد: افزایش ثروت ملی، کاهش تورم و کنترل نقدینگی نیز از سایر اثرات حمایت از کالای ایرانی و تقویت تولید ملی است و این موارد جزء انتظارات مردم از دولت نیز هست. پس از آقای رئیس جمهور خواهشمندیم وزرایی را به مجلس معرفی کند که به تولید ملی اعتقاد راسخ داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه