روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد - شماره 4651

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

آب منشاء حیات است و مسلمان باید اهل صرفه جویی باشد


 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب،این مهم را وظیفه انسانی هر مسلمان دانست.
به گزارش کائنات و به نقل از پاون، آیت ا... معلمی نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع مدیر‌عامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب مازندران ضمن اشاره به رشادتهای ابا عبدا... حسین(ع) و پیروی از این سیره در راستای غلبه حق بر باطل اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران را هیچ دشمنی از بیرون نمی‌تواند بشکند بلکه باید مواظب نفوذ دشمنان به درون کشور باشیم تا مردم دچار انحراف نشوند.
او در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: آب منشاء حیات، بهترین نوشیدنی‌، اولین آفریده و نخستین چیزی است که در قیامت از آن سوال می‌شود ولی آنقدر این نعمت الهی برای ما عادی شده که گاهی یادمان می رود قدردان و شکر گذار آن باشیم.
آیت ا... معلمی افزود: مردم مسلمان کشور ما با بهره‌مندی از آموزه‌های دینی باید بیشتر از بقیه مردم جهان در مصرف آب صرفه جویی کنند و این مهم باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود تا همه مردم به ویژه در روستاهای دوردست و محروم بتوانند از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.
او با اشاره به شرایط بحرانی در حوزه تامین منابع آبی، تنها راه مقابله با تنش‌های آبی را تغییر نگاه و اصلاح نگرش در مصرف آب دانست و نقش خبرنگاران را فرهنگ سازی و در تغییر رویکرد مردم از شیوه مصرفی به شیوه مدیریت مصرف بسیار مهم بیان کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس خبر داد؛
برآورد صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری
پتروشیمی پردیس در ۱۴۰۳
 مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس فروش صادراتی این مجتمع را ۹۰۰ میلیون دلار تا پایان ۱۴۰۳ پیش‌بینی کرد و گفت: پردیس پارسال ۸۶۳ میلیون دلار فروش حاصل از صادرات داشته و این حجم در ۶ ماه نخست سال مالی ۱۴۰۳ به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.
به گزارش کائنات و به‌نقل از شانا، سیدمحمدرضا میری لواسانی با اشاره به موفقیت‌های این شرکت در سال مالی ۱۴۰۳ بیان کرد: امسال برای نخستین‌ بار به رکورد تولید ماهانه ۳۰۰ هزار تن طی سه ماه پیاپی دست یافتیم و در ۱۰ ماه سال مالی، تولید تجمعی به ۲ میلیون و ۷۷۶ هزار تن رسید. پیش‌بینی می‌شود تولید تجمعی پردیس تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ به رکورد ۱۰۰درصد ظرفیت اسمی و معادل ۳ میلیون و ۲۲۵ هزار تن برسد که رکوردی تاریخی در دوره تأسیس این شرکت خواهد بود.
وی با بیان اینکه فروش در پتروشیمی پردیس شخص‌محور نیست، افزود: به همین‌ منظور با رونمایی از سامانه یکپارچه سیمرغ، اصل شفافیت در صنعت پتروشیمی معنادار شد. با این سامانه تولید و فروش پردیس به‌طور کامل در اختیار پارسیان، غدیر و وزارت دفاع است.
مدیرعامل پتروشیمی پردیس با اشاره به افزایش ۴۰درصدی هزینه‌های «شپدیس» گفت: هرچند سود این شرکت از فروش با افزایش ۴۱درصدی روبه‌رو خواهد شد اما به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، سود پردیس تا پایان سال ۲۳ همت (هزار میلیارد تومان) برآورد می‌شود.
میری لواسانی درباره حجم فروش و سود قابل پیش‌بینی پتروشیمی پردیس در ۱۴۰۳ گفت: اوره همچنان صنعتی سودده است و ما بیشترین سود را در میان رقبا داشتیم، امسال تا پایان تیرماه ۳۳ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشتیم و پیش‌بینی می‌شود که حجم فروش تا پایان سال به بیش از ۴۱ هزار میلیارد تومان برسد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال فروش صادراتی پتروشیمی پردیس به ۹۰۰ میلیون دلار می‌رسد، اعلام کرد: پردیس، دومین شرکت در صادرات محصولات غیرنفتی به‌شمار می‌رود، به‌طوری‌ که پارسال ۸۶۳ میلیون دلار فروش حاصل از صادرات داشته و این حجم در ۶ ماه نخست سال مالی جاری به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه