روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد - شماره 4651

در مرکز مبادله ایران؛

حراج شمش طلا ۲۱ مرداد ماه برگزار می‌شود


 متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ مرداد ماه، در چهل و دومین حراج این مرکز شرکت کنند.
به گزارش کائنات، متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ مرداد ماه، در چهل و دومین حراج این مرکز شرکت کنند.به گزارش مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، چهل و دومین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، روز یکشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.گفتنی است، طی ۴۱ حراج شمش طلای برگزار شده در مرکز مبادله ایران، ۷۸۲۰ کیلوگرم شمش به ارزش حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفته است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی
 صنعت مالی ایران آغاز به کار کرد
  دبیر کمیته علمی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، با تاکید بر رکودی که بر بازار سرمایه و طی سال‌های اخیر حاکم شده، تاکید کرد که دولت چهاردهم کار سختی پیش‌رو خواهد داشت اما با توجه به تعهد دولت جدید، به گفتمان و رفاه، امید است که با استفاده از نظر فعالان بازار سرمایه، روزهای خوبی پیش روی این بازار باشد.
به گزارش کائنات، شانزدهمین نمایشگاه بین‌الملی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) به عنوان بزرگترین و با سابقه‌ترین رویداد حوزه مالی، سرمایه‌گذاری و فناوری‌های مالی کشور طی دو دهه اخیر، در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. نمایشگاه بین‌الملی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) که در سال‌های اخیر، به یکی از مهم‌ترین و پر بازدیدترین رویدادهای اقتصادی منطقه خاورمیانه تبدیل شده است، در شانزدهمین دوره خود با ارائه کارگاه‌ها، سمینارها و نشست‌های تخصصی، نقش مهمی در ارتقای سطح دانش و آگاهی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان ایفا خواهد کرد. این دوره از نمایشگاه‌ مالی ایران تا ۲۲ مرداد ماه، از ساعت هشت صبح تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران میزبان مخاطبان، کارشناسان و علاقمندان به حوزه به حوزه بورس، بانک و بیمه و سایر حوزه‌های اقتصاد است و معرفی قابلیت‌ها، دستاوردها و هم‌افزایی میان نهاده‌های مالی داخلی و خارجی برگزار از مهمترین اهداف این نمایشگاه معرفی شده است.

شرایط دریافت وام الماس
موسسه اعتباری ملل چیست؟
  وام 5 میلیاردی موسسه اعتباری ملل مخصوص افراد دارای مجوز کسب است که حساب متصل به این موسسه اعتباری دارند. نرخ سود این وام 23 درصد تعیین شده است.
به گزارش کائنات، طرح الماس موسسه اعتباری ملل به افرادی که حساب متصل به این موسسه اعتباری دارند و دارای جواز کسب هستند، تا سقف پنج میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 23 درصد می‌پردازد. طرح الماس موسسه اعتباری ملل این امکان را برای متقاضیان به وجود آورده است که با افتتاح حساب سپرده قرض الحسنه در این بانک، بدون مسدودی سپرده وام دریافت کنند. سپرده گذارانی واجد شرایط دریافت این وام هستند که به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی نیستند و دارای جواز کسب و حساب متصل به موسسه اعتباری ملل هستند. ضمانت این وام توسط اعتبار شغلی و جواز کسب انجام می‌شود و هزینه‌های جانبی دریافت این وام 200 هزار تومان، شامل هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی است.
*نرخ سود و سقف مبلغ تسهیلات الماس چقدر است؟
نرخ سود وام الماس موسسه اعتباری ملل 23 درصد و سقف مبلغ این تسهیلات پنج میلیارد تومان تعیین شده است. البته از آنجا که ضریب تسهیلات این طرح 200 درصد است، متقاضیان این وام باید حداقل در طول سه ماه، میانگین حساب 2.5 میلیارد تومانی داشته باشند.
*شرایط بازپرداخت وام 5 میلیاردی موسسه اعتباری ملل
مدت زمان بازپرداخت وام الماس، بین 12 تا 48 ماه تعیین شده است و وام گیرنده در صورت دریافت وام پنج میلیارد تومانی با دوره بازپرداخت 48 ماهه و نرخ سود 23 درصد، ماهانه ملزم به پرداخت 160 میلیون و 257 هزار تومان به موسسه اعتباری ملل است. به این ترتیب، وام گیرنده در زمان سررسید وام باید هفت میلیارد و 692 میلیون تومان به موسسه اعتباری ملل بازپرداخت کرده باشد.

صورت‌های مالی سال
1402 شرکت سهامی بیمه ایران منتشر شد
   بیمه ایران با هدف توسعه شفافیت اطلاعاتی و اعتماد ذینفعان صورتهای مالی سال ۱۴۰۲ را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کرد. به گزارش کائنات، بیمه ایران از آذرماه 1314 صدور بیمه نامه در رشته‌های مختلف را آغاز نمود و ظرف یک سال در شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، همدان، اهواز و بوشهر نمایندگی تأسیس کرد. همزمان تعدادی از دانشجویان رشته‌های اقتصادی و تجارت برای آموختن فنون بیمه به خارج از کشور اعزام شدند. شرکت بیمه ایران موفق شد در همان سال نخست فعالیتش ،62درصد بازار بیمه کشور را در اختیار بگیرد و سهم مؤسسات خارجی را از 100درصد به 38درصد کاهش دهد. بیمه ایران همچنین درصد واگذاری اتکائی را از حدود 90درصد به 44درصد تقلیل داد و با کاهش نرخ حق بیمه در برخی از رشته‌‌ها به حدود50درصد،‌ در گسترش و توسعه بیمه نقش مؤثری را ایفا کرد بطوری که نه تنها درسراسر کشور، بلکه درکشورهای اروپایی و آسیایی، بویژه در خاورمیانه نامی پر آوازه و آشناست . بیمه ایران در کلیه رشته‌های بیمه زندگی و غیرزندگی فعالیت می‌کند و با عرضه بیمه‌های تجاری و خانواده شامل بیمه‌های اتومبیل‌، اشخاص (عمر – حادثه – درمان )، آتش‌سوزی، باربری، مهندسی و مسئولیت بیش از 50درصد سهم بیمه‌های بازرگانی کشور را دراختیاردارد. دربخش حمایت‌های ملی نیز اکثریت پروژه های بزرگ ملی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، هواپیمایی، سدسازی، نیروگاه ها و صنایع تحت پوشش بیمه ایران است که در مواقع لزوم خطرات بیمه‌شده خود را نزد بازارهای بین المللی بیمه اتکائی می کند. بیمه ایران با توجه به ظرفیت بالای ریسک‌پذیری خود، علاوه بر انجام بیمه های مستقیم، نسبت به پذیرش ریسک به صورت بیمه‌اتکایی قبولی از شرکت‌های بیمه داخلی و خارجی اقدام می کند .

حضور بیمه کوثر در شانزدهمین
نمایشگاه صنعت مالی
  بیمه کوثر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در سالن 6 غرفه 615 از ساعت 8 الی 15،میزبان فعالان اقتصادی، بیمه گذاران، نمایندگان و علاقه مندان حوزه مالی و اقتصادی است. به گزارش کائنات، نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) تا تاریخ 22 مرداد ماه سال جاری  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد و بیمه کوثر نیز هم راستا با اهداف نمایشگاه در ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی ها، جذب سرمایه‌گذاری و سودآوری، توسعه فرهنگ تعاملی به واسطه برقراری ارتباط مستقیم و جلب اعتماد عمومی و همچنین بهره مندی از فضای تعاملی و گفتگو در این دوره از نمایشگاه حضور خواهد داشت.

اقساط وام طرح «پارسا» بانک گردشگری
 چقدر است؟
 وام قرض الحسنه 300 میلیون تومانی بانک گردشگری تحت عنوان طرح پارسا به سپرده‌گذاران در این بانک با معدل حساب مناسب تعلق می‌گیرد.
  به گزارش کائنات، بانک گردشگری در طرح تسهیلاتی جدید خود با نام «پارسا» تا سقف 300 میلیون تومان و با کارمزد دو و چهار درصد وام قرض الحسنه پرداخت می‌کند. این طرح به اشخاصی تعلق می‌گیرد که به بانک گردشگری بدهکار نباشند و اسمشان در لیست سیاه بانک مرکزی وجود نداشته باشد. متقاضیان دریافت وام پیام بانک گردشگری، ابتدا باید یک حساب قرض الحسنه در یکی از شعب بانک گردشگری افتتاح کنند و مبلغی را در حساب خود سپرده‌گذاری کنند. دوره معدل‌گیری از سپرده در این طرح بانک گردشگری بین دو تا 12 ماه است. البته مبلغ سپرده در بانک مسدود نمی‌شود و وام‌گیرنده مجاز به ایجاد تغییر در مبلغ آن است. سقف مبلغ وام نیز به نسبت میانگین سپرده متغیر است. بانک گردشگری ضریب این وام را 300 درصد اعلام کرده است. یعنی اگر معدل حساب شخصی 100 میلیون تومان باشد، می‌تواند 300 میلیون تومان وام قرض الحسنه از بانک گردشگری دریافت کند.
همچنین متقاضی باید با ارائه ضامن رسمی و نداشتن چک برگشتی یا بدهکاری به بانک، اطمینان‌های لازم را ارائه دهد تا در لیست مشمولان دریافت وام طرح پارسا قرار گیرد.  با احتساب سقف وام به رقم 300 میلیون تومان، کارمزد چهار درصدی و مدت زمان حداکثر 60 ماهه، وام‌گیرنده باید در هر قسط ماهانه مبلغ پنج میلیون و 200 هزارتومان به بانک پرداخت کند. مجموع رقم اقساط نیز در اتمام مدت بازپرداخت، به 312 میلیون تومان می‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه