روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد - شماره 4651

ظریف: شفافیت در مسیر پیچیده انتخاب وزیران را تجربه کردیم


  معاون راهبردی رئیس‌جمهور درباره جلسه شورای راهبری در حوزه‌های محیط زیست، زنان، رفاه و جوانان گفت: این یک تجربه جدید شفافیت و دموکراسی در مسیر پیچیده و دشوار انتخاب وزراست.
محمدجواد ظریف روز جمعه (۱۹ مردادماه) در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: پنجشنبه (۱۸ مرداد) روز سنگین و پرچالشی بود. در دیدارهای جداگانه از هشت صبح تا ۱۱ شب، مدیران ستاد تهران و اعضای کمیته‌های بهداشت، نفت و سیاست خارجی، با صمیمیت و صراحت، دیدگاه‌ها و انتظارات خود را بیان کردند.
وی افزود: در جلسه ۲۰۰ دقیقه‌ای شورای راهبری، گزارش این دیدارها و نیز گفت و گو با اعضای کمیته‌های محیط زیست، زنان، رفاه، جوانان، اطلاعات و دیگر نخبگان و فعالان جامعه مدنی را ارائه کردم. اعضای شورای راهبری همچنین گزارش رئیس دفتر رئیس جمهور را از مصاحبه‌های پزشکیان بزرگوار با برخی نامزدها (که به معنی قطعی بودن هیچیک از آنان نیست و بعضاً برای یک مسئولیت با چند نفر مصاحبه شده است) و آخرین وضعیت گزینه‌های عضویت در هیات دولت را شنیدند و دیدگاه‌های خود را برای انتقال به ریاست جمهوری به ایشان بیان کردند. ‌
وی اضافه کرد: همچنین نگرانی‌ها نسبت به برخی شایعات توسط اعضای شورای راهبری بیان شد. ‌لازم است از توجه و حساسیت مردم عزیز نسبت به روند و نتایج تعیین اعضای هیات دولت قدردانی کنم. این یک تجربه جدید شفافیت و دموکراسی در مسیر پیچیده و دشوار انتخاب وزراست.
ظریف خاطرنشان کرد: بی‌گمان هر تجربه جدیدی با ایرادها و چالش‌های فراوانی روبرو است که مهمترین آن مقاومت در برابر تغییر و باور نداشتن به نوآوری و سپردن کار به جوانان است. ‌خوشبختانه رئیس جمهور محترم با شجاعت و باور به تغییر، نوآوری و جوانان، گام نخست را در این مسیر دشوار و پرفراز و نشیب برداشته‌اند که شایسته قدردانی و سپاس است.
معاونت راهبردی دولت چهاردهم همچنین در گفت و گویی گفت: تلاش خواهیم کرد چالش‌های مهم فرا روی کشور را بررسی کنیم و مهم‌تر از آن یک حلقه ربطی میان دولت و جامعه مدنی و نهادهای تخصصی باشیم.
ظریف خاطرنشان کرد: کارهایی را شروع کرده‌ایم و ان‌شاالله پس از تکمیل دولت، وارد مراحل معاونت راهبردی هم خواهیم شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین
 محمدی گلپایگانی:
بزرگ‌ترین نیاز کشور
 وفاق ملی است
  رئیس دفتر مقام معظم رهبری وفاق ملی را یکی از ضروریات مهم در کشور دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره موضوع وفاق ملی گفت: این مسئله یکی از بزرگ‌ترین نیاز‌های کشور به شمار می‌رود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به وحدت میان هر دسته، گروه، قوم و قبیله‌ای گفت: به این معنی است که همه یک‌حرف، یک‌صدا و متحد و متفق با هم باشند و در این صورت هیچ دشمنی نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد.
وی با بیان اینکه دشمن در طول تاریخ نشان داده که به‌دنبال تفرقه‌افکنی بوده افزود: این خواسته دشمن هرگز محقق نشده و وفاق ملی موجب می‌شود همگان در محور وحدت و هماهنگی یک‌صدا در دنیا حرف بزنند و دشمن نمی‌تواند هیچ‌گاه به اهدافش برسد.

کنعانی:
اگر مسلمانان از مردم غزه حمایت می‌کردند،
آنها سلاخی نمی‌شدند
  ناصرکنعانی، سخنگوی وزارت خارجه، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «گزارش رسانه‌ها، شهردار  ناکازاکی  ژاپن اعلام کرد از سفیر (رژیم) اسرائیل در ژاپن برای شرکت در مراسم سالانه بمباران اتمی این شهر دعوت نمی‌کند. ‌سفرای آمریکا، گروه هفت و برخی کشورهای غربی نیز اعلام کردند به خاطر عدم دعوت از سفیر رژیم صهیونیستی این مراسم را تحریم خواهند کرد و در آن شرکت نمی‌کنند! اگر دولت‌های اسلامی و ملت‌های مسلمان نیز براساس وظیفه اسلامی، انسانی و قانونی خود دست در دست هم از ملت مظلوم  فلسطین  و ساکنان بی‌دفاع  غزه به طور عملی حمایت می‌کردند، شهروندان و کودکان و زنان فلسطینی به دست قبیله آدم‌کُشان سلّاخی نمی‌شدند. ‏قال رسول الله (صلی الله علیه وآله): «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه