روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد - شماره 4651

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد

سهم ۶ درصدی نهادهای حاکمیتی در اقتصاد کشور


  رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه عده‌ای بیکار در بنیاد مستضعفان دنبال صندلی می‌گردند، گفت: هیچ پیشنهاد رسمی برای حضور در دولت چهاردهم نداشتم و برای رفتن هم بسیار «اما» دارم.
حسین دهقان درباره انتشار اخباری غیررسمی مبنی بر حضورش در کابینه دولت چهاردهم و اینکه آیا پیشنهادی در این‌باره به وی شده‌، اظهار داشت: چه‌کسی چنین ادعایی داشته؟ به من هیچ پیشنهاد رسمی برای حضور در کابینه دولت چهاردهم نشده‌ است. این گمانه‌زنی‌ها همواره در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور بوده و خواهد بود و ما نمی‌خواهیم وارد بازی رسانه‌ای شویم.
وی در پاسخ به این موضوع که گویا عده‌ای در بنیاد مستضعفان دنبال صندلی می‌گردند، گفت: عده‌ای که دنبال صندلی در بنیاد مستضعفان می‌گردند، بیکار هستند.
رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد: اعتقاد دارم هر کسی که به‌دنبال هر پستی است نباید حتما آن پست به وی داده شود و با توجه به مشکلات فعلی کشور باید نگاه ملی داشت و امروز پذیرش مسئولیت جرأت بسیار زیادی می‌خواهد و برای رفتن به دولت بسیار «اما» دارم. دهقان همچنین درباره افزایش سهم بنیاد مستضعفان در اقتصاد گفت: از آنجا که اقتصاد بزرگ شده، قاعدتا سهم بنیاد مستضعفان هم در اقتصاد افزایش پیدا کرده، اما حساب و کتابی روی این موضوع نداشتیم. وی ادامه داد: صحبت‌هایی در این‌باره می‌شود اما بالاترین سقفی که برای سهم نهادهای حاکمیتی در اقتصاد برآورد می‌شود حدود ۵ تا ۶ درصد است. دهقان همچنین درباره پرداخت مالیات از سوی بنیاد مستضعفان و اینکه گفته می‌شود بنیاد مشمول مالیات بر صفر می‌شود، تأکید کرد: مالیات را به‌صورت کامل می‌پردازیم و هر کسی مدعی شده که مالیات بنیاد بر نرخ صفر است، برود استغفار کند. وی افزود: طبق قانون هر میزان مالیاتی که وضع شده است را پرداخت کرده و می‌کنیم، البته تمام دستگاه‌ها بدهی مالیاتی به دولت دارند، اما مالیات بنیاد بر نرخ صفر نیست.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه