روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد - شماره 4651

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با کائنات

بدنه اجتماعی مردم غرب ضدسیاست‌های اسرائیل و کشتار مردم غزه است


  عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم نیست مسوول سیاست خارجی اروپا راهبرد اسرائیل درباره کشتار مردم غزه را چه با بمباران چه با گرسنگی دادن شرم آور بخواند، مهم این است که دنیای غرب علی رغم اذعان به این موضوع که اسرائیل دچار جنایت جنگی شده باز هم از این رژیم کودک کش حمایت می کند.
ابوالفضل ظهره وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اظهارات مسول سیاست خارجی اروپا در پی واکنش به سخنان وزیر اسرائیل درباره کشتار فلسطینیان با گرسنگی دادن آنها و تاکید بر این موضوع که اسرائیل راهبرد شرم آوری در پیش رو گرفته به کائنات گفت: با اینکه آقای جوزب بورل مسول سیاست خارجی اروپا گرسنگی دادن به مردم غزه توسط اسرائیل برای کشتار آنها را شرم آورخوانده اما لازم به ذکر است که دولت های غربی تا کنون به اشکال مختلف از جنایت های رژیم صهیونیستی و تداوم آدمکشی و نسل کشی درغزه حمایت کرده اند.
وی دراین باره افزود: مهم نیست مسوول سیاست خارجی اروپا راهبرد اسرائیل درباره کشتار مردم غزه را چه با بمباران چه با گرسنگی دادن شرم آور بخواند، مهم این است که دنیای غرب علی رغم اذعان به این موضوع که اسرائیل دچار جنایت جنگی شده باز هم از این رژیم کودک کش حمایت می کند.
ابوالفضل ظهره وند در این باره یادآور شد: در ده ماه گذشته و کشتار بیش از چهل هزار نفر در غزه، سازمان ها و شخصیت های غربی از ترس شبکه نفوذ صهیونیسم درسطح غرب اروپا و جهان به نظر می رسد بیش ازاین نمی توانند در خصوص موضوع فلسطین موضع گیری کنند و جدیتی ازخود نشان دهند درحالی که در نهان علاقه ای به یهودیان و گسترش تفکر یهودی ندارند اما چون تحت فشارلابی های صهیونیسم جهانی هستند نمی توانند اقدامی اساسی انجام دهند و از فلسطین دفاع کنند بنابراین مجبور به حمایت از اسرائیل هستند.
وی در این باره گفت: بسیاری از کشورهای غربی درنهان مخالف افکار و رویکردهای صهیونیسم جهانی هستند اما از درون از یهودیان متنفرند، اما چون ساختار امنیتی غرب به دست صهیونیسم جهانی و با حمایت های مالی آنها اداره می شود چاره ای غیر از حمایت از اسرائیل ندارند.
وی دراین باره یادآور شد: در هنگامه سخنرانی نتانیاهو در آمریکا شاهد این موضوع بودیم که کنگره تحت کنترل صهیونیسم است در حالی که بدنه اجتماعی آمریکا از صهیونیست ها متنفر هستند و انزجار خود را با آتش زدن پرچم صهیونیست ها نشان می دهند.
وی دراین باره افزود: با توجه به اینکه افکار عمومی جهان مخالف اسرائیل است درصورت درگیری جنگ منطقه ای قطعا افکار عمومی جهان در کنار مردم فلسطین می مانند و این موضوعی است که دولتمردان غربی وحامیان اسرائیل را بسیار نگران کرده است.
ابوالفضل ظهره وند افزود: با اینکه غربی ها ناو و تسلیحات نظامی در راستای حمایت از اسرائیل عازم منطقه کرده اند اما با چالش تداوم اعتراضات میلیونی و چند صد هزار نفری مردم خود در شهرهای بزرگ فرانسه و بریتانیا در دفاع از مردم فلسطین و اعتراض به اسرائیل رو به رو هستند.
ظهره وند در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: سرکوب بدنه اجتماعی به نفع اسرائیل در کشورهای غربی دیگر جواب نمی دهد، بنابراین وضعیت در هفته های پیش رو به نفع مردم فلسطین است چرا که بدنه اجتماعی مردم غرب اعم از آمریکا و اروپا ضد سیاست های حمایتی از اسرائیل و کشتار مردم غزه است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه