روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد - شماره 4651

لیست وزرای پیشنهادی فردا به مجلس می‌رود

شمارش معکوس برای معرفی کابینه وفاق ملی

 شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: روز یکشنبه لیست وزرای پیشنهادی را تقدیم مجلس خواهیم کرد.وی گفت: اکثر گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت‌خانه‌ها مشخص شده‌اند جز چند وزارت‌خانه که در حال نهایی شدن است.
علیرضا سلیمی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص آخرین وضعیت معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس جهت اخذ رای اعتماد گفت: مجلس در روز یکشنبه ۲۱ مرداد جلسه علنی خواهد داشت و فهرست وزرای پیشنهادی جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی خواهد شد و نمایندگان بر اساس آیین نامه داخلی مجلس به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی خواهد پرداخت.
وی افزود: البته دولت مشورتی با مجلس در خصوص وزرای پیشنهادی نداشته است، اما علی رغم این موضوع، مجلس با دقت به بررسی برنامه ها، توانایی ها، سوابق، کارنامه و صلاحیت وزرا یپشنهادی خواهد پرداخت.
سخنگوی هیأت رئیسه تأکید کرد: بطور قطع وزرای پیشنهادی که ویژگی‌های لازم را داشته باشند، مجلس در خصوص رأی اعتماد همکاری لازم را خواهد داشت.
دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، دولت خود را «دولت وفاق ملی» نامیده است. او در سخنرانی تحلیف خود در مجلس شورای اسلامی گفت: «فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همکاری و همراهی ملی در درون حکومت، میان حکومت و جامعه و در درون جامعه است. دولتی که با رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی عهده‌دار مسئولیت اجرایی خواهد بود، دولت وفاق ملی است و موظف به تأمین حقوق شهروندی همۀ ایرانیان است و ملتزم به ترجیح منافع ملی بر هر امر دیگر است». پزشکیان تعریف خود را از وفاق ملی چنین ارائه کرد: «وفاق ملی یعنی دست‌برداشتن از اختلافاتی که جز بر پایۀ نفسانیت شکل نگرفته، و دست‌دردست‌هم‌نهادن برای دستیابی به این چشم‌انداز». این تعریف، گرچه تعریفی ساده به نظر می‌رسد و مخاطب را به این اشتباه می‌اندازد که وفاق ملی امری بدیهی، آشکار و سهل است، به نظر می‌رسد هم در تعریف و هم در سیاست‌گذاری و هم در اجرا، وفاق ملی امری دشواریاب است.
همچنین محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رئیس جمهور کسب رضایت اکثریت مردم، فارغ از فکر، اندیشه، نژاد و قومیت اولویت کاری خود و دولت وفاق ملی برشمرد و تصریح کرد: مردم را ارباب خود می‌دانیم، چرا که رضایت مردم از دولت جمهوری اسلامی ایران موجب عزت ایران و رهبری خواهد شد. در این دولت که می‌خواهد رفتار و اخلاقی علوی داشته باشد، باید به دستور حضرت امیر مؤمنان عمل و با مردم با لطف، محبت و عشق رفتار کنیم. همه دولتمردان و کارگزاران و کارکنان جمهوری اسلامی موظف باشیم که با مردمان‌مان به خصوص زنان و جوانان مهربان‌تر باشیم و رفتاری توأم با تکریم و احترام با آنها داشته باشیم و کرامت همه آنها به خصوص زنان شریف این سرزمین را حفظ کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه