روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۷ مرداد - شماره 4650

رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد؛

نسبت به عملکرد این دوره بنیاد فارابی و آینده آن امیدوارم

  رئیس سازمان سینمایی کارنامه بنیاد سینمایی فارابی را در سال‌های سخت سینمای ایران رضایت‌بخش خواند و رویکردها و اقدامات این مجموعه را استعلایی و رو به توسعه توصیف کرد.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در دیدار با مدیران و کارکنان بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های زیربنایی صورت گرفته در فارابی گفت: بنیاد فارابی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مراکز سینمایی در کشور به شمار می‌آید و همواره، در ادوار مختلف در چشم انداز سینمای ایران جایگاه تعیین کننده ای داشته است.
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به کارنامه پربار فارابی در دولت سیزدهم عنوان کرد: بنده به عملکرد این دوره بنیاد و روند رو به جلوی آن امیدوارتر شده‌ام. کارنامه امروز فارابی، نمودار موفقی را در زمینه کادرسازی، تولید آثار، کثرت و تعدد موضوعات و مضامین، تنوع ژانر و استفاده از کارگردانان جوان و با استعداد را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در این کارنامه نقاط عطف قابل توجه بسیاری قابل مشاهده است که به طور قطع، نتیجه عملکرد مدیریت بنیاد طی سه ساله اخیر هم در دوره آقای مهدی جوادی و هم دوره مدیریت آقای مجید زین‌العابدین که از مدیران موفق حوزه رسانه و تصویر و آشنا به مسائل فرهنگی و متخصص و متعهد نسبت به اولویت‌های فرهنگی، نظام و مسائل کشور هستند، رقم خورده است.
خزاعی درباره رویکرد تولید دانش سینمایی و نشر در بنیاد سینمایی فارابی نیز گفت: در مدت اخیر مجموعه کتاب‌های خوبی به چاپ رسید و همچنین کتاب‌های مرجعی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شد و دیگر در دسترس نبودند، بار دیگر تجدید چاپ شدند و به این شکل فارابی برای افزایش سواد سینمایی و احیای مجدد جریان کتاب و دانش مکتوب حرکت جدیدی را آغاز کرد.
وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، در شرایطی که جامعه تجربه تلخی را در فضای فرهنگی - اجتماعی پشت سر می‌گذاشت و تولید فیلم دچار رکود شده بود بنیاد فارابی با تولید بیش از ۱۰ فیلم سینمایی و حضور آنها در فجر در کنار حمایت و کمک به برگزاری این رویداد مهم در آن شرایط، به همراه برخی نهادها و مراکز فرهنگی مانور بزرگی را به نمایش گذاشت که از نقاط بارز کارنامه فارابی به شمار می‌آید.
رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: تولید بالغ بر ۴۰ فیلم سینمایی تا شهریور امسال طی ۱۰۰۰ روز پرتلاطم سینما و ایجاد اشتغال برای حداقل ۷ هزار فعال سینمایی در سطح کشور به گواه قراردادها و مستندات را نمی‌توان نادیده گرفت و کمرنگ جلوه داد.
وی ادامه داد: در طول چهار سال دولت دوازدهم حدود ۴۰ فیلم مورد حمایت قرار گرفته در حالی که طی دو سال و نیم مسئولیت دولت سیزدهم این رقم به ۴۲ فیلم رسیده و امیدوار بودیم‌ در پایان دوره چهار ساله‌ میزان تولیدات فارابی به ۶۰ عنوان برسد و رکوردی را در حمایت از آثار سینماگران جوان و پیشکسوت ثبت کند.
خزاعی با اشاره به بهبود وضعیت و شرایط مطلوب امروز حوزه فرهنگ و هنر گفت: خوشبختانه، با تدابیر سازمان سینمایی و همدلی قاطبه سینماگران، وضعیت امروز سینما، روند رشد و توسعه را سپری می‌کند و بسیاری از فیلمسازانی که تا همین یک سال پیش انزوا پیش گرفته بودند از بعد از فجر ۴۲، در همین دولت سیزدهم تقاضای پروانه ساخت داده و وارد عرصه تولیده شده اند.
رئیس سازمان سینمایی در پایان عنوان کرد: خوشحالم، به ضرس قاطع اعلام کنم در شرایط سخت و پیچیده اجتماعی، سازمان سینمایی بزرگترین مدافع و حامی سینماگران در فضای ملتهب جامعه بوده است. گرچه امروز، نمی‌توانم پیرامون اتفاقات مختلف دو ساله اخیر صحبت کنم ولی قطعاً، در آینده به طور صریح درباره نقش و تأثیر برخی هنرمندان، راهبری مدیریت سینما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت‌های شخص وزیر محترم آقای اسماعیلی شفاف‌سازی و گفت‌وگو خواهم کرد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه