روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد - شماره 4649

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در کارگروه نوآوری و توسعه فعالیت‌های فرهنگ بنیان خوزستان مطرح کرد؛

لزوم راه‌اندازی مرکز رشد فناوری فرهنگی در خوزستان

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره اهمیت استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: ضرورت دارد یک مرکز رشد فناوری فرهنگی در خوزستان راه‌اندازی شود.
 مجید منادی  در نخستین نشست کارگروه نوآوری و توسعه فناوری‌های فرهنگ بنیان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: برای ایجاد مرکز رشد فناوری‌ فرهنگی در حال پیگیری هستیم تا این مرکز به عنوان مرکزی شتابدهنده و هم‌افزا برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فرهنگی عمل کند. وی با اشاره به شناسایی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فرهنگ و هنر در خوزستان گفت: شرکت‌های متعددی در زمینه بازی و نرم افزار، سامانه‌های آموزشی و... در استان زیر نظر پاک علم و فناوری خوزستان در حال فعالیت هستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به هماهنگی انجام شده با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان به منظور پیگیری راه اندازی مرکز رشد نیز اشاره و تاکید کرد: بر اساس دغدغه‌های فعالان این بخش باید ۲ یا سه مورد از این دغدغه‌های مهم این شرکت‌ها به صورت اولویت‌مند در دستور کار قرار گیرد و با هم افزایی دستگاه‌های مربوطه که همگی آماده فعالیت و همکاری هستند کار را جلو ببریم. وی در بخش دیگر سخنان خود از تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فرهنگ که از عنصر خلاقیت و فناوری برای توسعه مباحث فرهنگی بهره‌مند هستند قدردانی کرد.  در این نشست فعالان شرکت‌های فرهنگ بنیان به بیان دیدگاه‌ها دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات خود پرداختند.

پیوستن کارکنان اداره کل کانون استان بوشهر در پویش دست سازه های حسینی
    در دومین سال از برگزاری پویش دست سازه های حسینی در کانون، مدیرکل و کارشناسان ستادی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این پویش کشوری پیوستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان بوشهر،در دومین سال از برگزاری پویش دست سازه های حسینی در کانون، مدیرکل و کارشناسان ستادی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این پویش کشوری پیوستند.
پویش دست سازه های حسینی، ساخت انواع کاردستی با مواد مختلف توسط کودکان و نوجوانان، مربیان، پدران و مادران و علاقمندان به اباعبدالله الحسین که به هر دلیلی شرکت در پیاده روی اربعین قسمتشان نشده با مضامین عاشورایی است که به ابتکار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از پارسال شروع شد و پس از تجمیع، این دست سازه های نذری به مسیر پیاده روی اربعین انتقال داده می شود و بین کودکان و نوجوانان زائر اربعین حسینی تقسیم می شود. سمیه رسولی،مدیرکل کانون استان بوشهر  اظهار کرد: کاردستی به عنوان یکی از فعالیت های اصلی کانون پرورش فکری در بخش هنری همیشه در کلیه مراکز کانون انجام می‌شود که با برنامه ریزی صورت گرفته در قالب پویش دست سازه های حسینی با آغاز ماه محرم در یک حرکت اعتقادی کودکان و نوجوانان عضو مراکز  و خانواده ها با هدایت و نظارت مربیان دست سازه هایی با محتوای عاشورایی ساختند.
وی افزود:دست سازه‌های کودکان و نوجوانان پس از بسته بندی با استفاده از ظرفیت موکب‌های مسیر اربعین به زائران کودک و خردسال هدیه می‌شود.
رسولی ادامه داد: اعضا کودک و نوجوان در  مراکز کانون پروش فکری با این دست‌سازه‌ها علاوه بر ابراز همدلی در این باور اعتقادی، تلاش دارند تا برای زائران حس و حالی خوب رقم زده و به نوعی در این حرکت عظیم سهیم شوند.
مدیرکل کانون استان بوشهر یادآور شد: این دست‌سازه‌ها شامل قاب‌های گچی، سنجاق سینه، گل سر، بج سینه، جا کلیدی، عروسک، ساخت خیمه‌ با تکنیک اوریگامی و . . . با موضوع و شمایل عاشورایی است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در ایام عزای سرور و سالار شهیدان ۲۳ مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محوریت این ایام ویژه برنامه‌های متنوعی در بخش نقاشی،  نوحه سرایی، نقالی، تعزیه، کتابخوانی و معرفی وقایع و ایام اجرا کردند.

۱۰۰۰واحدمسکونی برای نیازمندان کمیته امداد دراستان بوشهرساخته می شود
    بوشهر- رضا حیدری : مدیرکل کمیته امداداستان بوشهر گفت:۱۰۰۰واحدمسکونی برای نیازمندان کمیته امداد دراستان بوشهرساخته می شود.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، عباس روشن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد استان بوشهر در این ایام، اعزام مددجویان به سفر اربعین است که همچون سال‌های گذشته انجام می‌شود. وی افزود: سال گذشته ۲ هزار مددجو کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با کمک خیرین به پیاده روی اربعین اعزام کرده‌ایم که امسال تلاش داریم ۲ برابر سال گذشته مددجویان را اعزام کنیم. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون هزار و ۱۲۸ مددجو این نهاد فاقد مسکن هستند، خاطرنشان کرد: این خانوارها شرایط دریافت مسکن دارند که در قالب‌های مختلف در حال پیگیری است. وی با اشاره به ثبت‌نام ۴۵۰ خانوار مددجو کمیته امداد استان بوشهر در طرح ملی نهضت مسکن اضافه کرد: در یک سال گذشته ۷۶۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در قالب ساخت و خرید تحویل شده است.
روشن تعمیرات و فضای جانبی واحدهای مسکونی مددجویان را ۳۲۶ طرح اعلام و تصریح کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن یک‌هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان برای مددجویان ساخته می‌شود.
وی با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی همزمان با ساخت واحدهای مسکونی، سامانه تولید برق خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلو وات ساعت ایجاد می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر رسالت این نهاد شناسایی و رسیدگی به نیازمندان و تلاش برای توانمندسازی و خودکفایی آنها دانست و اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نوع دوستی در جامعه از دیگر اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
وی با بیان اینکه ۱۶ درصد از خانواده‌های استان بوشهر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند، گفت: ۴۲ هزار و ۴۶۴ خانواده استان بوشهر از خدمات کمیته امداد بهره می‌برند و جمعیت تحت پوشش این نهاد ۸۹ هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۸ درصد جمعیت این استان است. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر با بیان اینکه ۵۲ درصد خانوارهای تحت پوشش زنان سرپرست خانواده هستند، اضافه کرد: تعداد کل سالمندان تحت پوشش این نهاد ۲۱ هزار و ۸۹۵ نفر هستند که ۱۳ هزار و ۱۳۷ نفر روستایی و مابقی شهری است.
روشن با اشاره به پرداخت ۱۵۵ میلیارد تومان مستمری به ۳۸ هزار و ۱۸۰ خانوار مددجو استان بوشهر خاطرنشان کرد: هزار و ۳۸۷ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر مشمول بیمه اجتماعی هستند و پس از پرداخت حداقل ۱۰ سال حق بیمه مشمول دریافت بازنشستگی می‌شوند.
وی با بیان اینکه اکنون به‌صورت متوسط ۱۸ میلیون ریال بازنشستگی به ۹۸ مشمول بیمه اجتماعی پرداخت می‌شود، اضافه کرد: در سال قبل ۷۸.۴ میلیارد ریال به عنوان حق بیمه در تأمین اجتماعی سرمایه‌گذاری شده است.

دیدار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان
  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، شنبه ۱۳ مرداد ماه، با نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان، دیدار و گفتگو کرد.نورانی رئیس سازمان تصریح کرد: این نشست، در خصوص هم افزایی در تأمین مالی و امکانات در راستای مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان و برنامه ریزی جهت رفع مشکلات حوزه برق استان است.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت های قانونی بودجه از جمله بند ص تبصره ۷ به منظور بهینه سازی و توسعه شبکه برق روستایی و جابجایی تیرهای برق در معابر روستایی استان و بند خ تبصره ۷ برای حل مشکل پایداری برق در حوزه شهرک های صنعتی استان در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق قرار گیرد.در ادامه، در خصوص مشکلات پروژه های شرکت توزیع نیروی برق استان بحث و تبادل نظر انجام شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه