روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد - شماره 4649

در راستای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و افزایش بهداشت عمومی تاکید شد؛

ضرورت جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب های شهرها و روستاها

   لیلا پاشائی  : رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب های شهرها و روستاها در راستای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی و افزایش بهداشت عمومی را مهم قلمداد کرد.
علیرضا نوین نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب اظهار کرد: جمع ­آوری و دفع بهداشتی فاضلاب ­های شهرها و روستاها در راستای جلوگیری از آلودگی­ های زیست محیطی و افزایش بهداشت عمومی تاثیر بسزائی دارد و امیدواریم با پیگیری و اختصاص اعتبارات لازم شاهد اتمام این پروژه ها در استان باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در جریان بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان­ شرقی در مجلس شورای اسلامی از تصفیه ­خانه فاضلاب تبریز و روند اجرایی و پیشرفت فاز دوم این تصفیه ­خانه گزارش مبسوط از اقدامات انجام یافته و در حال اجرای مربوط به طرح­ های جمع ­آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان ارائه کرد.
این مقام مسئول گفت: هم اینک در ۱۷ شهر استان طرح ­های جمع ­آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در حال اجراست.
به گفته وی، همچنین ۱۵ باب تصفیه ­خانه فاضلاب به بهره ­برداری رسیده و تعداد ۸ باب تصفیه خانه فاضلاب در دست احداث می ­باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: با اقدامات انجام یافته در حال حاضر ۷۵ درصد از جمعیت استان و در کلان­شهر تبریز ۹۰ درصد از مردم از خدمات مربوط به جمع ­آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره ­مند می­ باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه