روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد - شماره 4649

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در گفت و گو با جهان اسلام باید در مقابل رژیم صهیونیستی به خود بیابد

  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای ایجاد بازدارندگی هر چه بیشتر به درست ترین شکل ممکن باید به اسرائیل پاسخ داد اما به گونه ای که هزینه زا نباشد و مانع  تجاوز و ترور در کشور شود.
جعفر قادری نماینده مردم شیراز و ورزقان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  کائنات در پاسخ به این پرسش که در شرایط خطیر کنونی آیا منطقه و ایران آماده درگیری و افزایش تنش‌های نظامی در ابعاد مختلف بخصوص در حوزه اقتصادی را دارد، گفت: به هر حال بارها این سوال مطرح شده اما مسوولین و آحاد مختلف جامعه براین باور هستند و چنین مطالبه ای دارند که باید دست متجاوز را از کشور کوتاه کرد.
وی در این باره گفت: قطع به یقین هر جنگی تبعات مختلفی دارد و این پیامدها فقط خاص ایران نیست. در صورتی که این روند به جنگ منطقه ای تبدیل شود تبعات آن شامل منطقه و در سطح گسترده تر فضای بین الملل را از خود متاثر می کند اما نمی توانیم در برابر حماقت‌های مکرر نتانیاهو بیش از پیش سکوت کنیم و صبور باشیم. کارشناس و تحلیلگر اقتصادی و نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نتانیاهو جنگ طلب است و برای باقی ماندن در عرصه قدرت منطقه را دچار چالش های جدی کرده است. جنگ طلبی وی به معنای بستن چشم بر تکرار جنایت‌های وی نیست.
وی افزود: دنیای غرب با مشاهده نسل کشی و جنایت های نتانیاهو همچنان از این فرد دفاع و حمایت می کنند چرا که منافع آنها به هم گره خورده است اما جهان اسلام باید به خود بیابد و متوجه خطر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و تبعات اقتصادی و امنیتی جنگی که نتانیاهو خواهان آن است باشند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قطع به یقین باید پاسخ دندان شکنی به اسرائیل داد در غیر این صورت آنها جسورتر از قبل می شوند و تجاوزگری و وحشی‌گری خود را ادامه می دهند و زمینه ساز مشکلات بیشتری برای ایران و منطقه می شوند.
جعفر قادری گفت:آحاد مختلف مردم ایران در این موضوع اتفاق نظر دارند که باید در برابر تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی ایستاد. ترور میهمان در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست. این اتفاق در یکی از کشورهای دیگر رخ می داد قطعا برخورد بسیار سختی با کشوری انجام می شد که میهمانش را ترور کرده بودند.
وی افزود: قابل درک نیست خواهان صبوری و عدم پاسخگویی ما به رژیم متجاوز و آدمکش اسرائیل هستند. اسرائیل و شخص نتانیاهو بارها نشان داده اند به اشکال مختلف خواهان ایجاد مسئله برای ایران و منطقه هستند.
وی در این باره افزود: برای ایجاد بازدارندگی هر چه بیشتر به درست ترین شکل ممکن باید به اسرائیل پاسخ داد اما به گونه ای که هزینه زا نباشد و مانع  تجاوز و ترور در کشور شود.
جعفر قادری خاطر نشان کرد: یکی از مولفه های مورد نظر دشمن درباره ایران، افزایش کشمکش های داخلی است. دشمن با اعمال تحریم ها و فشار اقتصادی به مردم تلاش کرده تا عامل نارضایتی داخلی شود لذا برای خنثی سازی چنین توطئه ای در بخش اقتصادی باید بهترین سیاست ها اعمال و اجرا شود و در بخش امنیتی نیز شورای عالی امنیت ملی بهترین تصمیم را برای پاسخ قاطع به اسرائیل اتخاذ کند تا همزمان مسائل اقتصادی و مرتبط با امنیت ملی لحاظ شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه