روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد - شماره 4649

عطوان، تحلیلگر سرشناس جهان عرب:

زمین زیرپای اسرائیلی‌ها به لرزه درخواهد آمد

 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به قریب‌الوقوع بودن حمله محور مقاومت به رژیم صهیونیستی، به واکاوی اهداف و ضربات دردناک محور مقاومت پرداخت و نوشت: ساعات آتی برای دشمن اسرائیلی رعب آور است، زیرا موشک‌ها و هدهدهای انتحاری به پرواز در خواهند آمد.
حمله انتقام جویانه محور مقاومت به رژیم اشغالگر و وارد کردن ضربات به عمق این رژیم حتمی و در هر لحظه ممکن است که رخ دهد، در حال حاضر برخی سئوالات مطرح است که بارزترین آنها این است که این حمله دو، سه یا پنجگانه خواهد بود و اهدافی که موشکهای و پهپادهای انتحاری به سمت آن شلیک خواهند شد کدام هستند؟ اهداف فقط نظامی یا نظامی و غیرنظامی با هم هستند؟
وی افزود: آنانی که همیشه توان محور مقاومت به ویژه ایران را در واکنش نشان دادن، مورد تردید قرار می‌دادند، کجایند؟ آنها از دیده ها محو شده‌اند. اسرائیل که به جنگ‌های خونین و سرویس اطلاعاتی خود در طراحی و اجرای ترور نمادهای مقاومت می‌نازید، در حال حاضر در وحشت انتظار حمله ای به سر می‌برد که بسیار دردناک و بی سابقه از حیث نتایج آن خواهد بود. عطوان ادامه داد: همه شواهد دال بر این است که این واکنش جمعی و از پنج جبهه خواهد بود؛ ایران جبهه اول و اصلی است. رژیم اشغالگر بزرگترین اشتباهش را هنگامی مرتکب شد که «اسماعیل هنیه» را در قلب تهران عامدانه هدف قرار داد و حاکمیت و امنیت ایران را نقض کرد. زورگویی اسرائیل این رژیم را در نبرد سرنوشت ساز موجودیتی قرار داد. نتانیاهو و دارو دسته او اشتباه سرنوشت سازی در برآورد خود کردند و گمان بردند که محور مقاومت این اهانت ها را هضم خواهد کرد و واکنشی نشان نخواهد داد و اینکه واکنش آن محدود و بدون تلفات مشابه عملیات وعده صادق خواهد بود؛ عملیاتی که به مثابه پیام هشدار بود نه بیشتر و نه کمتر.
این تحلیلگر اضافه کرد: ما از اهدافی که در حملات احتمالی در عمق سرزمین های اشغالی هدف قرار می گیرند، اطلاعی نداریم؛ اما آنچه می‌توان از لابلای بیانیه ها و اظهارنظرهای رهبران محور مقاومت درباره شهادت هنیه در تهران و «فواد شکر» (از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان) را در ضاحیه بیروت استنباط کرد، عبارتند از؛
اول: جلسه فوق العاده پارلمان ایران با حضور فرمانده قدس سپاه پاسداران برای بررسی چگونگی واکنش به ترور هنیه در اراضی خود که چه بسا به جنگ گسترده با رژیم صهیونیستی و آمریکا بیانجامد.
دوم: هنگامی که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله می‌گوید که اسرائیل همه خطوط قرمز را با ترور فواد شکر زیرپا گذاشته و فعلا کمی شاد باشد که پس از آن بسیار گریه خواهد کرد، این اظهارنظر اولین بار از نوع خود و گواهی دهنده این است که اهداف غیرنظامی مانند فرودگاه ها و بنادر(حیفا و اشدود) و نیروگاه های برق و تاسیسات آب به عنوان بارزترین زیرساخت ها در فهرست واکنش آتی و قریب الوقوع باشد.
سوم: عملیات شهادت طلبانه در قلب تل آویو و کشته شدن دو صهیونیست چه بسا سرآغاز پیوستن اعراب اراضی ۴۸ به طوفان الاقصی و وحدت میادین دوشادوش غزه و کرانه باختری باشد.
چهارم: واکنش یمن به حمله اسرائیل به الحدیده به سبب آماده شدن کامل به تعویق افتاده و بعید نمی‌دانیم که بسیار گسترده باشد و موشک‌های بالستیک با سرجنگی ۵۰۰ کیلوگرمی با برد ۲۵۰۰ کیلومتر در کنار پهپادهای بسیار سریع تر و با توان ویرانگری بالاتر به کار گرفته شود که تاکنون به میدان نیامده‌اند.
پنجم: به طور حتم مقاومت غزه و گردان‌های آن در انتقام جمعی مشارکت خواهند داشت. زمین زیرپای اسرائیلی‌ها به لرزه درخواهد آمد.
ششم: گردان های مقاومت اسلامی عراق را نباید از قلم انداخت که نقش مستقیم در واکنش جمعی احتمالی خواهند داشت. این گردان‌ها که پایگاه‌های آمریکا را در عراق و سوریه هدف قرار داده و موشک به بنادر ام الرشراش (ایلات) و حیفا و اشدود شلیک کرده اند، دست بسته و تماشاچی نخواهند بود و بعید نمی‌دانیم که آنها به شکل مستقیم وارد عمل شده و به مرز اردن برای رسیدن به رژیم اشغالگر حمله ور شوند.
این تحلیلگر بیان کرد: ساعات آتی برای دشمن اسرائیلی رعب آور است، زیرا موشک‌ها و هدهدهای انتحاری به پرواز درمی‌آیند و محور مقاومت از نقش پشتیبان به نبرد مسقیم در طوفان الاقصی روی خواهد آورد تا زمینه ساز آزادی فلسطین باشد. اعزام ناوهای آمریکایی محور مقاومت را نمی‌ترساند و طرح‌های انتقام جویانه آن را متوقف نمی‌کند ، امیدواریم که ایران و کشورهای محور مقاومت و بازوهایش از میانجی گران عربی که با ریموت آمریکا به حرکت درآمده‌اند، برحذر باشند. اسرائیل و آمریکا باید تاوان دهند، اولی به خاطر نسل کشی و خونریزی در فلسطین، لبنان و یمن و دومی به خاطر چراغ سبز نشان دادن و حمایت کاملش. تیک تاک ساعت در حال نواخته شدن است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه