روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ يکشنبه ۱۴ مرداد - شماره 4647

رئیس سازمان مدارس غیردولتی اعلام کرد؛

ارائه تسهیلات ویژه به مدارس غیردولتی حائز «رتبه»


 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس برند کمتر در رویداد آفرینو (ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیر دولتی) شرکت کردند که این نقطه ضعف این رویداد است گفت: از ۶۲۰۰ طرح ارسالی به جشنواره، ۶ طرح منتخب مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
احمد محمودزاده در نشست اولین جشنواره ملی آفرینو (ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیر دولتی) ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهید اسماعیل هنیه گفت: جشنواره آفرینو طبق سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد که به ممنوعیت برون سپاری و وجود یک مدرسه در کشور تاکید داشت، در این راستا با کمک و همکاری کارشناسان و متخصصان در حوزه تعلیم و تربیت این رویداد را برنامه ریزی کردیم تا به موضوع خلاقیت‌ها پرداخته و معرفی شوند.
وی با بیان اینکه فراخوانی برای جشنواره آفرینو در سال ۱۴۰۲ در ۶ محور از جمله نوآوری در فرایند فرهنگی، نوآوری در فرایند پژوهش، نوآوری در فرایند مشارکت و تعاون، نوآوری درفرایند تعلیم و تربیت، نوآوری در فرآیند مدیریت، تنوع فضاهای یادگیری منتشر شد افزود: ۲۰ درصد از مدارس غیر دولتی در این رویداد شرکت کردند، بیش از ۶ هزار اثر از ۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه از طریق سامانه ارسال شد. محمودزاده با بیان اینکه این آثار بر اساس شاخص‌های تعیین شده ارزیابی شده است ادامه داد: از تعداد ۶۲۰۰ طرح ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری رسید که از این تعداد ۴۰ طرح انتخاب و در نهایت ۲۰ طرح به مرحله نهایی رسید که در اختتامیه رویداد آفرینو از ۶ طرح تقدیر خواهد شد.
وی با بیان اینکه نمایشگاهی برای طرح‌ها در روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه برگزار می‌شود گفت: صاحبان طرح می‌توانند طرح‌های خود را در حضور مدیران و موسسان معرفی کنند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه چهار کارگاه در موضوعات هوش مصنوعی و مدارس آینده نسل چهارم، برگزار می‌شود افزود: مدرسه البرز بیشترین طرح را داشته و استان ایلام و اردبیل دارای کمترین طرح است.
محمودزاده با بیان اینکه ۴۰ طرح منتخب از استان‌های هرمزگان و مازندران، فارس، قزوین، سیستان و بلوچستان، بوشهر و اصفهان بوده است عنوان کرد: مدارس برند کمتر در این رویداد شرکت کردند که این نقطه ضعف این رویداد است و با همکاری معاونت فناوری، اقتصاد دانش بنیان مقرر شده است که نشان نوآوری به مدارس تعلق گیرد.
وی درباره مبحث خواهرخواندگی با مدارس دولتی در مناطق محروم با مدارس غیردولتی گفت: بیش از ۲۰۰۰ مدرسه دولتی قرار است از تجربیات مدارس غیر دولتی از مهرماه امسال بهره‌مند شوند. محمودزاده با بیان اینکه از امسال معلمان مدارس غیردولتی با ۳۰ ساعت کار در هفته از بیمه و حقوق کامل بهره‌مند می‌شوند گفت: ۶۰ ساعت دوره توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی و بیمه مدارس غیردولتی در حوزه سلامت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مدارس حائز رتبه تشویق می‌شوند و تسهیلات ویژه در اختیار آنها قرار می‌گیرد و در رتبه‌بندی آنها لحاظ می‌شود که اثر خود را بر شهریه می‌گذارد افزود: از این به بعد شهریه مدارس براساس رتبه خواهد بود و سایر مدارس را هم به سمت این خلاقیت‌ها هدایت خواهیم کرد.
مسعود حسنلو دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز در این مراسم از اعطای نشان حمایتی به برگزیدگان جشنواره آفرینو خبر داد و گفت: یکی از وظایف معاونت فناوری به فعالیت رساندن ظرفیت‌ها است بخشی که مدارس غیردولتی می‌تواند در آن موثر باشد، موضوع آموزش است.
وی با بیان اینکه خدمات و محصولات آموزشی که در مدارس غیردولتی تولید و به عرصه عمومی وارد می شوند، می‌توانند برای دانش آموزان و عموم جامعه موثر باشند افزود: این جشنواره ناظر به همین موضوع است؛ نقش معاونت نیز در این باره توسعه و توانمندسازی مجموعه‌هایی است که در این راستا موثر هستند.
حسنلو با بیان اینکه اگر مجموعه‌ای، مدرسه‌ای و معلمی سابقه تدریس، مدیریت و فعالیت آموزشی داشته است می تواند آن را به یک محصول و خدمات تبدیل کند تا قابل بهره وری باشد لذا می تواند در این جشنواره شرکت کند ادامه داد: اگر برگزیدگان این جشنواره حائز شرایط موضوعات خلاقیت و دانش بنیان باشند در سبد حمایت معاونت علمی قرار می گیرند البته که برای برگزیدگان نشان حمایتی درنظر گرفته‌ایم.
به گفته وی هدف اصلی برگزاری این جشنواره ارتباط و اتصال ایده‌های فعالانه به بازار بزرگ حوزه تعلیم و تربیت است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه