روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد - شماره 4646

عضو شورای اسلامی شهر تهران خبر داد؛

نام‌گذاری خیابانی به نام «شهید اسماعیل هنیه» در تهران


 عضو شورای اسلامی شهر تهران از نامگذاری خیابانی در پایتخت به نام شهید اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس خبر داد.
مهدی پیرهادی گفت: ترور ناجوانمردانه و خبیثانه اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سوی رژیم نامشروع اشغالگر قدس در تهران قطعا با پاسخی سخت و پشیمان کننده‌ای برای اسرائیل همراه خواهد داد. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به‌زودی خیابانی در تهران به نام این شهید بزرگوار نامگذاری خواهیم کرد. پیرهادی در ادامه به جنایت های بی رحمانه رژیم اشغالگر در نوار غزه اشاره کرد و گفت: در نتیجه جنایت‌های رژیم کودک کش در نوار غزه تا کنون ۴۰ هزار نفر شهید شده‌اند که متاسفانه بیشتر آنان زنان و کودکان بی گناه بودند و در این حالیست که دنیا در برابر این کشتار وحشیانه سکوت کرده است و این قطعا لکه ننگی در تاریخ برای مدعیان حقوق بشر خواهد بود.

تهران گرم‌تر می‌شود
 اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش نسبی دمای هوا در این استان در روز شنبه خبر داد. اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که بر اساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار رقیق گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این مدت در ساعات بعد از ظهر تا شب در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش موقت گرد و خاک، افزایش برخی آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است. در ارتفاعات به خصوص ارتفاعات شرقی استان و فیروزکوه افزایش ابر گاهی با رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود. همچنین از امروز افزایش نسبی دما مورد انتظار است.آسمان تهران روز (۱۳ مردادماه) صاف تا کمی ابری و وزش باد گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۱۴ مردادماه) صاف و وزش باد در بعدازظهر افزایش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌ استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا:
زائرین اربعین از حمل و نگهداری موادمخدر
و داروهای ممنوعه خودداری کنند
 رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا بر ضرورت آگاهی بخشی زائرین اربعین نسبت به مجازات سنگین حمل و نگهداری مواد مخدر در سفر به عراق تاکید کرد.
سردار ایرج کاکاوند در نشست هم اندیشی با فعالین فضای مجازی و رسانه ای، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، مدافعان حریم، شهدای عرصه نظم و امنیت به ویژه شهدای مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: فراگیر شدن و دسترسی آسان به شبکه ها و فضای مجازی را می توان هم به عنوان یک فرصت و هم به عنوان یک تهدید قلمداد نمود؛ به ویژه در زمینه مواد مخدر که می‌توان از آن به عنوان تیغ دولبه‌ای درخصوص گرایش یا پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان نام برد؛ امیدواریم با رویکرد و نگاه اجتماعی و با بهره گیری از ظرفیت های عظیم رسانه ای، اجتماعی و فرهنگی همه دستگاه های مسئول و تاثیر گذار در این مسیر، گام های استوارتری در مبارزه با این بلای خانمان برانداز، بر داریم.
وی در ادامه با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی(ع) و سفر خیل عزیمی از هموطنان به کشور عراق بر لزوم صیانت و پیشگیری از وقوع هر گونه رویداد ناخوشایند برای زوار محترم کشورمان تاکید کرد و افزود: پلیس از یک سو با هدف صیانت از عزت و اعتبار هموطنان و از سوی دیگر با هدف پیشگیری از عواقب همراه داشتن و یا مصرف مواد مخدر و داروهای ممنوعه در سفر اربعین، در صدد آگاه سازی و اطلاع رسانی به زوار گرانقدر کربلای معلی است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت بهره گیری از ظرفیت بسیار مناسب فعالان فضای مجازی و رسانه ای در ارتقاء سطح دانش و آگاهی زائرین کربلای معلی تاکید کرد و افزود: امیدواریم با هم افزایی و همکاری فعالین فضای مجازی و رسانه ای کشور، شاهد ارتقاء دانش و آگاهی زوار مراسم اربعین نسبت به تبعات حمل، مصرف و نگهداری مواد مخدر و یا داروهای ممنوعه در سفر به کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) باشیم. سردار کاکاوند همچنین با تاکید بر ضرورت همراهی زائرین حاضر در کنگره عظیم اربعین با پلیس خاطر نشان ساخت: تجربیات سنوات گذشته نشان می دهد تعداد معدودی از زائرین اقدام به حمل و یا نگهداری مواد مخدر و داروهای ممنوعه در طول سفر اربعین نمودند که این افراد بر اساس قوانین سختگیرانه کشور عراق دستگیر و از ادامه سفر آنان جلوگیری می شود؛لذا توصیه می شود زائرین محترم از حمل و نگهداری مواد مخدر و یا داروهای ممنوعه حتی به مقدار بسیار ناچیز در طول سفر به کشور عراق در مراسم اربعین به جد پرهیز نمایند. براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا کشور در خاتمه بر لزوم بهره گیری از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از موثرترین اقدامات پلیس در پیشگیری از وقوع جرائم احتمالی برای زوّار کشورمان تاکید کرد و اظهار داشت: آگاه سازی و توجیه گسترده زوّار با ارسال پیامک های هشدار دهنده، برگزاری نشست های حضوری در جمع زائران کاروان ها و پیش از شروع سفر، تهیه و تولید محتواهای آموزشی در قالب انیمیشن، موشن گرافی، بروشور، بنر، تشکیل کارگروه مشترک با کشور عراق، هماهنگی با صدا و سیمای ملی به منظور حضور کارشناسان پلیس در برنامه های پر مخاطب به منظور ارائه هشدارهای لازم به زائرین گرامی، تعامل و نشست های متعدد با سازمان ها و نهادهای مسئولیت دار در زمینه اربعین و ... گوشه ای از اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در راستای ارتقاء سطح دانش و آگاهی زائرین است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی
 به شکایات وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد؛
هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
 مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که هیچ دانش آموزی نباید از چرخه تحصیل باز بماند.
سید مجتبی هاشمی با بیان اینکه حضور مدارس در محلات به عنوان یک ضرورت است گفت: تصور اینکه هر جایی به صورت سیستمی جمعیت هست مدرسه نیز وجود دارد اشتباه است به دلیل آنکه زیرساخت‌ها با جمعیت مطابقت ندارد. وی با بیان اینکه در بسیاری از مکان‌ها عواملی مانند نزدیک و دور بودن مدرسه برای خانواده‌ها بسیار اهمیت دارد افزود: مهاجرت‌ها، جابجایی جمعیت، عمر مدارس (مدارسی که عمر استفاده از آن‌ها زیاد بوده و استفاده مجدد از آن امکانپذیر نیست)، خارج بودن مدرسه از جریان خدمت‌دهی و عدم تامین زمین از جمله مسائلی زیرساختی شرایط مطابقت جمعیت و مدرسه است. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید کاری کرد که هیچ دانش‌آموزی از چرخه تحصیل بازنماند، ادامه داد: در سطح منطقه ستادی تحت عنوان ستاد ثبت‌نام برای تنظیم‌گری تشکیل شده که اگر مکانی یا محله‌ای امکانات لازم را برای ارائه خدمت ندارد، شرایط به گونه‌ای هدایت شود که به بهترین شکل مانند ایجاد کلاس جدید به کار خود ادامه دهد. هاشمی با بیان اینکه گاهی در یک مدرسه امکان ایجاد فضای فیزیکی وجود دارد ولی مدیر مدرسه امکان تشکیل کلاس را ندارد گفت: مدیر مدرسه باید به اداره پیشنهاد تامین کند چرا که برای تامین نیروی انسانی باید هماهنگی ایجاد شود، لذا رفت و آمد بین مدرسه و آموزش و پرورش منطقه امری عادی است تا منطقه هم بداند اگر ثبت‌نام از یک کلاس به کلاس دیگر انجام شد برای آن مدرسه، معلم تامین کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه