روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد - شماره 4646

کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات

اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران‌هراسی سناریوی‌های نخ نما شده صهیونیسم برای مقابله با اسلام و ایران است


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: اسلام و شیعه هراسی که در اروپا و آمریکا دنبال می شود مترصد یافتن فرصت و روزنه ای برای تقویت اختلاف بین شیعه وسنی و شکسته شدن وحدت جهان اسلام است.
حسین کنعانی مقدم کارشناس وتحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت وگو با کائنات در خصوص از سر گرفتن مساله اسلام هراسی در انگلستان بعد ازکشته شدن سه دختر کودک در این کشور به این موضوع اشاره کرد که اسلام هراسی تبدیل به یکی از راهبردهای دشمنان اسلام و ایران برای تحقق اهداف جنایتکارانه وضد ایرانی- اسلامی آنها شده، گفت: یکی ازتزهای صهیونیست ها در مقابل کشورهای مختلف اسلامی، خصوصا ملت های مسلمان و مردم ایران و محور مقاومت اجرای سه سناریوی اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی است.
وی در این باره خاطر نشان کرد: غربی ها به سردامداری آمریکا و صهیونیسم بین الملل برای تروج هر چه بیشتر اسلام هراسی با شکل دهی و ایجاد تشکیلاتی به ظاهر اسلامی اما تندرو و خشن به نام داعش به دنبال تقویت اهداف ضد اسلامی خود درجهان بخصوص درکشورهای غربی بودند.
کنعانی مقدم در این باره به سایر نکات مهم اشاره کرد و گفت: آمریکا و همکارانش در موضوع اسلام هراسی با ابزارهای مختلفی مثل آموزش دادن سران گروه های تکفیری در غرب یا اسرائیل به دنبال زیر سوال بردن اسلام واقعی و آزادی خواهی بوده و هستند که در بطن و ذات اسلام نهادینه شده است.
وی بیان داشت: آنها با تقویت متجاوزان و قاتلان به نام مسلمان، و کمک های متعدد مالی و تسلیحاتی  بر آن هستند تا اسلام را به عنوان یک دین خشونت طلب و ضد زن و انسانی نشان دهند به این خاطر دست به هر اقدام وحشیانه ای برای نیل به اهداف پلید خود می زنند.
وی در این باره مطرح کرد: اسلام هراسی همواره در آمریکا و کشورهای اروپایی تقویت شده است. آنچه امروز در مخالفت با مسلمانان در انگلیس و سایر کشورهای اسلامی رقم خورده ناشی از ترویج اسلام هراسی و شیعه هراسی برای ایجاد اختلاف بین شیعه وسنی و کشاندن دامن اختلافات به عالم اسلام است.
حسین کنعانی مقدم یادآور شد: اسلام و شیعه هراسی که در اروپا و آمریکا دنبال می شود مترصد یافتن فرصت و روزنه ای برای تقویت اختلاف بین شیعه وسنی و شکسته شدن وحدت جهان اسلام است. با اینکه دنیای غرب سال ها در حوزه اسلام هراسی فعالیت کرده و در تحقق اهداف خود شکست خورده  اما همچنان از این کار دست نکشیده اند و به دنبال ترویج ضدیت مردم دنیا و افکار عمومی جهان با اسلام و مسلمانان هستند.
  وی در این باره با اشاره به اینکه صهیونیسم جهانی برای تحقق اهداف خود هر اقدامی مرتکب می شود، گفت: به عنوان مثال برای کشاندن و مهاجرت دادن یهودیان به اسرائیل از آمریکا و اروپا با راهبرد صهیونیست ها یهودیان مورد آزار و اذی قرار می گرفتند، یعنی آنها به خود و هم کیشان خویش نیز رحم نمی کنند.
حسین کنعانی مقدم یادآور شد: یهودیان می دانند یهود آزاری ساخته و پرداخته صهیونیست هاست، حتی یهودیان نیز مخالف صهیونیست ها هستند. موارد این چنینی نشان می دهد حتی اگر لازم باشد صهیونیست ها برای نجات خود رئیس جمهور آمریکا را نیز ترور می کنند و برای آنها مهم نیست که وارد اقدامات ماجراجویانه ایی شوند چون همواره منافع خود را دنبال می کنند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه