روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد - شماره 4646

فلسطین آزاد می شود


  عبدالله سلمانی- ظرفیت‌‌های ژئوپولیتیکی ایران، امنیت ملی آن را به شدت تحت تاثیر محیط منطقه‌ای خاورمیانه قرارداده است. خاستگاه ملی و ماهیت اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران و اراده و خواست عمومی و قطعی جامعه اسلامی ایران در حاکمیت همه‏جانبه اسلام در این سرزمین و وظیفه مسلّمی که هر مسلمان برای گسترش حاکمیت اسلام و حوزه نفوذ آن دارد، به روشنی، تضاد اساسی میان حضور و بقای این نظام و منافع و مصالح این ملت با ماهیت استکباری و سلطه‏طلب حکومتهایی چون آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را نشان می‏دهد.
تلاش آمریکا و دیگر قدرتهای همسوی آن، برای گسترش حوزه نفوذ و سلطه خود، و تشویق و تقویت و دفاع همه‏جانبه آنان نسبت به دولت غاصب صهیونیستی، برای تثبیت موقعیت خود و تجاوز بهسرزمینهای اسلامی و تضعیف دولتها و کشورهای اسلامی و نزدیک کردن حوزه نفوذ خود به مرزهای جمهوری اسلامی ایران از یک سو، و مسؤولیت دفاع شامل و کامل از منافع ملی و مصالح عمومی و ثبات و استحکام نظام و پس راندن دشمن از مرزهای امن، و تثبیت و تقویت و گسترش حوزه امنیت ملی کشور از سوی دیگر، برای نظام و ملت، جز دفاع همه‏جانبه از ملت ستمدیده فلسطین و حمایت مادی و معنوی ازآنان برای دستیابی به حقوق خود و حاکمیت کامل آنان بر تمام سرزمین‏فلسطین، از مرزهای شمالی لبنان تا حدود جنوبی سینا و از مرزهای شرقی اردن و سوریه تا سواحل غربی مدیترانه، راهی دیگر باقی‏نمی‏گذارد.
پیوند میان منافع ملی کشور و ضرورت ایستادن در کنار مردم فسطین و مبارزه با اشغالگران سرزمین فلسطین و قدس شریف، موضوعی نیست که در نگاه ناظران منصف و آگاه به مسایل ایران و منطقه، قابل انکار یا تردید باشد. جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی نیست که بتواند با پرداختن به امور خویش و نادیده گرفتن سلطه ظالمانه و جعلی اسرائیل در خاورمیانه، پیرامون خود، حصار امنی ایجاد کند. مرزهای امن جمهوری اسلامی ایران تنها با مرزهای رسمی و پذیرفته شده بین‏المللی «ترسیم» نمی‏شود و منافع ملی آن در درون این مرزها «تأمین» نمی‏گردد. اگر به عنوان مثال، قدرت موشکی میانبرد ولی دفاعی جمهوری اسلامی ایران، در نگاه دولتمردان آمریکا خطری برای امنیت آن کشور در آن سوی اقیانوس اطلس معرفی می‏شود، قدرت نظامی رژیم غاصب اسرائیل که به مثابه پادگان نظامی آمریکا عمل می‏کند، در فاصله حدود 1500 کیلومتری، تهدیدی واقعی برای امنیت و منافع ملی ما به شمار می‏رود. ملت مسلمان فلسطین به عنوان اکثریت قاطع ساکنان اصلی آن سرزمین، به چیزی جز تحقق حاکمیت مسلمانان و دولت اسلامی و باز گشت تعلق آن سرزمین به اسلام و البته زندگی مسالمت‏آمیز دیگر اقلیتها در سرزمین اسلامی فلسطین، رأی نخواهند داد، و الا نه مسلمانان فلسطین و نه جمهوری اسلامی ایران و نه هیچ کشور اسلامی دیگر نمی‏تواند از راه حلی سخن بگوید که حتی تلویحاً غصب یک وجب از سرزمین فلسطین و حضور سیاسی غاصبان صهیونیستی پذیرفته شود. ملتهای مسلمان و کشورهای اسلامی بویژه جمهوری اسلامی ایران نمی‏توانند به چیزی جز آنچه حضرت امام خمینی در موضوع فلسطین بر آن تأکید ورزیدند، بیندیشند، و سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران جز این نیست و نمی‏تواند باشد. جمهوری اسلامی ایران نیز به همان نسبت که سران فلسطینی به این راهبرد نزدیک شده‏اند از آنان پشتیبانی کرده است.
اصل تنش‏زدایی در روابط خود با دیگر کشورها و اصل بازدارندگی دشمنان از تعرّض به منافع انقلاب و نظام و کشور و اصل حسن همجواری و روابط مسالمت‏آمیز با کشورهای دیگر و تلاش برای عدم تحریک دشمنان بهانه‏جویی چون امریکا و تبیین سیاستهای منطقی و عدالت‏خواهانه و صلح‏جویانه، از سیاستهای اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب آموزه‏های اسلام و انقلاب و حسن تدبیر مسؤولان نظام و برخاسته از اصل «حکمت، عزت و مصلحت» در سیاست خارجی کشور است.
با ترور شهید اسماعیل هنیه در ایران، اکنون تمامی دوستداران فلسطین در انتظار انتقام و پاسخ مناسببه این عملیات وحشیانه هستند. موضوعی که ایران از آن پا پس نخوالهد کشید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه