روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد - شماره 4645

آمریکا تحت اختیار یهودیان یا مسیحیان صهیونیست است

 کارشناس ادیان و عرفان و مسائل منطقه گفت: آمارهای تایید شده می گوید هزار اسرائیلی به دست حماس کشته شده اما اسرائیلی ها  چهل هزار نفر کشته اند، این رقم کشته توسط اسرائیل در عرف بین الملل جنگ بدین معناست که اسرائیل  و شخص نتانیاهو جنایتکار جنگی است. عبدالرحیم گواهی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه و استاد ادیان و عرفان در گفت وگو با کائنات در خصوص مسائل منطقه و خطر گسترش جنگ به خارج از غزه و لبنان با اشاره به واقعیت های میدانی مسائل کنونی گفت: به هر حال نمی توان گفت عوامل گسترش جنگ یا جلوگیری از آتش افروزی در منطقه همگی دست ماست، هر چند جمهوری اسلامی ایران همواره بر این موضوع تاکید دارد که سیاست ما دفاعی است اما در صورت گسترده تر شدن حملات ایران نیز از امنیت ملی خود دفاع می کند.
وی در این باره افزود: آنچه مسلم است منطقه دچار جنگ عمیقی است با این حال دامنه جنگ به اعراب و اسرائیل گسترش نیافته بلکه جنگ همچنان بین اسرائیل و فلسطین است.
وی در این باره افزود: با اینکه از ناحیه جبهه مقاومت در کشورهایی مثل یمن، عراق و لبنان حمایت هایی از غزه صورت گرفته اما اعراب هنوز به دلایل منافع اقتصادی و سیاسی خود یا مباحث  شیعه هراسی تا کنون حمایت جدی از فلسطین به عمل نیاورده اند در حالی که آمریکا، کانادا حتی ژاپن نیز تا حدی از اسرائیل حمایت به عمل آورده اند و بر سیاست ایران هراسی تاکید دارند.
استاد ادیان و عرفان یادآور شد: مساله حائز اهمیت این است که با اینکه در تمام دنیا نزدیک به سه تا چهار میلیون یهودی زندگی می کنند نزدیک به رقم ایرانیان خارج از کشور، با این حال که تعداد یهودیان پراکنده در جهان به اندازه تعداد ایرانی های پراکنده در جهان است اما اکثر یهودی ها طرفدار اسرائیل هستند وبا کمک مالی و تبلیغاتی از این رژیم کودک کش حمایت می کنند بنحوی که می توان گفت عملا آمریکا تحت اختیار یهودیان یا مسیحیان صهیونیست است. به عنوان مثال یکی از مسیحیان صهیونیست آمریکایی، رئیس جمهور فعلی آمریکا یعنی آقای بایدن است.
عبدالرحیم گواهی درخصوص وضعیت پیش روی جنگ و چالش های پیش روی نتانیاهو که منجر به طولانی شدن زمان جنگ در غزه شده گفت: تداوم جنگ در غزه به نفع نتانیاهوست. نتانیاهو در بیست سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده و بعد از طی دو دهه گذشته دراین حوزه تمامی فوت و فن حیله ورزی را آموخته است، بنابراین پایان جنگ برای نتانیاهو باید دستاوردی داشته باشد چرا که پایان این جنگ حیات یا مرگ نتانیاهو را در عرصه سیاسی رقم می زند. وی در این خصوص خاطر نشان کرد: اگر نتانیاهو نتواند وضعیت جنگ غزه را به نفع اسرائیل پایان دهد و به سرانجامی برساند عواقب و روزهای سختی در پیش رود دارد. نتانیاهو می داند شکست خورده جنگ کنونی است اما به هر قیمتی در تلاش است تا جنگ را به نفع اسرائیل تغییر دهد در غیر این صورت نخست وزیری را از دست می دهد.
عبدالرحیم گواهی خاطر نشان کرد: احتمال محاکمه نتانیاهو به دلیل جنایت علیه بشریت و نسل کشی در غزه بسیار زیاد است. نتانیاهو تحت تعقیب دادیگاه های بین المللی است، هر چند دادگاه های بین المللی تحت فشار آمریکا بر این موضوع تاکید کردند حماس آغازگر جنگ بوده لذا متجاوز است اما میزان کشته ها متفاوت از هم است. وی در این خصوص بیان داشت: آمارهای تایید شده می گوید هزار اسرائیلی به دست حماس کشته شده اما اسرائیلی ها  چهل هزار نفر کشته اند، این رقم کشته توسط اسرائیل در عرف بین الملل جنگ بدین معناست که اسرائیل  و شخص نتانیاهو جنایتکار جنگی است لذا نتانیاهو برای فرار از عقوبات آتی به دنبال تداوم و گسترش جنگ است.
وی در این باره گفت: اگر اسرائیل در ماجرای 7 اکتبر توسط حمله حماس لطمه خورده عکس العمل وحشیانه ای که در بمباران ها و کشتار مردم داشته با حمله حماس نسبت معقولی ندارد، چرا که اسرائیل گفته در برابر  یک اسرائیلی صد فلسطینی می کشم. عبدالرحیم گواهی خاطر نشان کرد: چون نتانیاهو ذی نفع است به دنبال گسترش جنگ است لذا باید مراقب بود وضعیت به نفع نتانیاهو و فرار وی از محکومیت و محاکمه ای که در دادگاه های بین المللی در انتظار اوست تمام نشود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه