روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۹ مرداد - شماره 4644

رییس حوزه هنری مازندران:

بزرگترین پردیس سینمایی شمال در ساری احداث می شود


 رییس حوزه هنری مازندران گفت: بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور با نام ایران در هفت طبقه در ساری احداث می‌شود.
مهدی معصومی گرجی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه حوزه هنری در کنار نهادهای فرهنگی دیگر در حال فعالیت است، افزود: این نهاد در جهت حفظ ارزش‌های اسلامی و ارتقای آن تلاش می‌کند. وی با بیان اینکه حوزه هنری نسبت به تولید آثار فاخر اقدام می‌کند و هنرمندان خوبی در این حوزه مشغول فعالیت هستند، تربیت، آموزش و رشد هنرمندان در تراز انقلاب را از جمله اهداف و برنامه‌ها ذکر کرد. وی از تهیه و رونمایی سند زیست بوم استان مازندران خبر داد و سبک زندگی ایرانی اسلامی, فرهنگ علوی, هنر آئینی, فرهنگ علوی و ترویج فرهنگ پهلوانی را از جمله بخش‌های این سند بیان کرد و افزود: انواع آئین‌ها و سبک زندگی ایرانی اسلامی در مازندران وجود دارد و این استان سرزمین علویان و تشیع محسوب می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان مازندران از مازندران به دیار پهلوانان یاد کرد و گفت: این استان در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف دلاوری‌های زیادی را به خرج داده است.
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در قالب‌های مختلف هنری از جمله تهیه فیلم، نمایش، عکس موسیقی و غیره ویژگی‌ها و برجستگی‌های استان مازندران را منعکس کنیم افزود: در این راستا تولیدات مختلف هنری در استان صورت گرفت که پخش ملی نیز شده است.
معصومی گرجی سینما داری و سینماسازی را از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری بیان کرد و گفت: ۸۰ درصد سینمای کشور در اختیار حوزه هنری قرار دارد. وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری تصریح کرد: حوزه هنری تلاش می‌کند در راستای تحقق این ین دغدغه‌ها و فرامین حرکت کنند و استفاده از بخش خصوصی برای رشد و توسعه کشور از جمله نویات رهبری محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه نهضت پردیس‌سازی در کشور شروع شده است، به روزسازی و توسعه سالن‌های سینمایی را از جمله کارها و اقدامات بیان کرد و ادامه داد: در این پردیس‌های سینمایی گالری‌های مختلف، فروشگاه محصولات فرهنگی، کافی شاپ، فروشگاه مواد غذایی و همه امکانات در کنار سینما طراحی شده است.
وی با اشاره به فعالیت سینما سازی گفت: در نوشهر ۴ سالن سینما مدرن با امکانات خوب بهره‌برداری شد و یکی از پرفروش‌ترین سینماهای استان محسوب می‌شود. رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه ساخت پردیس در ساری نیز آغاز شده است افزود: سینمای فرسوده و مستهلک سا ری بر اساس مولدسازی در حال بازسازی و ساخت پردیس است. وی با بیان اینکه سینما ایران قابلیت تبدیل به پردیس را داشت گفت: بزرگترین پردیس منطقه شمال ایران در ۷ طبقه با نام ایران در خیابان مازیار در حال ساخت است. معصومی با اظهار اینکه ساخت پردیس سینمایی ایران یک ماه دیگر آغاز می‌شود گفت: ساخت این پردیس ۳ سال زمان می‌برد و این پردیس شامل گالری ۷ سالن سینما، استودیو فروشگاه محصولات فرهنگی فروشگاه‌های مواد غذایی و غیره خواهد بود و در آن به انواع ساقه‌ها توجه شده است.

بیش از چهارهزار تن کالا از گمرک گناوه صادر شد
 سرپرست اداره کل گمرک گناوه گفت : در سه ماه اول سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ تن کالا طی ۱۱ فقره کوتاژ از گمرک گناوه صادر شد.
ایمان زند در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل درباره میزان صادرات در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ اضافه‌کرد: در این مدت، این میزان کالا، طی ۱۱ فقره کوتاژ از گمرک گناوه به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شد که ارزشی بیش از یک میلیون و ۳۳۵ هزار دلار داشت.
وی افزود: میزان صادرات سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۸ درصد و از لحاظ دلاری ۷۱ درصد افزایش نشان می دهد.
این مقام مسئول تصریح کرد : شیشه ، آینه ساختمانی و كاه حبوبات از عمده کالاهای صادراتی از گمرک این بندر به کشورهای حوزه خلیج فارس است.
سرپرست گمرک گناوه در مورد ترانزیت کالا از بندر گناوه، گفت: میزان ترانزیت مبدأ خارجی در سه ماهه اول امسال به وزن تقریبی ۱۵ تن بوده است که از نظر دلاری ۲۵ هزارو ۲۰۰ دلار ارزش داشته است . ایمان زند اضافه‌کرد: عمده کالاهای ترانزیت شده در مبدأ خارجی شامل گریس پمپ بوده، که به مقصد مناطق آزاد ارسال شده است و ترانزیت مقصد داخلی در این مدت به وزن ۱۸ تن و ارزش دلاری بیش از ۵۵ هزاردلار بوده است. وی خاطرنشان‌کرد: دستگاه بسته‌بندی قوطی و شیشه، پمپ، شیر هیدرولیک و فیلتر و پمپ متعلقات از عمده کالاهای ترانزیت مقصد داخلی در این مدت و از مبدأ بازرگان و پلدشت بوده است.
*افزایش ۲۶ درصدی واردات کالا به گمرک گناوه*
سرپرست گمرک گناوه گفت: در سه ماه اول سال‌جاری، شش هزار و ۳۹۶تن کالا به ارزش بیست و چهار میلیون و ۸۵۳ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۲۶ درصد و از نظر دلاری ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. ایمان زند اضافه‌کرد: لوازم یدکی، لاستیک کامیون، و باطری قلمی از عمده کالاهای وارداتی بوده است. وی تصریح‌کرد: درآمد سه ماهه گمرک این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش و نزدیک به یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بوده است

نخستین المپیاد ملی هنر در بخش استان بوشهر با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد
 نخستین المپیاد ملی هنر در بخش استان بوشهر در بخش های مختلف با حضور مدیرکل فرهنگ استان و معاون هنری با معرفی برترین ها در رشته های مختلف به کار خود پایان داد.
عبدالرحیم افروغ در آیین اختتامیه نخستین دوره المپیاد هنر در استان بوشهر، اظهار داشت: یکی از برنامه های دولت سیزدهم مردمی کردن کارها بود.
وی همگانی کردن آموزش هنر را از برنامه های مهم دولت سیزدهم دانست و افزود: وقتی افراد جامعه بویژه فرزندان ما با مولفه های هنر نمایش و هنرهای تجسمی آشنا شوند، بهتر می توانند آن را قضاوت و ارزیابی کنند. افروغ بیان کرد: نقش دستگاه های متولی در ارتقا سطح آگاهی جامعه نسبت به مسیله هنر  مهم است و اگر این اتفاق رخ دهد، افراد می توانند مولفه های رشد طی کنند. وی با بیان اینکه انعکاس خبر معرفی نفرات برتر این جشنواره در خبرگزاری ها باعث ارتقا سطح کیفی کار سایر آموزشگاه های هنری خواهد شد، افزود: دولت سیزدهم بسیاری از مسایل و مشکلاتی که بر زمین مانده بود بویژه در حوزه هنر گره گشایی کرد.در ادامه معصومه عباسی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: یکی از اهداف برگزاری این المپیاد ارایه آثار بصورت گروهی بود.وی با بیان اینکه امکان انتخاب اثار برتر در تمامی رشته ها نبود، افزود:آثار منتخب  در بخش های نقاشی، خوشنویسی و موسیقی ایرانی قابلیت رقابت در سطح ملی را داشتند  که برای شرکت در مرحله کشوری به تهران ارسال شده است.
در اولین المپیاد آموزش هنر در استان بوشهر در بخش تجسمی:
 آموزشگاه خط خطی
(تارا طلعتیان، مرضیه گچی زاده و نغمه آبادی)
در بخش خوشنویسی:
 آموزشگاه خانه گرافیک
( الهام قنبری، مرجان آبشرینی و پروین پور خزایی)
در بخش موسیقی:
 آموزشگاه مهر آهنگ
 احمد وفا، ارشیا وفا، مهدی کره بندی، آرسام حسین زاده و پارسا شیدایی)
 و در بخش نمایش:
 نیز آموزشگاه بداهه
برتر شناخته شده و به مرحله کشوری راه یافتند.

بازدید مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان از روند اردوی تیم ملی تیراندازی ناشنوایان
  به همراه معاون اداره کل ورزش و جوانان استان از روند تمرینات  اردوی تیم ملی تیراندازی ناشنوایان انجام شددر این رویداد علی طالبی  ضمن بازدید از روند تمرینات اردوی  تیم ملی تیراندازی ،برای این ملی پوشان آرزوی موفقیت و سربلندی داشت .شایان به ذکر است: در این  اردوی تیم ملی تیراندازی ناشنوایان سه تن از بانوان استان گلستان حضور دارند که  به مدت یک هفته با هدایت مربی برجسته سرکار خانم رویا قنادان  در محل سالن ورزشی شهید گرزین شرکت گاز استان گلستان مشغول به تمرین  هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه