روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۹ مرداد - شماره 4644

پالایش نفت تبریز عضو جدید صنعت سبز ایران؛

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیاردی پالایش نفت تبریز جواب داد

  لیلا پاشائی : مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از خروج نام این شرکت از فهرست صنایع آلاینده خبر داد و گفت: بهینه سازی مستمر فرآیندها و فرآورده‌ها به اخذ تائیدیه رفع آلایندگی از سازمان محیط زیست منجر شده است.
غلامرضا باقری دیزج با اعلام این خبر اظهار کرد: بر این اساس پالایش نفت تبریز از مهرماه سال گذشته به عنوان عضو جدید صنایع سبز ایران محسوب می شود. وی افزود: این توفیق بزرگ در حالی حاصل شد که تا پیش از این جرایم سالانه ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومانی بابت آلایندگی به مجموعه تحمیل می شد. باقری دیزج، توجه به رویکرد مهم مسئولیت های اجتماعی در حوزه زیست محیطی را از اولویت های پالایش نفت تبریز برای رفع آلایندگی عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در این مسیر جواب داد و پالایش نفت تبریز راه و هزینه ۲۵ ساله آینده را مدیریت کرد تا سازمان محیط زیست نیز بر عملکرد ما مهر تائید بزند.
وی، بها دادن به نیروهای داخلی و سرمایه های کار و متخصصان ایرانی را متضمن تحولات و اقدامات صورت گرفته در شرکت پالایش نفت تبریز عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در قالب ۷۰ پروژه تخصیص اعتبار و هزینه شده است به همین منظور نیز با شرکت های دانش بنیان و چهار دانشگاه معتبر کشور قرارداد داریم.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده ای از خوراک پتروشیمی تبریز را تامین و در کنار آن طرح های اقتصادی شایان توجهی را نیز پیگیری می کنیم.
باقری دیزج، افزایش میزان سهام پالایش نفت تبریز از باقیمانده سهم خود در پتروشیمی این کلانشهر را، برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ در قالب پتروپالایش حایز اهمیت برشمرد و گفت: هم اکنون ۴۸/۵ درصد سهام پتروشیمی تبریز را در اختیار داریم و در صدد هستیم مطابق فرآیندهای کارشناسی ۳/۸ درصد دیگر از سهام این مجموعه را نیز در راستای پتروپالایش شدن، خریداری کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه