روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ سه شنبه ۹ مرداد - شماره 4644

به ازای هر سهم ۱۶۸۰ ریال سود؛

تخصیص ۶۰ درصد از سود خالص به سهامداران شرکت پالایش نفت تبریز

سود انباشته شرکت پالایش نفت تبریز باز هم شارژ شد


 لیلا پاشائی : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت تبریز برگزار شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت تبریز برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۸۵ درصد از سهامداران در مجتمع رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار شد.
در نتیجه برگزاری این مجمع و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، ۶۰ درصد از سود خالص سال مالی ۱۴۰۲ بین سهامداران تقسیم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در ابتدای جلسه مجمع، گزارشی از طرف هیات‌ مدیره در رابطه با معرفی شرکت، عملکرد پالایش نفت تبریز در سال ۱۴۰۲، راهبردها برای رشد و ارتقا مجموعه پالایش نفت تبریز و نیز پروژه های در دست اجرا ارائه داد.
غلامرضا باقری دیزج تغییر نرخ تسعیر ارز، کاهش قیمت نفت خام و اورهال یک ماهه این مجموعه را از دلایل کاهش سود
پالایش نفت تبریز نسبت به سال مالی قبل عنوان کرد.
باقری دیزج همچنین سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح جامع کاهش نفت کوره و افزایش تولید فرآورده های با ارزش پالایش نفت تبریز را ۱۷۰۰ میلیون یورو معادل ۶۸۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای شروع طرح می باشد که ۳۴۰ میلیون یورو معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است. لازم به ذکر است متعاقب تصمیمات متخذه مجمع مقرر گردید از سود قابل تقسیم به مبلغ ۸۳۶۹۱ میلیارد ریال ( با توجه به الزامات قانونی تبصره ذیل ماده ۴۵ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اختصاص ۴۰ درصد سود خالص شرکت های پالایشی به حساب اندوخته سرمایه های مخصوص اجرای طرح های کیفی سازی و توسعه زنجیره پایین دستی ) مبلغ ۳۳۱۷۲ میلیارد ریال معادل ۴۰ درصد سود خالص شرکت به سرفصل سایر اندوخته ها تخصیص و مبلغ ۵۰۴۰۰ میلیارد ریال ( به ازای هر سهم ۱۶۸۰ ریال ) به صورت خالص به عنوان سود سهام با رعایت مفاد اصلاحیه قانون تجارت، بین سهامداران تقسیم و باقی مانده به حساب سود انباشته منتقل شود.
در بخش بعدی این جلسه طی ارائه‌‌‌ گزارشی از حسابرسی مستقل و بازرسی‌‌‌های قانونی در خصوص صورت‌های مالی، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و صورت جریان‌‌‌های نقدی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. همچنین روزنامه‌‌‌های رسمی شرکت در این مجمع معرفی شدند. در این مجمع اعتبار اختصاص یافته برای مسئولیت های اجتماعی نیز با ۵۰ میلیارد ریال افزایش به ۱۵۰ میلیارد در سال مالی جاری رسید. در پایان این جلسه نیز در خصوص ترکیب هیئت مدیره حقوقی شرکت رای گیری شد که با تصمیم سهامداران، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت‌ سرمايه گذاری سهام عدالت استان زنجان، سرمایه‌گذاری هامون سپاهان، خدمات مديريت هامون سپاهان، بازرگانی و تجارت هامون سپاهان به عنوان اعضاء هیئت مدیره پالایش نفت تبریز انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه