روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ سه شنبه ۹ مرداد - شماره 4644

عرضه غیرحضوری ارز اربعین در همه بانک‌ها


 زائران اربعین می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری، از طریق مراجعه غیرحضوری در قالب پیام رسان و برنامه‌های معرفی شده از سوی بانک‌های عامل، ارز مورد نیاز خود را خریداری و تهیه کنند.
به گزارش کائنات، فروش ارز اربعین برای زائران بالای پنج سال آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد و زائران اربعین می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق را با نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران دریافت کنند.
هفت بانک ملی، ملت، تجارت، سپه، پارسیان، صادرات و پست بانک به عنوان بانک‌های عامل فروش ارز اربعین معرفی شده‌ و ۳۱۶۸ شعبه و باجه از سوی بانک‌های عامل به زائران خدامت ارز اربعین ارائه می‌دهند. در این راستا، بانک ملی با ۳۰۲ شعبه، پست بانک با ۲۰۰۸ شعبه و باجه، بانک ملت با ۲۸۰ شعبه، بانک صادرات با ۲۲۱ شعبه، بانک سپه با ۱۸۹ شعبه، بانک تجارت با ۱۰۶ و بانک پارسیان با ۶۳ شعبه در سراسر کشور، آماده ارائه خدمات مربوط به فروش و عرضه ارز اربعین به زائران هستند. برای دریافت ارز اربعین، داشتن کد رهگیری سامانه سماح، گذرنامه و اصل کارت ملی الزامی است و کد رهگیری در سامانه سماح، پس از طی شدن فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح، فعال می‌شود.
به منظور تسهیل در دریافت ارز اربعین برای زائران، سرپرستان خانوار می‌توانند برای خرید ارز اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب بانک‌های عامل فروش این ارز مراجعه و ارز خود را خریداری کنند. به عبارتی، عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع بوده و سرپرست خانوار می‌تواند با کارت‌بانکی خود نسبت به خرید ارز برای اعضای خانواده خود اقدام کند.
*امکان عرضه غیر حضوری ارز فراهم است
با این حال، هفت بانک عامل فوق به منظور تسهیل در فرایند دریافت و خرید ارز مورد نیاز زائران در اربعین، بستر و سازوکار فروش غیر حضوری ارز را برای همه زائران واجد شرایط که ثبت نام خود را انجام داده‌اند، فراهم ساخته است.
براین اساس، بانک ملی ایران و پست بانک از طریق بستر پیام‌رسان «بله»، بانک سپه از طریق بستر پیام‌رسان «روبیکا»، بانک صادرات از طریق اپلیکیشن «سیپنو» به نشانی https://sepino.bsi.ir/، بانک پارسیان از طریق پیام رسان «آیگپ»، بانک تجارت از طریق سامانه الکترونیک بانک تجارت و بانک ملت از طریق پیشخوان الکترونیک بانک ملت، خدمات فروش غیر حضوری ارز را به زائران اربعین ۱۴۰۳ ارائه و متقاضیان دریافت غیر حضوری ارز می‌توانند از طریق بسترهای ارائه شده، مراحل ثبت نام و دریافت ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.
در پایان باید اشاره داشت، فروش ارز ذیل سرفصل فوق (اربعین)، هیچ محدودیتی برای دریافت سهمیه سالانه ارز مسافراتی ایجاد نمی‌کند.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون:
پاسخ به سامانه‌های قضایی
 باید در سریع‌ترین زمان داده شود
  مدیر عامل بانک توسعه تعاون درپنجاه و هشتمین جلسه شورای معاونین اعلام کرد: پاسخ به سامانه های نظارتی و قضایی باید در سریع ترین زمان ممکن داده شود.
به گزارش کائنات، بانک محمد شیخ حسینی افزود: راه اندازی سامانه های نظارتی همچون «سرآمد» و «سیاق» از سوی بانک مرکزی موجب بالا رفتن ضریب امنیت در عملیات بانکی و مقابله با انحرافات در فرآیند ها شده است. وی ادامه داد: بانک توسعه تعاون یکی از بانک های با عملکرد خوب در تعامل با بانک مرکزی در حوزه فناوری و نظارتی و سامانه های طراحی شده از سوی این نهاد است اما باید جزو پنج بانک برتر در این بخش باشیم.
شیخ حسینی بیان کرد: نیاز است در گام اول محدودیت ها و تجهیزات مورد نیاز برای ارتقای عملکرد مرکز تماس شناسایی وسپس با تمام توان وارد عمل شد.
این مقام ارشد بانکی در بخش دیگری از سخنان خود به مجوز راه اندازی شرکت تامین سرمایه برای بانک توسعه تعاون از سوی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: شرکت تامین سرمایه به عنوان یکی از بازوهای بانک می تواند به توسعه عملکرد و نفوذ بانک کمک موثری کند. وی بیان کرد: بخشی از وظایف بانک در حوزه سرمایه گذاری را می توان بر دوش این شرکت گذاشت.
همچنین تمرکز اصلی شرکت تامین سرمایه بانک توسعه تعاون بر بخش تعاون و اقتصاد تعاونی قرار دارد. شیخ حسینی همچنین با اشاره به موضوع تعدیل وثایق در محاسبه کفایت سرمایه نیز گفت: در این بخش می توان از توانمندی های شرکت «سمات» برای راه اندازی سامانه محاسبه تعدیل وثایق استفاده کرد. وی افزود: در یک برنامه کوتاه مدت باید به این سمت برویم که در ترکیب وثایق، اوراق بهادار سهم و وزن بیشتری داشته باشند.

بانک ایران زمین هشدار داد؛
مراقب تماس ها و پیامک های جعلی باشید
  بانک ایران زمین با صدور اطلاعیه ای به مشتریان خود در خصوص سوء استفاده سودجویان از حساب های مشتریان نظام بانکی از طریق ارسال پیامک های جعلی و بعضاً تماس تلفنی هشدار داد. به گزارش کائنات، متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:
مشتری گرامی؛ افراد سودجو با ارسال پیامک های جعلی و بعضاً از طریق تماس تلفنی تلاش در سوء استفاده از حساب های مشتریان نظام بانکی را دارند.
در چند روز گذشته برخی از سودجویان در ساعات غیر کاری و ایام تعطیل که دسترسی به حساب بانکی محدود تر است با مشتریان تماس گرفته و از آنان جهت واریز هدایا درخواست رمز پویا حساب بانکی آنان را کرده و نهایتاً منجر به برداشت از حساب مشتری شده است.
توجه داشته باشید تحت هیچ شرایطی به تماس های مشکوک و بعد از ساعات اداری و ایام تعطیل پاسخ نداده و اطلاعات حساب بانکی و رمز حساب خود را به هیچ شخصی اعلام نکنید.
در صورت مشاهده تماس یا پیامک مشکوک مراتب را در اسرع وقت با مرکز ارتباط با مشتریان بانک به شماره ۰۲۱۲۴۸۰۹ در میان بگذارید.

در مجمع عمومی عادی سالیانه؛
صورت های مالی بانک سپه تصویب شد
 مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه منتهی به دوره مالی ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ به ریاست سید‌احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار و صورت های مالی این بانک تصویب شد.
به گزارش کائنات، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور تمامی اعضای مجمع برگزار شد.   در ابتدای جلسه، آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه گزارشی از فعالیت ها و عملکرد بانک در دوره مالی منتهی به پایان سال ۱۴۰۲ ارائه کرد. در ادامه، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی قرائت شد و براساس گزارش ارائه شده توسط حسابرس مستقل، وضعیت و عملکرد صورت‌های مالی بانک، نشان می دهد که عملکرد بانک سپه از شفافیت و انضباط مالی مناسبی برخوردار بوده و در همین راستا، صورت های مالی منتهی به سال ۱۴۰۲ بانک سپه به تصویب مجمع عمومی سالیانه رسید.

طی 4 ماهه نخست امسال صورت گرفت؛
افزایش یک درصدی پرداخت خسارت توسط بیمه پاسارگاد
 بیمه پاسارگاد در 4 ماهه منتهی به تیر ماه 1403 حدود 5637 هزار میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادره داشت. به گزارش کائنات، بیمه پاسارگاد در چهار ماهه منتهی به تیر ماه 1403 حدود 5637 هزار میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادر کرد.
درآمد حق بیمه چهار ماهه نسبت به دوره مشابه قبل 37 درصد رشد داشته است. درآمد حق بیمه تیر ماه نیز به 1332 میلیارد تومان رسید. بیشترین سهم درآمد چهار ماهه، مربوط به رشته زندگی اندوخته دار به مبلغ 2080 میلیارد تومان بوده است. شرکت در این مدت حدود 1790 میلیارد تومان نیز پرداخت خسارت داشته است و نسبت خسارت 4 ماهه با 1 درصد افزایش به 32 درصد رسید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه