روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ سه شنبه ۹ مرداد - شماره 4644

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد؛

مالیات ۶۰۰۰ میلیارد تومانی برای ۱۸۸ هزار خانه گران ‏قیمت


 مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برای حدود ۱۸۸ هزار واحد مسکونی گران ‏قیمت شناسایی شده در سه سال گذشته، ۶۰۰۰ میلیارد تومان مالیات تعیین شده و مطالبات آنها درحال انجام است.
جهانگیر رحیمی در خصوص اقدامات سازمان مالیاتی کشور در حوزه خانه‌های گران ‏قیمت که از سال ۱۴۰۰ مصوب و عملیاتی شده است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ هزار و ۳۳۳ واحد مسکونی، سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۵ هزار و ۵۰۹ واحد مسکونی گران‏قیمت مشمول مطالبه مالیات شده‌اند.
وی در رابطه با مجموع واحدهای مسکونی گران‏قیمت که طی سه سال اخیر شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: ۱۸۸ هزار و ۳۴۴ واحد طی سه سال گذشته شناسایی شده اند که از این تعداد ۶۰۰۰ میلیارد تومان مالیات تعیین و مطالبات آنها صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: براساس آمار منتشره تا کنون از ۶۰۰۰ میلیارد تومان مالیات مطالبه شده از واحدهای مسکونی گران قیمت، حدود ۱۳۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

از ابتدای سال تاکنون؛
۲۲.۹ میلیارد دلار ارز مورد نیاز واردات تامین شد
 از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۲ میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.
به گزارش کائنات، براساس اعلام بانک مرکزی، از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۲ میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار ارز برای واردات تامین شده است. در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو پنج میلیارد و ۱۵۳ میلیون دلار، ‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون دلار و برای خدمات ۴۱۸ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات پنج میلیارد ۸۵ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.
بر اساس این گزارش، بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی چهار میلیارد و ۶۹ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۸۴ میلیون دلار و در مجموع ۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر، تخصیص داده است.
همچنین، تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۶۵۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۶۴۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۴۱ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۹۴۶ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۶۲۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار، ۱۸۷، ۸۳۷، ۸۹۲ و ۳۸ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا کنون دریافت کرده‌اند.
علاوه بر این گروه ها، شش میلیارد و ۳۵۵ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۹۹۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

سخنگوی مرکز مبادله خبر داد؛
از سرگیری حراج‌ شمش طلا
و سکه از هفته آینده
 سخنگوی مرکز مبادله گفت: چهلمین جلسه حراج شمش طلا از روز یکشنبه و حراج سکه از روز دوشنبه هفته آینده مطابق روال سابق از سرگرفته‌ می‌شود.
به گزارش کائنات، اصغر بالسینی با اشاره محدودیت‌های به وجود آمده در هفته جاری و لغو جلسات حراج شمش و سکه طلا گفت: در هفته جاری به علت محدودیت ساعت کاری و متعاقب آن تعطیلی ادارات دولتی و شبکه بانکی کشور در روزهای شنبه و یک‌شنبه ششم و هفتم مرداد ماه، برگزاری جلسات حراج شمش و سکه طلا از هفته آینده مطابق روال سابق برگزار می‌شود.
وی افزود: چهلمین جلسه حراج شمش طلا روز یکشنبه (۱۴ مردادماه) و پانزدهمین جلسه حراج سکه روز دوشنبه (۱۵ مرداد ماه) در تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود.
گفتنی است؛ طی ۳۹ جلسه حراج شمش در مرکز مبادله ارز و طلا، ۷ تن شمش به ارزش بیش از ۳۰ همت (هزار میلیارد تومان) معامله و خریداری شده است.
همچنین طی ۱۴ جلسه حراج سکه در این مرکز در مجموع ۲۷۹ هزار قطعه ربع، نیم و تمام سکه به متقاضیان تخصیص داده شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه