روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۳ دوشنبه ۸ مرداد - شماره 4643

هدف از سفر به چهارمحال و بختیاری، رفع مسائل و مشکلات حوزه‌های قضایی استان است


  رئیس قوه قضاییه گفت: در جلساتی که در مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان خواهیم داشت، باید بتوان مسائل و موضوعات حوزه‌های قضایی را از نزدیک مشاهده و موضوعاتی که مربوط به حوزه‌های قضایی بوده حتی الامکان در جهت رفع آنها اقدام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌ودومین سفر استانی خود در بدو ورود به فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در این ایام حزن آل‌الله و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان توفیق پیدا کردیم که در استان چهارمحال و بختیاری که دیار دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت است حضور پیدا کنیم.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهداف سفر هیأت عالی قضایی به این استان، افزود: در جلساتی که در مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان خواهیم داشت، می‌توان مسائل و موضوعات حوزه‌های قضایی را از نزدیک مشاهده و موضوعاتی که مربوط به حوزه‌های قضایی بوده حتی الامکان در جهت رفع آنها اقدام شود، همچنین آن دسته از مسائل استان که مستقیماً مربوط به قوه قضاییه نیست را در مرکز به دولت و مجلس منتقل خواهیم کرد. وی بیان کرد: در جلسه شورای اداری که استاندار و همه مسئولان استان حضور دارند مسائل استان در آن جلسه بررسی خواهد شد، البته همکاران من نشستی با مردم، با حوزه‌های قضایی و با مسئولان دارند که در آخرین ساعات سفر و پس از احصاء مسائل استان، جمع‌بندی‌ها انجام خواهد شد، تاکید ما این است که اکنون بیان نکنیم چه می‌خواهیم انجام دهیم بلکه پس از جمع‌بندی اعلام کنیم که چه کارهایی برای رفع مسائل استان انجام دادیم.

جلسه هماهنگی تامین مسکن محرومین
 استان گلستان برگزار شد
 جلسه تامین مسکن محرومین گلستان به منظور تسریع، احداث و تکمیل ‏پروژه های مسکن محرومین استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مسئول بسیج سازندگی و مدیرکل بهزیستی و سایر دستگاه های مرتبط استانی برگزار شد‎.‎در ابتدا مدیرکل بهزیستی گلستان گزارشی از عملکرد حوزه مسکن مددجویی بهزیستی استان ارائه و بر ‏رفع مشکلات معلولین در پرداخت آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن پرداخت‎.وی افزود: تأمین مسکن برای اقشار محروم و کم درآمد و حتی بی سرپرستان که منابع مالی مناسبی جهت تهیه و یا ساخت مسکن ‏ندارند را از مشکلات اصلی مددجویان بهزیستی عنوان و همکاری و مشارکت همه دستگاهای ذیربط ، مسئولین شهرستانی ، بهره گیری ‏از ظرفیت و مشارکت خیّرین دراین امر خدا پسندانه را خواستار شد.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در سخنانی به حمایت همه جانبه دولت و دستگاه ‏های اجرایی مختلف در استان از این حوزه اشاره کرد و گفت: هدف ما از ساخت مسکن برای ‏جامعه هدف بهزیستی توانمندسازی آنها می باشد.وی تعامل و همکاری همه دستگاه های اجرایی در زمینه تأمین مسکن محرومین و حل مشکل این قشر در جامعه را امری ضروری ‏دانست و بیان داشت: باید افرادی که استطاعت مالی مناسبی ندارند از این فرصت استفاده کرده و از وام های کم بهره و همچنین کمک ‏های بلاعوضی که سازمان بهزیستی و سایر ارگانهای حمایتی مانند کمیته امداد و … دارند بهره مند شوند‎.سید مهدی مهیائی ادامه داد: رسیدگی به محرومین و مستضعفین، توسعه عدالت اجتماعی، بستر سازی برای سازندگی کشور از جمله نکات اساسی ‏است که گستره این ماموریت از جانب امام راحل بر عهده این نهاد مقدس گذاشته شده است‎.وی گفت: نهادهای حمایتی به عنوان دستگاه های خدمات رسان و مؤثر در حمایت از اقشار محروم و کم درآمد جامعه، منشاء خدمات و ‏برکات فراوانى بوده اند و دولت تلاش می کند در زمینه تامین مسکن محرومین گام های مطلوبتری برداشته شود‎.

دوره آموزش اطفاء حریق برای کارکنان شهرداری گرگان برگزار شد
   موسی الرضا صفری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت : در این دوره آموزشی دو ساعته که با دعوت از کارشناسان آتش نشانی و کارکنان شهرداری گرگان برگزار شد و در این دوره کارشناسان آموزش توضیحات لازم و مقدماتی در خصوص آشنایی با ماموریتهای سازمان آتش نشانی، آشنایی با انواع آتش، انواع خاموش کننده ها و شیوه اطفای حریق را ارائه نمودند.وی تصریح نمود : این دوره آموزشی به منظور حفظ آمادگی در مواجهه با حوادث مربوط به آتش سوزی و همچنین افزایش آگاهی ها و مهارتهای عمومی کارکنان با کلیات مفاهیم ایمنی و آتش نشانی و فراگیری راهکارهای جلوگیری از توسعه حریق و کنترل آن برگزار شد و در پایان آموزش تئوری تعدادی از کارکنان شرکت کننده به صورت عملی، نحوه کار با کپسول های آتش نشانی و اطفاء حریق را اجراء کردند .

جلسه تبیین دلالت های شیوه نامه اجرایی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار گردید
  جلسه تبیین دلالت های شیوه نامه اجرایی مدیریت برنامه درسی در « انتخاب استاد نمونه آموزشی ، گفتمان ارتقاء و ترفیع اعضاء محترم هیات علمی دانشگاه و .... برگزار گردید. جلسه واحد  برنامه ریزی درسی و آموزش پاسخگو با مدیریت امور هیأت علمی،دبیر کمیته ترفیع امور هیئت علمی دانشگاه و دبیر هیئت ممیزه، در راستای عملیاتی نمودن دلالت های شیوه نامه اجرایی مدیریت برنامه درسی، در بخش هایی از گفتمان «انتخاب استاد نمونه آموزشی، ارتقاء و ترفیع و همچنین ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی اعضاء محترم هیئت علمی دانشگاه» .در اتاق جلسات EDC برگزار شد.در این جلسه مقرر گردید : مدعوین محترم ، دلالت های مد نظر در شیوه نامه پیشگفت را ، در مندرجات سه گانه فوق الذکر ، صراحتاٌ مد نظر قرار دهند.

مدیر نیروگاه اعلام کرد
استفاده از حداکثر توان تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان
 محمد حیدریان- مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از استفاده حداکثری از توان تولید برق در این مجموعه خبر داد.
حامد اسماعیلی اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان ۱۴۳۴ مگاوات ظرفیت اسمی دارد که با سوخت اصلی گاز طبیعی و سوخت پشتیبان گازوئیل فعالیت می‌کند. وی با بیان اینکه اکنون در پیک مصرف برق قرار داریم، گفت: درحال حاضر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ۱۲۰۰ مگاوات تولید برق لحظه‌ای درحال تامین برق مشترکان است. وی افزود: ۶ واحد گازی هرکدام به صورت اسمی ۱۵۹ مگاوات و سه واحد بخار نیز هرکدام به صورت اسمی ۱۶۰ مگاوات برق تولید می‌کنند. اسماعیلی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هم‌اکنون به عنوان بزرگترین نیروگاه شمال شرق کشور، دو درصد برق کشور را تامین می‌کند.
به گفته وی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان طی ۲۴ ساعت حدود ۲۸ هزار و ۸۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان اظهار کرد: این نیروگاه چهار برابر نیاز استان خراسان شمالی برق تولید می‌کند و راندمان آن نسبت به پیک مصرف برق در سال گذشته ۰.۱ درصد و تولید ناخالص آن بیش از پنج درصد افزایش یافته است.
وی در پاسخ به این پرسش که در تعطیلی‌های روزهای اخیر که توسط دولت اعلام می‌شود آیا پرسنل نیروگاه تعطیل می‌شوند، پاسخ داد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان برق در شمال شرق کشور همیشه در حال فعالیت است و نیروهای آن نیز صورت شبانه روزی در شیفت‌های مختلف در آن مشغول به کار هستند و این تعطیلی شامل پرسنل عملیاتی آن نمی‌شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه