روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ دوشنبه ۸ مرداد - شماره 4643

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد؛

کاهش سن صندوق تامین‌اجتماعی از ۴۱ به ۳۹ سال


  مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اگر به دنبال ارتقای رفاه و تحقق عدالت و جبران نابرابری‌ها در جامعه هستیم، همه باید به‌صورت هماهنگ در قالب سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب عمل کنیم؛ چه در این سیاست‌ها علاوه بر این‌که راهبردهای کلان حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی مطرح می‌شود، چالش‌های این حوزه نیز به‌صورت نقطه‌زنی شناسایی شده و علاوه بر این راهکارهای مواجهه با این چالش‌ها نیز احصاء شده است. بنابراین سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی این امر باید همه اقدامات خود را با تأمل در این سیاست‌ها سامان دهند. میرهاشم موسوی در همایش برنامه تحقق سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی و آیین اختتامیه چهارمین دوره رویداد جمع‌سپاری سازمان تأمین‌اجتماعی با عنوان «جمعینو”، ضمن تقدیر از برگزاری این رویداد مهم، سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی رهبر معظم انقلاب را منشور عملیاتی سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم برشمرد و گفت: تا امروز همه اقداماتی که ما در این دولت با هدایت‌های راهبردی و حمایت رئیس‌جمهور شهید داشتیم، عمدتاً مبتنی بر این سیاست‌ها بود و اگر هم نقصی به‌وجود آمده، ناشی از اهمال یا اشتباه در مقام اجرا اتفاق افتاده است.
موسوی در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و گرامی‌داشت یاد و نام شهدای خدمت خصوصاً رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید ما تا پای جان برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کرد و امیدواریم که ما نیز بتوانیم راه این شهید عزیز را که مدتی کوتاه در حوزه‌های مختلف حکمرانی اقدامات تحولی را رقم زد، ادامه دهیم. وی افزود: وقتی سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در فروردین ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، شهید جمهور عزیز ما بلافاصله دستور دادند که برنامه جامع این سیاست‌ها در قالب لایحه تهیه شود و از همان لحظه همه ارکان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خصوصاً سازمان تأمین‌اجتماعی تلاش کردند تا این لایحه آماده شده و به مجلس ارائه شود.
موسوی در ادامه با اشاره به اهمیت سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی، تصریح کرد: اگر به دنبال ارتقای رفاه و تحقق عدالت و جبران نابرابری‌ها در جامعه هستیم، همه باید به‌صورت هماهنگ در قالب سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبری عزیز انقلاب عمل کنیم. در این سیاست‌ها علاوه بر این‌که راهبردهای کلان حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی مطرح می‌شود، چالش‌های این حوزه نیز به‌صورت نقطه‌زنی شناسایی شده و علاوه بر این راهکارهای مواجهه با این چالش‌ها نیز احصاء شده است. بنابراین سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی این امر باید همه اقدامات خود را با تأمل در این سیاست‌ها سامان دهند. مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که در دولت مردمی سیزدهم اراده بر این بود که سیاست‌های کلی منشور عملیاتی ما در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی باشد، اظهار داشت: تا امروز همه اقداماتی که ما در این دولت با هدایت‌های راهبردی و حمایت رئیس‌جمهور شهید داشتیم، عمدتاً مبتنی بر این سیاست‌ها بود و اگر هم نقصی به وجود آمده یا اشکالی وجود داشته، در مقام اجرا اتفاق افتاده است. موسوی با اشاره به برخی از مهم‌ترین اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم، اظهار کرد: اگر تسویه بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی به نظام بانکی و تأدیه بدهی ۲۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره کوتاه آیت‌الله شهید رئیسی رقم خورد و اگر امروز بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان ایفای تعهدات ماهانه سازمان بدون یک ریال استقراض بانکی انجام می‌شود، به این معنی است که ما توانسته‌ایم به بخشی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم و در ادامه نیز باید تلاش کنیم که همه این سیاست‌ها به طور کامل در سازمان تأمین‌اجتماعی اجرا شود. وی افزود: آخرین اقدام این دولت در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی این بود که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کرد. توسعه پوشش بیمه‌ای با اضافه شدن بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و کاهش سن صندوق از ۴۱ به ۳۹ سال در دولت آیت‌الله شهید رئیسی، امید را به سازمان تزریق کرد. اگر این مسیر در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری معظم انقلاب به طور کامل جامه عمل بپوشد، آینده بسیار بهتری را در همه حوزه‌ها شاهد خواهیم بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه