روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۳ دوشنبه ۸ مرداد - شماره 4643

کائنات گزارش می‌دهد؛

شیوع سرطان کودکان در ایران کم است اما پیامدهای روانی و اجتماعی آن زیاد


  به گفته متخصصان، گرچه شیوع سرطان کودکان در ایران کم است اما پیامدهای روانی، اجتماعی و اقتصادی آن بیشتر از سرطان بزرگسالان است و ظرفیت‌های بیمارستان محک برای پیشرفت علم و روش‌های درمانی قابل توجه است.
به گزارش کائنات، مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک در بیش از سه دهه فعالیت، بـا بهره‌گیری از کمک‌های انسان‌دوستانه مردم نیکوکار و همراهی مدیران نیک‌اندیش و تلاش پیگیر نیروهای داوطلب و موظف خود، به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه‌های امور خیریه، درمان و تحقیقات سرطان کودکان در ایران دست یافته است و به یکی از قطب‌های درمان در خاورمیانه تبدیل شده است. برگزاری کنگره‌های علمی مانند «کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق)» از جمله اقدامات مهم محک برای بررسی برنامه‌های درمانی سرطان کودکان است. حضور متخصصان داخلی برجسته در محک و ارتباط با سایر متخصصان بین‌المللی اثرگذاری درمان کودکان مبتلا به سرطان را در محک افزایش داده است.
دکتر ماندانا تسبیحی فوق تخصص خون و سرطان کودکان (انکولوژی) با اشاره به ظرفیت‌های علمی مؤسسه محک و با بیان اینکه رسالت اصلی محک کمک به کودکان مبتلا به سرطان است، گفت: محک از ابتدای تأسیس تاکنون به تدریج با توسعه فضای فیزیکی، پیشرفت علم و روش‌های درمانی به ظرفیت خوبی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان رسیده است. از سوی دیگر تلاش می‌شود خدمات درمانی با بالاترین سطح استانداردهای جهانی ارائه شود.
دکتر تسبیحی عنوان کرد: مسیر سختی در محک طی شده تا به نقطه کنونی رسیده است. امیدوارم همزمان با گسترش پیشرفت‌ها در محک سرعت دسترسی به برنامه‌های درمانی نیز بیش از پیش شود.
دکتر علی قنبری مطلق رادیو انکولوژیست هم با بیان اینکه سرطان کودکان در ایران چندان مورد توجه نیست و  برگزاری کنگره‌‎های علمی چون «کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق)»، امکان اشتراک‌گذاری دانش میان متخصصان داخلی و بین‌المللی را فراهم می‌کند گفت: گرچه شیوع سرطان کودکان کم است اما ابعاد اقتصادی، اجتماعی و روانی آن بیشتر از سرطان بزرگسالان است و به همین دلیل برگزاری کنگره‌های علمی از سوی محک اقدام ارزشمندی است چراکه مراکز درمانی تخصصی برای سرطان کودکان در ایران بسیار کم است و تجارب محک در این حوزه برای سایر مراکز درمانی راهگشاست.
محک همواره در تلاش است تا با برگزاری کنگره‌های علمی زمینه تبادل دانش پزشکان را فراهم کند تا کودکان مبتلا به سرطان براساس آخرین استانداردهای بین‌المللی در مسیر درمان قرار گیرند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه