روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد - شماره 4642

در راستای تحقق سود سه برابری رقم خورد؛

صادرات ۱۵ میلیون دلاری پالایش نفت تبریز


لیلا پاشایی: مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از صادرات ۱۵ میلیون دلاری این شرکت خبر داد.
غلامرضا باقری دیزج با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان صادرات در ۴ ماهه نخست سال‌جاری محقق شد که نسبت به دو سال اخیر با رشد بسیار عالی و چشمگیری همراه است.
وی، جهش صادرات شرکت پالایش نفت تبریز را  همزمان با اجرای طرح جامع در این شرکت پیشرو، رخدادی مبارک و بی نظیر و در راستای اصل فعالیت های جهادی در سنگر تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: با آغاز اجرای طرح جامع، برنامه حذف نفت کوره از محصولات پالایشگاه تبریز عملا کلید خورده است و همین امر تامین و تحصیل سود سه برابری را به ارمغان خواهد داشت.
باقری دیزج، اضافه کرد: نفت کوره ۲۵ درصد از سهم تولیدات پالایش نفت تبریز را بخود اختصاص داده که حذف آن از چرخه محصولات، علیرغم هزینه بر بودن طرح های پالایشی نفت، سود سه برابری را عاید مجموعه خواهد کرد.
به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز، طی سه سال اخیر بهای گاز مصرفی صنایع ۴۰ برابر افزایش داشته است طوری که از پرداخت ۳/۵ میلیارد تومان گاز بهای ماهانه، در زمان کنونی پرداخت ماهانه ۱۴۰ میلیارد تومان بهای گاز مصرفی تجربه می شود.
باقری دیزج، جهش عظیم صادراتی و رشد سوددهی پالایش نفت تبریز با وجود افزایش قابل توجه هزینه های جاری این شرکت بویژه ۴۰ برابر شدن بهای گاز مصرفی را، مرهون تلاش ستودنی متخصصان و کارکنان توانمند مجموعه و نتیجه فعالیت های موثر جهادی بیان کرد.
وی با اشاره به اثرات و مزیت های حذف نفت کوره در راستای اجرای طرح جامع، اظهار کرد: برنامه انتقال پساب شهری و تصفیه آن به میزان قابل توجهی باعث صرفه‌جویی در آب شرب مصرفی خواهد شد.
باقری دیزج ادامه داد: این طرح باعث می شود به جای مصرف ساعتی ۳۵۰ مترمکعب آب، صرفا حدود ۸۰ - ۷۰ مترمکعب مصرف شده و مابقی جهت استفاده شبکه و شهروندان اختصاص یابد.
وی افزود: همچنین بازچرخانی آب مصرف شده بصورت تصفیه مجدد برای شرکت پالایش نفت تبریز مقدور شده و نیز زمینه انتقال مازاد آب تخصیصی از طریق مسیرهای تعیین شده نظیر رودخانه ها جهت تقویت و انباشت آب دریاچه ارومیه، میسر و ممکن خواهد کرد. لازم به ذکر است شرکت پالایش نفت تبریز سالانه ۶ تن محصول تولید می کند که ۸۰ درصد آن سوخت بوده و با خطوط لوله و بدون واسطه، منتقل و تحویل می گردد.
این شرکت با اتکا به ثبات مدیریت در طی سالیان اخیر توانسته است پیشرفت های مستمری در حوزه تولید و رونق اشتغال، درآمد، سرمایه گذاری و صادرات تجربه و طرح های توسعه ای را نیز دنبال و به مرحله اجرا بگذارد.
شرکت پالایش نفت تبریز همچنین در بعد مسوولیت های اجتماعی اقدامات و فعالیت های قابل قبولی داشته و با ارائه بازدیدها و آموزش های متعدد در سطوح مختلف، در راستای جهاد تبیین همت نموده و گام بردارد.
شایان ذکر اینکه این شرکت از مهرماه سال گذشته و متعاقب توفیقات حاصله، موفق شده است از جمع واحد‌های آلاینده صنایع جدا و جدیدترین عضو صنایع سبز و بدون آلاینده کشور از نظر سازمان محیط زیست معرفی شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه