روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد - شماره 4641

کارگردان اعلام کرد؛

سریال «آمستردام» برمی‌گردد


 انتشار سریال «آمستردام» که نزدیک به یک سال به دلیل اختلاف سازندگان با مسوولان وقت پلتفرم پخش‌کننده متوقف شده بود، حالا گویا مسیر پخش را از سر می‌گیرد.
سریال «آمستردام» بعد از انتشار چند قسمت در شبکه نمایش خانگی، به دلیل آنچه مشکلات بین صاحبان اثر و مسوولان وقت پلتفرم پخش‌کننده سریال عنوان شد، با توقفی حدودا یک ساله همراه بود که حالا بر اساس اعلام کارگردان، طبق رای صادره از سوی دادگاه، این سریال مجددا امکان پخش می‌یابد.
طبق اعلام مسعود قراگزلو (کارگردان)، سریال «آمستردام» قرار است به شبکه نمایش خانگی برگردد. این کارگردان در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی با اعلام بازگشت دوباره سریال «آمستردام»، چنین مدعی شده است که دادگاه تجدید نظر با تایید حکم دادگاه بدوی پلتفرم‌ ‌پخش‌کننده را مقصر شناخته و در ادامه آورده است: این پخش دیرهنگام هرچند جبران ظلمی که به اثر و مخاطبانش شده نیست، اما همین که زحمات ده‌ها نفر از همکارانم نیمه تمام نمی‌ماند کمی التیام‌بخش است. با این حال بر اساس آنچه کارگردان توضیح داده است، نحوه انتشار این سریال هنوز مشخص نیست که از طریق همان پلتفرم قبلی باشد یا یک پلتفرم‌ دیگر. «آمستردام» نخستین تجربه سریال‌سازی مسعود قراگزلو است که هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقت‌دوست، مهدی سلطانی، مهدی پاکدل، مجتبی پیرزاده، روشنک گرامی، مینا ساداتی و… در آن بازی کرده‌اند. داستان سریال بر اساس رقابت چند گروه مافیایی پیش می‌رود که هرکدام در تلاش برای شکست رقیب هستند. در این میان اتفاقات دیگری نیز رخ می‌دهد؛ مثل عشق‌های شکست‌خورده و … .طبق گفته ایمان افشار یکی از تهیه‌کنندگان «آمستردام»، این سریال که پخش آن از شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به دلیل اختلاف مالی سازندگان با پلتفرم تماشاخونه متوقف شده، در ۳۰ قسمت تولید شده است.

آخرین وضعیت ایرانی‌های بازمانده در عربستان؛
۲ نفر در زندان و ۲ نفر در بیمارستان
 معاون سازمان حج و زیارت گفت: ۴ ایرانی از مجموع حاجی‌ها هنوز در عربستان هستند؛ دو نفر از آنها زندانی شده‌اند، که عربستان برای آزادی آنها قول مساعد داده است و دو نفر دیگر هم در بیمارستان بستری شده‌اند.
غلام‌رضا رضایی درباره آخرین وضعیت زائران ایرانی بازمانده در عربستان، توضیح داد: دو زائر ایرانی همچنان در عربستان زندانی هستند. با آنها در تماس هستیم و پیگیری‌ها از سوی سفارت، کنسولگری و نمایندگی حج و زیارت ایران در عربستان درحال انجام است و عربستان نیز قول مساعد داده که آنها بزودی آزاد شوند و روند قضایی نیز در حال پگیری است.
او درباره دو زائری که در بیمارستان‌های عربستان بستری شده‌اند، گفت: این دو زائر به تشخیص پزشکان شرایط بازگشت به کشور را نداشتند و هر زمان که شرایط پایداری پیدا کنند و پزشکان اجازه دهند بلافاصله به ایران منتقل می‌شوند، ولی درحال حاضر آنها به لحاظ جسمی شرایط انتقال به ایران را ندارند و تحت مراقبت و درمان پزشکی هستند. معاون سازمان حج و زیارت درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای عمره با توجه به آنکه پیش‌تر اعلام شده بود پس از محرم ثبت‌نام آن آغاز می‌شود، توضیح داد:‌ ما منتظر فراهم شدن مقدمات از سوی سازمان هواپیمایی هستیم و هر زمان مجوزهای پرواز دریافت شود درباره زمان انجام سفر عمره و هزینه آن از سوی روابط عمومی سازمان حج و زیارت اطلاع رسانی خواهد شد.

پس از ۶ هفته اکران؛
«درون بیرون ۲» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ شد
 «درون بیرون ۲» با عبور از فروش «یخ زده ۲» عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما را از آن خود کرد.
به گزارش ورایتی، «درون بیرون ۲» انیمیشن پر از احساسات استودیو پیکسار و دیزنی از «یخ‌زده ۲» هم فراتر رفت تا عنوان پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ را کسب کند.
پس از ۶ هفته اکران، این فیلم ۶۰۱ میلیون دلار در داخل آمریکا و ۸۶۱ میلیون دلار در سطح بین‌المللی به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را به ۱.۴۶ میلیارد دلار رساند. «یخ زده ۲» بسیار موفق‌تر از فیلم اصلی خود در سال ۲۰۱۳، در سال ۲۰۱۹ توانست ۱.۴۵ میلیارد دلار بفروشد. به این ترتیب آمار فروش «درون بیرون ۲» از «باربی» هم که ۱.۴۴۶ میلیارد دلار فروخته بود فراتر رفته و سیزدهمین فیلم پرفروش همه دوران شده است. در میان رکوردهای فراوان این انیمیشن باید یادآوری کرد که این فیلم سریع‌ترین انیمیشنی شد که به مرز فروش یک میلیارد دلار رسید و از آن گذشت و این موفقیت را در ۱۹ روز به دست آورد. این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ تا به امروز و تنها فیلمی است که امسال به کلوپ میلیارد دلاری‌ها پیوسته است. فیلم اول این انیمیشن هم فروش خیره کننده ۸۵۸ میلیون دلاری را ثبت کرد و علاقه به آن فیلم از جمله عوامل رسیدن به چنین جایگاهی برای فیلم دوم است. تبلیغات شفاهی مثبت یک امتیاز دیگر برای فروش بلیت این فیلم بود. «درون بیرون ۲» با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و موجب شد تا پیکسار از رکودی که با چند فیلم اخیرش گرفتار آن شده بود، خارج شود. در این فیلم ذهن رایلی در سن نوجوانی مرور می‌شود که احساسات آشنای شادی (با صدای امی پولر)، غم (با صدای فیلیس اسمیت) و خشم (با صدای لوییس بلک) او را هدایت می‌کنند. با این حال وقتی او به کمپ تابستانی می‌رود، احساسات جدیدی را تجربه می‌کند که شامل اضطراب (با صدای مایا هاوک)، حسادت (با صدای آیو ادبیری)، خجالت (با صدای پل والتر هاوزر) و نوستالژی (با صدای ژون اسکوئیب) می‌شود و همه چیز را آشفته می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه