روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۳ مرداد - شماره 4640

صورت های مالی ۱۴۰۲ بیمه آسیا


 صورت های مالی منتهی به سال ۱۴۰۲ بیمه آسیا برای سومین سال متوالی، بدون بند حسابرسی مهم به تصویب مجمع عمومی رسید.
به گزارش کائنات، مجمع عمومی سالیانه بیمه آسیا با حضور ۸۶ درصد از سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان بورس و سازمان حسابرسی، در ساختمان شماره یک بیمه آسیا برگزار شد و صورت های مالی منتهی به سال ۱۴۰۲ این شرکت بدون بند حسابرسی مهم به تصویب رسید.
بنا بر این گزارش، محمدرضا عربی مزرعه شاهی رییس هیات مدیره و رییس مجمع عمومی بیمه آسیا در این جلسه از تلاش کلیه اعضای هیات مدیره، معاونین مدیرعامل، مدیران، کارکنان و شبکه فروش بیمه آسیا بابت عملیات موفقیت آمیز این شرکت در سال ۱۴۰۲ قدردانی و سپاسگزاری کرد.
مسعود بادین، نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا نیز در سخنانی با اشاره به عملکرد ممتاز بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ و تصویب صورت های مالی این شرکت بدون بند حسابرسی مهم برای سومین سال متوالی، اظهار داشت: این موفقیت ارزشمند یقینا در نتیجه همراهی سهامداران و تدبیر هیات مدیره، مدیران فنی و کارکنان پرتلاش و شبکه فروش توانمند بیمه آسیا به دست آمده است و صمیمانه از این همراهی و همدلی خانواده بزرگ بیمه آسیا تشکر و قدردانی می کنم.
در ادامه برگزاری مجمع، مسعود بادین با استناد به گزارش ارائه شده از فعالیت های شرکت توسط هیأت مدیره به مجمع و سهامداران، تولید حق بیمه این شرکت در سال ۱۴۰۲ را ۲۹۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با در نظر گرفتن الگوی اصلاح ساختار پرتفوی بیمه ای تولید حق بیمه با ۵۰ درصد رشد همراه بوده است.
بنابر این گزارش، مدیر عامل بیمه آسیا در ارتباط با پرداخت خسارت شرکت در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: بیمه آسیا در سال گذشته با اولویت پرداخت دقیق و سریع خسارت ها، اعمال ریسک سنجی مناسب و نظارت دقیق، ۱۸۱ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران و زیان دیدگان پرداخت کرده است.
ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی از عملکرد بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲، پاسخگویی رییس هیات مدیره، مدیر عامل و معاون مالی و اقتصادی، تصویب صورت های مالی سال ۱۴۰۲، تصویب بودجه مسئولیت اجتماعی، انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی از تصمیمات این مجمع عمومی بود. مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه آسیا در سالن اجتماعات ساختمان شماره یک این شرکت برگزار شد.

آغاز فروش گواهی سپرده مدت دار
ویژه سرمایه گذاری بانک ملت
  عرضه مرحله دوم گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) در بانک ملت آغاز شد. به گزارش کائنات، با صدور مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عرضه مرحله دوم گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) در بانک ملت آغاز شد.
بر اساس این گزارش، نرخ سود علی الحساب این اوراق، ۲۱٫۵ درصد سالانه و قابل پرداخت در مقطع ماهانه و نرخ سود بازخرید آن پیش از تاریخ سررسید، معادل ۵ درصد سالیانه خواهد بود.
بر این اساس، گواهی سپرده یاد شده با نام بوده و فروش تدریجی آن تا پایان روز سه شنبه اول آبان ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. این گزارش حاکی است، فروش اوراق گواهی سپرده مرحله دوم سال ۱۴۰۳ از طریق سامانه بانکداری متمرکز و سامانه سیمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

اصلاحات اقتصادی، موتور محرک جدید
رشد اقتصادی چین
 به گفته کارشناسان، اقدامات اصلاحی چین، رشد اقتصادی را تقویت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی را افزایش می‌دهد. به گزارش کائنات، تحلیلگران بازار و مدیران اجرایی کسب و کار اعلام کردند: اقدامات اصلاحی مداوم چین، نیروی محرک تازه‌ای به رشد اقتصادی آن تزریق و فرصت‌های بیشتری را برای سرمایه‌گذاری و رونق شرکت‌های چند ملیتی در این کشور ایجاد می‌کند. همچنین تلاش‌های سریع چین برای پرورش نیرو‌های مولد با کیفیت جدید، همراه با تحول و ارتقاء صنعتی این کشور، تجارت و سرمایه‌گذاری جهانی را تسهیل کرده و کسب و کار‌های جهانی را در این کشور سودآور خواهد کرد.
این سخنان پس از آن مطرح شد که چین متعهد به تعمیق اصلاحات برای مدیریت بهتر سرمایه‌گذاری خارجی شد. طبق متن «تصمیم‌نامه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در مورد تعمیق بیشتر اصلاحات برای پیشبرد جامع نوسازی چینی» که منتشر شد، چین محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در بخش تولید را به طور کامل حذف کرده و گشایش گسترده‌تر بخش‌هایی مانند مخابرات، اینترنت، آموزش، فرهنگ و بهداشت را ترویج خواهد کرد.
چن ونلینگ، اقتصاددان ارشد مرکز مبادلات اقتصادی بین‌الملل چین در پکن، گفت: دور جدید اصلاحات اقتصادی چین، رفتار حمایت‌گرایانه برخی از دولت‌های محلی را به طور مؤثر مهار می‌کند، سیستم زنجیره تأمین جهانی را تقویت کرده و هم‌افزایی نزدیک‌تری بین سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه اقتصادی کشور ایجاد می‌کند. دنیس دپو، مدیرعامل جهانی مشاوره بازار Roland Berger، گفت: هدف از اصلاحات در بخش اقتصادی چین و توسعه نیرو‌های مولد با کیفیت جدید، افزایش بهره‌وری از طریق نوآوری است. وی افزود: این امر به نوبه خود مصرف داخلی را افزایش داده و رشد اقتصادی را بیشتر تحریک می‌کند.
ژانگ چاندی، معاون رئیس بخش چین در شرکت دکتلون گفت: این شرکت تولیدکننده و خرده فروش لوازم ورزشی فرانسوی قصد دارد تا دو سال آینده، سالانه ۲۰ تا ۳۰ فروشگاه جدید در چین افتتاح کند.
چین در حال حاضر سهم ۴۴ درصدی از حجم تجارت جهانی دکتلون را دارا است که یکی از معدود بازار‌های جهانی است که در زمینه تولید، لجستیک، طراحی محصول و خرده فروشی مهارت دارد. ژانگ افزود: اقدامات مداوم چین برای گشایش درها، مزایای متعددی برای شرکت‌های خارجی به همراه داشته است. این نه تنها دسترسی به بازار گسترده‌تری را فراهم می‌کند، بلکه به ساده‌سازی رویه‌های اداری و بهبود کارایی خدمات نیز کمک می‌کند.
محمد العجلان، رئیس شورای بازرگانی سعودی-چینی اظهار کرد: چین تلاش‌های قابل توجهی برای کمک به شرکت‌ها، به ویژه تولیدکنندگان کوچک و متوسط، برای دستیابی به ارتقاء و تحول صنعتی مؤثر انجام می‌دهد که با تقویت جنبه‌های پیشرفته، هوشمند و سبز زنجیره‌های صنعتی تولیدی در سراسر کشور، فرصت‌های قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاران جهانی فراهم می‌کند.
اولیور گیرزبرگ، معاون ارشد و مدیر ارشد عملیات چین در گروه لوازم خانگی BSH، یک تولیدکننده آلمانی با ۱۱۰۰۰ کارمند در این کشور، گفت: محیط کلی کسب و کار در چین، خلاقیت و نوآوری این شرکت و توسعه آن در سطح جهانی را تقویت کرده است. گیرزبرگ با اشاره به تلاش‌های پرشور چین برای تقویت نوآوری خاطرنشان کرد: بخش‌های دیجیتال و هوش مصنوعی پرشتاب چین با استراتژی رشد این شرکت همسو است و بیش از هر زمان دیگری، مشتاق هستیم از این عوامل برای دستیابی به موفقیت جهانی استفاده کنیم. بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی، چین در نیمه اول سال شاهد تأسیس ۲۶۸۷۰ شرکت سرمایه‌گذاری خارجی جدید بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴.۲ درصد افزایش یافته است.
این وزارتخانه بر ادامه ترویج گشایش‌ها، بهبود فضای کسب و کار و همچنین تضمین برابری رفتار با شرکت‌های داخلی و خارجی تأکید کرد.

نماینده بانک جهانی در روسیه:
باید به سمت ایجاد بانک گاز حرکت کنیم
 نماینده بانک جهانی در روسیه اعلام کرد که باید به سمت ایجاد بانک‌های مختص هر حوزه اقتصادی از جمله صنعت گاز برویم. به گزارش کائنات، رومن مارشاوین، رئیس نمایندگی بانک جهانی در روسیه، طی مصاحبه‌ای پیشنهاد کرد که برای هر حوزه اقتصادی یک بانک اختصاصی در جهان ایجاد شود و به عنوان مثال بانک گاز تأسیس شود.
وی در حاشیه برگزاری هشتادمین سالگرد کنفرانس برتون وودز گفت: ساختار مالی جهان باید منعکس کننده توسعه باشد و خود را با چالش‌های موجود وفق دهد. به همین خاطر من معتقدم که نیاز به ایجاد بانک‌های مختص هر صنعت و حوزه اقتصادی داریم؛ مثل بانک گاز.
ماشاوبن افزود: چنین بانکی با تأمین مالی پروژه‌های گازی در جهان شامل ایجاد زیر ساخت‌ها و تأسیسات واردات و صادرات و فرآوری گاز، می‌تواند موجب شود تا کشور‌ها به رشد اقتصادی بهتری نسبت به شرایط کنونی دست پیدا کنند.
وی تاکید کرد که برای حمایت از این پروژه‌ها، بانک‌های جهانی و منطقه‌ای می‌توانند از کشور‌های مختلف به خصوص حوزه خلیج فارس سرمایه جذب کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه