روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ چهارشنبه ۳ مرداد - شماره 4640

رئیس کل گمرک:

واردات خودرو به مرز ۱۰ هزار دستگاه رسید


  رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که واردات خودرو سواری نو ترخیص قطعی شده از گمرکات کشور در چهار ماهه سال جاری به مرز ۱۰ هزار دستگاه رسید.
محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: در مدت یاد شده تعداد ۹۵۹۲ دستگاه خودرو سواری نو به ارزش ۱۹۲ میلیون و ۲۸ هزار دلار وارد و از گمرکات کشور ترخیص قطعی شده است.
رضوانی‌فر در خصوص واردات خودرو سواری نو در چهار ماهه سال گذشته گفت: در مدت مشابه سال گذشته تعداد ۴۳۹ دستگاه خودرو سواری نو به ارزش ۱۲ میلیون دلار وارد کشور شده بود.
به گفته وی، در این مدت شرکت‌های معین خودرو ایرانیان، کرمان موتور و سایپا عمده‌ترین واردکنندگان خودرو سواری نو به کشور بودند که نزدیک به ۶۵ درصد از واردات خودرو را از حیث تعداد به خود اختصاص دادند.

تعدیل مثبت درآمدهای
بانک صادرات در بهار
 بانک صادرات در بهار به سود 581 میلیارد تومانی (معادل 27 ریال به ازای هر سهم) دست یافت که 56 درصد بیشتر از سود بهار سال گذشته بوده است.
به گزارش کائنات، علت اصلی این رشد مربوط به تعدیل مثبت درآمد تسهیلات به میزان حدود 3 همت نسبت به آخرین گزارش ماهانه و رشد کمتر هزینه سپرده‌ها بوده که باعث شده بانک صادرات در این ماه بهتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شود.
وبصادر همچنین در بهار به میزان 1.1 همت از محل شرکت‌های خارج از بورس، سود سرمایه‌گذاری شناسایی کرده که از عوامل مهم رشد سود خالص شرکت بوده است.
رشد هزینه‌های عمومی و اداری بانک میزان 46 درصد نسبت به ماه مشابه رقم خورد که پس از هزینه سپرده‌ها، از عوامل اصلی کاهنده سود بانک بوده است. همچنین رشد سنگین هزینه‌های مالی و ذخیره مطالبات غیرجاری بانک از عوامل دیگری بودند که شیب رشد سود بانک را کاهشی کردند.

امسال تمامی شعب بانک رسالت جمع خواهد شد
 تمامی شعب بانک به جز شعبه مرکزی در سال ۱۴۰۳ جمع خواهد شد. به گزارش کائنات، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک رسالت با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد. نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
-تمامی شعب بانک به جز شعبه مرکزی در سال ۱۴۰۳ جمع خواهد شد که منجر به کاهش هزینه‌های بانک می‌شود.
-بانک برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته را در دستور کار دارد.
-در نهایت به ازای هر سهم ۲۲۳ ریال سود میان سهامداران تقسیم شد.

فروش ۲۴ ساعته ارز اربعین توسط بانک سپه در روبیکا
 فرآیند فروش ارز به زائران اربعین حسینی به‌صورت 24 ساعته و در بستر پیام‌رسان روبیکا توسط بانک سپه فراهم شد. به گزارش کائنات، این بانک به منظور خدمت رسانی مطلوب و تسهیل فرآیند فروش ارز اربعین مطابق ابلاغ و ضوابط اعلامی بانک مرکزی به مبلغ 200 هزار دینار عراق به زائرین حسینی، علاوه بر فروش ارز اربعین به صورت حضوری، این خدمت را از طریق بستر پیام‌رسان روبیکا از تاریخ هفتم مرداد تا سوم شهریورماه سال جاری به صورت 24 ساعته فراهم می کند.
زائران اربعین حسینی می‌توانند با نصب آخرین نسخه روبیکا، از طریق صفحه رسمی اربعین در این سوپراپلیکیشن نسبت به ثبت نام برای دریافت ارز زیارتی اقدام کنند.
درخواست فروش ارز برای افراد بالای 18 سال با کنترل تطابق شماره تلفن همراه و اطلاعات هویتی متقاضی صورت می پذیرد و افراد پنج تا 18 سال نیز می توانند با شماره همراه والدین یا اعضای خانواده خود اقدام به خرید ارز کنند. ضمناً ثبت اطلاعات در سامانه سنا نیز در زمان فروش اینترنتی به‌‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.
لازم به ذکر است، خدمات فروش ارز اربعین به صورت حضوری توسط 189 شعبه منتخب بانک سپه نیز در سراسر کشور تا روز شنبه 3 شهریورماه سال جاری از ساعت 6:30 صبح الی 18 به زائرین اربعین حسینی در چارچوب ضوابط و مقرارت اعلامی بانک مرکزی اجرایی می شود.

حمایت ۴۳ هزار میلیاردی از توسعه گلخانه ها توسط بانک کشاورزی
 بانک کشاورزی از ابتدای سال 1402 تا کنون نزدیک به 43 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و توسعه تاسیسات کشت گلخانه ای پرداخت کرده و از این طریق نقش موثری در مدیریت پایدار منابع آب و خاک و تحقق کشاورزی پایدار، امنیت غذایی، اشتغالزایی و توسعه پایدار در کشور داشته است. به گزارش کائنات، پرداخت تسهیلات برای احداث و توسعه واحدهای گلخانه ای در راستای اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و ماندگاری آب مجازی، افزایش بهره‌وری زمین، حفظ منابع پایه، کنترل شرایط اقلیمی، ارتقای بهره وری، رونق تولید و موفقیت در بازار رقابتی محصولات کشاورزی، اشتغال‌زایی و تامین امنیت غذایی کشور، همواره در دستورکار بانک کشاورزی قرار داشته و جزو اولویت های اعتباری این بانک است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه